Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Help!

    Hoi!

    Dit is de eerste keer voor mij op dit forum en dat komt omdat ik voor het eerst een koppel Bonte boertjes heb die aan het nestelen zijn!
    Vorige week dolgelukkig dat het popje maar liefst 2 eieren had gelegd, ik mocht er van het mannetje ook gelijk niet meer bijkomen (heel erg agressief).
    Maar nou ging ik vanochtend kijken en zijn alle twee de eitjes uit het broedhok gegooid!
    Heel erg verdrietig natuurlijk nu allemaal, maar ik denk dat er nog wel 1 eitje misschien in het broedhok zit. Ik kan er alleen niet bijkomen omdat het mannetje heel erg agressief is naar me (waarschijnlijk omdat er dus nog een eitje zit, voorheen was het de liefste vogel van de wereld).
    Wat kan ik doen? Kunnen jullie me helpen? Heeft er iemand ervaring met een agressief mannetje ten tijde van het broeden van het popje? En wie kan me vertellen waarom ze hun eitjes kapot gooien?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Hallo Maarten,

    Zelf heb ik ook 2 bonte boertjes wat aardig een Koppel aan het vormen is...
    ik heb daar nog geen ervaring mee en kan er dus geen antwoord op geven helaas.
    Misschien iemand anders?

    Gr.
    Marcel
    Denzo Chica

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door MaartenSchevers
      Hoi!

      Dit is de eerste keer voor mij op dit forum en dat komt omdat ik voor het eerst een koppel Bonte boertjes heb die aan het nestelen zijn!
      Vorige week dolgelukkig dat het popje maar liefst 2 eieren had gelegd, ik mocht er van het mannetje ook gelijk niet meer bijkomen (heel erg agressief).
      Maar nou ging ik vanochtend kijken en zijn alle twee de eitjes uit het broedhok gegooid!
      Heel erg verdrietig natuurlijk nu allemaal, maar ik denk dat er nog wel 1 eitje misschien in het broedhok zit. Ik kan er alleen niet bijkomen omdat het mannetje heel erg agressief is naar me (waarschijnlijk omdat er dus nog een eitje zit, voorheen was het de liefste vogel van de wereld).
      Wat kan ik doen? Kunnen jullie me helpen? Heeft er iemand ervaring met een agressief mannetje ten tijde van het broeden van het popje? En wie kan me vertellen waarom ze hun eitjes kapot gooien?

      Alvast bedankt!
      Broedende vogels moeten niet teveel gestoord worden.
      Aggressiviteit is dus het verdedigen van nest, logisch toch ?
      Eitjes kapot, misschien teveel onrust....
      hoeft niet door jou te zijn ook muizen zouden voor onrust kunnen zorgen.
      Muizen worden 's nachts actief. Een muis die een broedkast inkruipt .....
      Je schrijft ook vanochtend ging ik kijken ik vermoed daarom ook dat er in de nacht iets gebeurd is waardoor je vogels gestoord werden
      Een nachtlampje die weinig licht geeft 's nachts laten branden ......

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X