Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kaapse papegaaien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kaapse papegaaien

    hallo,
    ik zou graag willen kweken met kaapse p. en zoek nog wat info qua huisvesting bv:
    een voliere of toch liever een broedkooi en welke afmetingen je hiervoor gebruikt.
    ook of je de vogels elke bij een andere kweker heel jong aanschaft of een koppel te kopen?
    alvast bedankt

  • #2
    Ik weet niet veel over Kaapse Papegaaien. Ik weet wel dat er een kweekprogramma is voor ze, en dat je de jongen niet zomaar mag verkopen...
    Als je googled op Kaapse p. Kom je vast bij de kwekersgroep terecht. Zij kunnen je veel meer vertellen..

    Succes met je zoektocht..

    Comment


    • #3
      Hier zit ook een lid kaapsen genoemd die weet dralers van en zal nog wel reageren denk ik

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lovebird1997
        hallo,
        ik zou graag willen kweken met kaapse p. en zoek nog wat info qua huisvesting bv:
        een voliere of toch liever een broedkooi en welke afmetingen je hiervoor gebruikt.
        ook of je de vogels elke bij een andere kweker heel jong aanschaft of een koppel te kopen?
        alvast bedankt
        Dag Lovebird,

        het kan uiteraard beide,dus broedkooi of volliere, de vraag is ,wat wil je met de vogels in de toekomst gaan doen,(huiskamer of kweken).

        Dan is er de vraag ,wil je jonge vogels,als je die wilt zou ik ze in eerste instantie niet TE groot plaatsen,maar dusdanig dat je makkelijk contact hebt met de vogels.

        Afhankelijk van als je een ouder koppel koopt is,is dat redelijk rustig ?, zijn het zoals vaak gebeurd nestduikers ?,dus schuw dan zal je de vogels eerst moeten proberen te laten wennen,dit kan met oude import vaak heel erg lastig zijn.

        Over het kopen bij kwekers kan ik kort zijn, hier telt mee,wil je kweken met meerdere koppels of gezelsschapvogels houden?

        Mijn advies is om jonge vogels te kopen die je naar jouw eigen hand en gewoonte kan zetten, dit zullen vertrouwde rustige vogels worden, die je afhankelijk van wat je wilt, huiskamer of kweek vogels kunt laten worden.

        Gr Kees

        Comment


        • #5
          het is eigenlijk de bedoeling om met deze vogels te kweken

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door lovebird1997 Bekijk Berichten
            het is eigenlijk de bedoeling om met deze vogels te kweken
            Dag lovebird, zet ze in het begin ,dus als ze zelfstandig bij de ouders vandaan komen, niet te groot,zo wennen ze goed aan je, later kan je ze evt groter zetten,welk formaat jezelf wenst te maken of kopen al naar gelang de ruimte ie je hebt.

            Ik verwacht trouwens deze week jongen en een ander koppel zit ook op eieren, ik heb wel al gereserveerde vogels ,dus afhankelijk van het aantal jongen dat ik uiteindelijk krijg, kan je evt reserveren.

            Bij 2 andere koppels is er een stel aan het paren en de andere beginnen te rommelen en interesse te krijgen.

            Gr Kees

            Comment


            • #7
              kaapsen in wat voor formaat van kooien kweek jij je vogels?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door lovebird1997 Bekijk Berichten
                kaapsen in wat voor formaat van kooien kweek jij je vogels?

                Zelf kweek in 2x1x1 en in 1x1.60x70.

                gr Kees.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kaapsen Bekijk Berichten
                  Zelf kweek in 2x1x1 en in 1x1.60x70.

                  gr Kees.
                  Gisteren gehoord,mogelijk iets eerder gekipt (jong(en) bij de kaapse,ander koppel 4 eiern.def koppel paart en voeren elkaar en 4e koppel tonen nu veel interesse in hun nestblok, van jou Henk,

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Kaapsen ik heb je een prive bericht gestuurd met wat vraagjes over de kaapse baby!

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Marsha Bekijk Berichten
                      Hallo Kaapsen ik heb je een prive bericht gestuurd met wat vraagjes over de kaapse baby!
                      Dag Marsha,als het goed is heb je al een berichtje van mij ontvangen,is dat niet aangekomen?

                      gr kees.

                      Comment


                      • #12
                        Hoi kees, nee heb niks van je gehad! Je kan me eventueel ook mailen als dat misschien beter is.
                        Marshavanpolanen@hotmail.com
                        groetjes Marsha

                        Comment

                        Ads onder in topics

                        Collapse
                        Working...
                        X