Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede meyertje op komst :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tweede meyertje op komst :-)

    Als alles volgens planning gaat dan krijgt Nebby er donderdag een vriendje bij. Een mannetje van bijna een jaar.
    Ik vind het erg spannend want ik ben alles behalve een expert... Geef me honden, katten, muizen, ratten, kippen,... en ik weet wat te doen. Maar papegaaitjes?
    Ik heb een hoop zitten lezen en ervaringen gezocht maar de resultaten zijn wisselend van schitterende verhalen tot tragedies .
    Ik hoop echt dat hier geen tragedie gaat gebeuren.
    Ik krijg zijn kooi erbij dus hij komt voorlopig langs Nebby te staan met de stiekeme hoop dat ze ooit samen kunnen in 1 kooi.
    Maar wanneer mag je ze bv samen op de java of de speelboom zetten? Ik kan me voorstellen dat als ze lelijk doen naar elkaar, je ze niet op een boom samen gaat gooien. Maar stel als ze roepen naar elkaar en heel nieuwsgierig zijn, mag het dan al snel? En moet ik mij verwachten aan jaloezie van Nebby? Mag ik hem bv niet op mijn hand of schoot zetten als zij het kan zien? Of knuffelen?
    Moet ik hem net een tijd negeren en met rust laten?
    Wat als ze toch gaan vechten? Ingrijpen? En kan ik signalen zien dat er een aanval gaat komen? Zeg maar aan lichaamstaal? Ik heb de signalen van op de site koppiekrauw ook al goed bekeken.

    Ik hoop zo dat het goed gaat gaan! Het is haar zo gegund om een echt vriendje te hebben ipv een mensenvriend.
    Last edited by Nebby; 28-08-18, 19:52.

  • #2
    Laat ze evt de eerste dag in de kooi, zodat ze elkaar kunnen zien. De volgende dag zet je ze ieder aan een kant op de boom, je ziet snel genoeg hoe ze reageren op elkaar.
    Doen ze lelijk, dan zou ik in beginsel alleen "nee" zeggen en hooguit met een vinger ertussen ze iets laten opschuiven van elkaar. N
    Niet meteen weghalen, het heeft soms tijd nodig en aanvallen en/of verdedigen uit voorzorg hoort daar soms bij.
    Verder gewoon doen hoe je altijd doet, maar nu met beide. Probeer ze zowel tegelijk als apart even te knuffelen, als ze dat beide leuk vinden.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
      Laat ze evt de eerste dag in de kooi, zodat ze elkaar kunnen zien. De volgende dag zet je ze ieder aan een kant op de boom, je ziet snel genoeg hoe ze reageren op elkaar.
      Doen ze lelijk, dan zou ik in beginsel alleen "nee" zeggen en hooguit met een vinger ertussen ze iets laten opschuiven van elkaar. N
      Niet meteen weghalen, het heeft soms tijd nodig en aanvallen en/of verdedigen uit voorzorg hoort daar soms bij.
      Verder gewoon doen hoe je altijd doet, maar nu met beide. Probeer ze zowel tegelijk als apart even te knuffelen, als ze dat beide leuk vinden.
      Bedankt voor het antwoord, dan ga ik het zo proberen. Ik hoop niet dat het mannetje zijn vorig huisje te lang mist en wat depressief gaat zijn
      En ik hoop echt dat ze lekker samen verder kunnen gaan. Zou zo leuk voor ze zijn!
      Morgen eerst een lange rit voor de boeg.. Arme jongen.. Zo lang in de auto zitten.

      Comment


      • #4
        Dat zou het mooiste zijn natuurlijk.
        Maar hoe meer druk jij je maakt hoe meer zij dat aanvoelen.

