Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodembedekking zeoliet / kattenbakkorrels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bodembedekking zeoliet / kattenbakkorrels

    Even een korte vraag. Als bodemvedekking voor ons bonte boertje willen we zoeliet of kattenbakkorrels gaan gebruiken. Zit er nog veel verschil in de verschillende soorten korrels? En is zeoliet nog weer iets anders dan de kattenbakkorrels van bijvoorbeeld de albert heijn?

    Graag advies!

  • #2
    hi ik gebruik de houtenkorrels van de AH en ik moet zeggen deze bevallen mij meer dan uitstekend, zeker als ze nog wel eens over de bodem willen scharrelen.haal iedere dag even poepjes eruit, die van ons doet het maar op twee plekjes ideaal dus, eigenlijk altijd een redelijk schone bak.

    absorbeert ook nog eens super, want die van ons wil nog wel eens zijn speelgoed wassen

    Comment


    • #3
      Hey Eshter! Bedankt voor je reactie! De houtkorrels zijn dus ook een goeie optie Zal ik zeker overwegen!

      Maar is er nog iemand die misschien het verschil kan vertellen in de verschillende kattenbakkorrels / zeoliet? Ben wel zeer benieuwd eigenlijk, want qua prijs scheelt het volgens mij wel veel geld, maar verder maakt google mij ook nog niet echt wijzer

      Comment


      • #4
        http://www.zeolite-products.com/

        Comment


        • #5
          bedoel je kattezand of houtkorrels? Kattezand moet je niet doen ivm stof. Zeoliet is een goede bodembedekker, ik gebruik zelf kranten. Lekker iedere dag een nieuwe. en makkelijk in gebruik.

          Comment


          • #6
            Met kattenbakkorrels van de AH (als voorbeeld dan heh ) bedoelde ik deze:
            http://webwinkel.ah.nl/product/AH/54...rels+stuifvrij

            Comment


            • #7
              ik zou daar toch mee oppassen.

              Comment


              • #8
                ja ik zou zeker geen kattenbak vulling gebruiken van klei.
                bij mij ligt er in sommige kooien kranten en in de meeste houtsnippers.

                Comment


                • #9
                  let op je moet wel de houtkorrel hebben, of je hebt ff snel een linkje geplaatst want deze link is niet van de hout korrels!

                  ik zou behalve dan de houtkorrel geen andere kattebak vulling gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Oke, bedankt voor jullie reacties! Ik ga er nog eens even over nadenken. Keuze gaat dus nu tussen de houtkorrels en zeoliet.

                    Comment


                    • #11
                      Grove beukensnippers vind ik superr...poep word dagelijks in een klont
                      wegeschept...t stoft niet..en niet duur..
                      Houtkorrels AH heb ik ook geprobeerd..maar voor Meeco niet handig..hij zit graag op de bodem
                      te rotzooien..Houtkorrels vallen uit elkaar als ze vochtig worden en t maakte nogal
                      een rommel..bij mij..
                      T ligt ook een beetje aan je vogel denk ik....
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Haha, oke, ook weer handige info

                        Maar ik heb inmiddels de keus al gemaakt, ik heb een zak zeoliet besteld. Van wat ik er overal op internet over kan vinden lijkt me dat fijn spul om mee te werken, geurloos, stofvrij, goed voor de vogel, ik ben benieuwd! Ik laat over een tijdje wel weten of het de goeie keus was.

                        Comment


                        • #13
                          Voor de geïnteresseerden, de zeoliet gebruik ik nu bijna 3 weken (net zo lang als we Senna hebben, duhh) en ik vind het persoonlijk zeer fijn spul! Alle poep, geknoeid fruit en dergelijke klontert lekker samen tot een hoopje wat er met een zeefschepje gemakkelijk uit te vissen is. Zo wordt er ook niets van de zeoliet verspilt dus het gaat lang mee, en je ruikt er helemaal niets van, nog geen enkele keer heb ik gedacht dat er ook maar iets van stank (of uberhaubt ook maar een geurtje) van de kooi van lieve Senna vandaan kwam.

                          Ik heb het besteld bij www.dehuisdiersuper.nl, een zak van 20 kilogram van de grove soort, 3 tot 5 mm. Ik denk dat ik hier wel minimaal een half jaar mee vooruit kan (als het niet langer is) en daarna komt er weer een zelfde zak deze kant op haha!

                          Comment


                          • #14
                            Hallo,

                            Ik gebruik sinds kort ook zeoliet i.p.v beuken snippers bij de ara's in het buiten hok en moet zeggen dat mij dat prima bevalt.

                            De beuken snippers bevielen niet in het buitenhok, binnen(in huis) nooit geen problemen gehad maar in het buitenhok(wel in het binnenhok) werd het toch een zooitje op de plekken waar de mest lag.

                            Moet er wel bij zeggen buiten wordt niet gestookt, dus veel hogere luchtvochtigheid als binnen.
                            ik weet niet alles maar doe mijn best

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X