Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VERMIST

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • VERMIST

    Sinds gisterenmiddag is onze Bonte Boer pop weggevlogen... Natuurlijk zijn we direct gaan zoeken, maar echter nog zonder resultaat. Het vogeltje is absoluut niet tam, wat het natuurlijk moeilijk maakt om haar weer terug te krijgen. We proberen nu haar aandacht te trekken door het mannetje buiten te laten roepen, maar ook hier lijkt nog weinig reactie op te komen. Zijn er mensen die tips hebben en/of willen uitkijken naar onze papegaai? Dierenarts, Amivedi en asiel zijn inmiddels ingelicht. Ze is weggevlogen in Zierikzee en ik heb geen idee of ze in de buurt blijven of meteen heel ver weg vliegen...

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Rian73
    Sinds gisterenmiddag is onze Bonte Boer pop weggevlogen... Natuurlijk zijn we direct gaan zoeken, maar echter nog zonder resultaat. Het vogeltje is absoluut niet tam, wat het natuurlijk moeilijk maakt om haar weer terug te krijgen. We proberen nu haar aandacht te trekken door het mannetje buiten te laten roepen, maar ook hier lijkt nog weinig reactie op te komen. Zijn er mensen die tips hebben en/of willen uitkijken naar onze papegaai? Dierenarts, Amivedi en asiel zijn inmiddels ingelicht. Ze is weggevlogen in Zierikzee en ik heb geen idee of ze in de buurt blijven of meteen heel ver weg vliegen...

    Ik denk dat je goed bezig ben en laat vooral het mannetje blijven roepen.
    Zorg dat het mannetje goed gewiekt is, is de verloren gegane vogel dan in de buurt kan je de kooi open zetten met een gevulde voerbak

    Verder hoop ik dat de vogel snel weer terecht is en dan toch maar het kortwieken overwegen.

    Succes, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      Hoi Frans,

      Dank voor je berichtje! Het roepen van de man heeft nog niet echt veel resultaat. Heb het vermoeden dat ze een eind verder weg is dan we hoopten... We hebben het koppel pas sinds zondagmiddag en ik wilde ze eerst even een beetje laten wennen aan de nieuwe omgeving voordat we ze zouden wieken. Nu maar hopen dat ze - wellicht enigszins uitgeput- ergens neerstrijkt in een tuin waar mensen haar dan kunnen oppakken en naar Amivedi brengen.

      We blijven hopen!

      Comment


      • #4
        Dag wat vervelend.

        Wat je nog zou kunnen doen is de oproepen uitbreiden een aantal tips?

        www.marktplaats.nl
        www.vogelarena.nl
        www.vogelcafe.nl
        www.speurders.nl
        www.zeelandnet.nl

        www.buurtlink.nl

        Tevens heeft iemand hier in de buurt met succes a4 me foto op lantaarnpalen in de buurt geplakt en haar valkparkiet daardoor teruggevonden.

        Comment


        • #5
          @ Henk: Ook jij heel hartelijk bedankt voor je tips. Op de meeste sites staat ze al en vandaag zijn de A4-tjes gemaakt om te verspreiden en op te hangen in de buurt. Vooralsnog is ze nog niet gesignaleerd...

          Groetjes,
          Rian.

          Comment


          • #6
            hoi Rian
            probeer de plaatselijke vogelverenigingen ook te benaderen
            in jou regio is dat de schouwse zanger in serooskerke en oost duivelandse vogelvereniging de nachtegaal in bruinisse

            Comment


            • #7
              jeetje zeg balen
              hoop dat ze snel terugkomt of gevonden word

              Comment


              • #8
                @ Dierenvriendin: Superbedankt! Daar hadden we nog niet aan gedacht... Fijn ook dat je het even opgezocht hebt.

                @ Cherry: De hoop dat we haar nog terugvinden wordt met de dag minder en daar baal ik ook stevig van...

                Comment


                • #9
                  Hoe het bij papegaaien zit weet ik niet. Bij (niet tamme) parkieten is het zo dat, als ze wegvliegen, ze zover gaan als hun vleugels hun kunnen dragen. Met andere woorden: ze vliegen eerst een heel eind weg voor ze ergens neerstrijken. misschien is het daarom ook niet verkeerd om ook in de omliggende plaatsen bekend te maken dat je een bonte boer mist. Wie weet....

                  Heel veel sterkte,
                  Miranda

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X