        Ik heb zondag een baby caique gehaald, 1,5 uur gereisd, ging prima. En als ik zie hoe goed het buiten de kooi al gaat met mijn caique van twee jaar.....super gewoon.
        Hij is pas twaalf weken dus heeft zijn eigen kooi en moet nog vaak rusten, maar het is al een actief en fel kereltje
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Ik ga nu even heel optimistisch zijn he, maar stel dat het buiten de kooi goed klikt en ze lijken als ze naast elkaar staan echt naar elkaar te zoeken, wanneer mag je dan eens testen of ze samen in een kooi kunnen? En stel als dat wel eventjes goed blijkt te gaan, wanneer kan je ze dan permanent samen zetten? Moet je ze eerst scheiden als je bv even weg moet? Niet dat je op een drama uitkomt als je thuiskomt

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
            Dat zou het mooiste zijn natuurlijk.
            Maar hoe meer druk jij je maakt hoe meer zij dat aanvoelen.

            Ik heb zondag een baby caique gehaald, 1,5 uur gereisd, ging prima. En als ik zie hoe goed het buiten de kooi al gaat met mijn caique van twee jaar.....super gewoon.
            Hij is pas twaalf weken dus heeft zijn eigen kooi en moet nog vaak rusten, maar het is al een actief en fel kereltje
            Zo schattig! Heb je foto's? Hoe kan ik zelf trouwens foto's plaatsen?

            Comment


            • #7
              Ik zou dat persoonlijk al snel laten proberen met open kooi. Laat ze er eens op spelen of zitten en kijk of het er dan even goed uit ziet als op de speelboom.
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Hoe kan ik zelf trouwens foto's plaatsen?

                https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=255116
                ik weet niet alles maar doe mijn best

                Comment


                • #9
                  Ok bedankt, hier ga ik mee oefenen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                    Ik zou dat persoonlijk al snel laten proberen met open kooi. Laat ze er eens op spelen of zitten en kijk of het er dan even goed uit ziet als op de speelboom.
                    Oh dan mag het al snel, dat is leuk.

                    Er is nu wel een kinkje in de kabel gekomen. Het mannetje is niet geknipt en Nebby wel. Nu had ik gevraagd dat ze hem een paar dagen op voorhand konden laten knippen zodat hij het al gewoon was. Maar dat is niet gebeurd. Er is deze avond een poging gewaagd maar het was geen succes: krijsen, bijten en paniek. Dus nu willen ze er morgen mee naar een dierenarts gaan zodat het toch zal lukken. Ik begrijp dat ze het zielig vinden, dat zou ik ook waarschijnlijk vinden. Maar als ik hier een vliegende vogel in huis krijg dan zal ik toch eerst een deel vensters moeten gaan afplakken of gordijnen hangen tegen het te pletter vliegen . Maar is het ook geen ongelijke strijd voor Nebby? Hij kan weg en aan haar zonder problemen en zij zit dan als een muisje in de val
                    Wat is jullie mening?
                    Ik denk dat hij dus morgen nog niet gaat komen maar eerder dit weekend.

                    Comment


                    • #11
                      Het ligt een beetje aan de vogels zelf. Ik heb er ook vliegers tussen en gaat goed. Maar als het een kleine vogel is en continu vliegt en heel druk is erin, lijkt het me handiger hem te kortwieken.
                      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                      Ken je papegaai

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Hij is niet zo heel Klein maar wel levendig
                        Ondertussen is het mannetje succesvol en relaxed geknipt bij de dierenarts. Het ging heel goed!
                        Als alles goed gaat dan ga ik hem morgen halen!

                        Comment


                        • #13
                          Ohh wat goed
                          Je kan altijd nog besluiten zijn veren te laten aangroeien en hem te laten vliegen, maar voor in het begin met wennen enzo is dit mss toch wel even het beste.

                          Ze zijn idd niet heel klein, ong even groot als een caique, maar ik heb naast de caique en één kleine aratinga vooral groter, dus ik vind ze vrij klein, hahaha
                          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                          Ken je papegaai

                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Als ik de filmpjes zo bekijk is hij redelijk fors. Nebby is een kleintje, 95 gram. De caiques die ik irl heb gezien waren alleszins flink groter dan Nebby. Groeien ze nog als ze 6 maanden zijn?

                            Comment


                            • #15
                              Na zes maanden kunnen ze nog wat steviger worden, dus iets aankomen, maar echt groeien niet meer.

                              Caiques zijn dan idd een stuk groter, minimaal 150g, mijn oudste is 160g.
                              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                              Ken je papegaai

                              sigpic

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X