Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand welke ondersoort van de jardine papegaai dit is ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Weet iemand welke ondersoort van de jardine papegaai dit is ?

    Goedendag ,

    graag wil ik vragen of iemand weet wat voor ondersoort ik van de jardine papegaai heb ?

    even een klein stukje info omtrent deze jardine pop.
    ze kwam bij toeval op mijn pad , zoals sommige misschien nog weten van een paar jaar terug , heb ik een roestkop caique genaamd Beau gekocht , dit was mijn eerste papegaaitje , waar ik nog altijd iedere dag giga van geniet , echter ben ik ander half jaar geleden op mijzelf gaan wonen en Beau is mee verhuist , dit houdt in dat als ik aan het werk ben (3 halve dagen per week ) , dat Beau alleen thuis zit .

    Tot ik vorige week donderdag een vriend die een dierenwinkel heeft (zijn ouders hebben Beau gekweekt ) mij vertelde dat ze een tamme jardine papegaai in de winkel hadden die erg gestrest is , deze was hun aangeboden door een meneer die een tweede kindje verwachte met zijn vrouw , en daardoor al zijn papegaaien weg deed .
    Helaas zat deze arme jardine pop erg gestrest in de dierenwinkel en ze vroegen mij daarom ook of ik geen interesse had , op zich was ik niet meteen op zoek naar extra papegaai maar ik wilde de pop erg graag helpen , ik heb toen ook afgesproken dat ik haar wel wilde opvangen omdat ik toch nog een mooie hoge grote kooi leeg had staan, verder was de afspraak ook dat ik haar mag kopen als het goed gaat tussen haar en Beau , dat lijkt wel het geval , Beau zat gelijk lieve geluidjes te maken, nu na 3 dagen is dat njet veel anders behalve dat ik ze om de beurte uit de kooi haal omdat het verschil in grote erg groot is en Beau jaloers wordt als ik de jardine papegaai aandacht geef.
    maar verder zijn ze beide erg rustig en schreeuwen ze niet .

    ik denk er dus sterk aan haar te kopen , maar wil dagverse nog 1 a 2 weken aankijken.

    Voor nu ben ik dus vooral geïnteresseerd in welke ondersoort dit zou zijn ?


    met vriendelijke groeten ,
    Casper
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Ads onder in topics

Collapse
Working...
X