Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterhard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Winterhard

    We zijn er achter gekomen dat mijn man allergisch geworden is van mijn papegaaien. In dit geval gaat het om de ontlasting...
    maargoed een mooie oplossing gevonden en dat is een vloiere bouwen...
    we zijn aardig opweg maar ik heb een vraag over het nachthok... Moet ik deze goed isoleren?
    wat voor temperaturen kunnen mijn vogels hebben zonder er dood aan te gaan?
    is een verwarmt hok nodig? of kunnen ze in de wintertijden zonder verwarming...
    ik lees zoveel verschillende dingen op internet wat ik geen idee meer heb waar ik vanuit kan gaan...
    ene zegt wel want het zijn harde vogels... En de ander zegt dat kouder dan 5 graden verwarmt moet worden...

    iemand kennis met een buitenvoliere met nachtverblijf?
    Denzo Chica

  • #2
    ik lees zoveel verschillende dingen op internet wat ik geen idee meer heb waar ik vanuit kan gaan...
    Blijft ook erg lastig,want vaak is er niet 1 waarheid maar meerdere.

    Als we een jaar of 20 a 30 terug gaan dan werden de Gouldamadines gehouden bij minimaal 25 graden anders gingen ze dood en was er niet mee te kweken. Nu weten we beter en worden er zelfs goulds onverwarmt gehouden maar wel vorstvrij en spelen de vogels in de sneeuw.
    Hiermede wil ik maar aangeven dat sommige info op het net gedateerd kan zijn.

    Ik zal je vertellen wat ik gedaan heb toen bij mij de Geel Vleugels van binnen naar buiten hok gingen en waarom ik het zo gedaan heb.
    De vogels hadden zo'n 2 jaar binnen gezeten in de huiskamer omdat het buitenverblijf nog niet gereed was.
    Ik wilde de vogels pas in het voorjaar naar buiten doen zodat ze buiten in principe van warm naar koud zouden gaan.
    De eerste weken toen ze buiten waren heb ik ze snachts naar binnen gedaan en nu staat de klep dacht en nacht open.
    Het nachthok/binnenverblijf heb ik niet verwarmt maar is wel goed geïsoleerd en blijft tot nu toe altijd nog vorst vrij en dat is naar mijn idee wel een voorwaarde al was het alleen maar om te voorkomen dan het drinkwater bevriest en het is natuurlijk ook voor verzorger aangenaam als het niet te koud is.
    Naar mijn mening is koude minder ernstig als tocht, ik ken een liefhebber die de vogels in een vlucht heeft waar enkel wat schotten zijn geplaatst om tocht/wind te voorkomen en dat gaat prima ze beschikken wel over een broedblok waarin ze dan lekker samen kunnen verblijven.
    Indien het extreem koud weer is blijft het natuurlijk verstandig om te vogels te blijven observeren en in te grijpen indien nodig.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je verhaal.
      mijn binnen verblijf heeft nu isolatie van 6 cm dik. Wat voor onder betonen vloer bedoelt is...
      het verschil tussen binnen en buiten is zeer te merken is het hok... Dus dat hebben we denk ik goed gedaan.

      De voliere is bijna klaar en wil ze er eigelijk nu al in doen.. Aangezien het nog erg warm weer is en in de schuur zonder isolatie verblijven op dit moment... Denk ik dat het wel kan. Natuurlijk goed in de gaten houden hoe zij het doen..
      de tijdelijke voliere is nu 70 bij 2m + een binnenhok van 60x60x70
      dubbel gaas en alles afgewerkt met alluminium strips..
      mocht ik wat over het hoofd gezien hebben hoor ik dat natuurlijk graag ;-)
      Denzo Chica

      Comment


      • #4
        Wat ik vind.....misschien kan een vogel best wel tegen wat kou,
        maar echt lekker is het niet.
        Ben eens in een vogelpark geweest toen het nog niet erg lekker was en de vogels zaten
        maar wat tegen elkaar te zitten, kreeg niet het idee dat ze het nou erg lekker vonden.
        Ik zou mijn vogels niet 24/7 onder de 15gr laten zitten.
        Wij mensen zouden het ook kunnen, maar zetten ook de cv in de winter een graadje hoger
        omdat we dat toch best lekker vinden.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
          Wat ik vind.....misschien kan een vogel best wel tegen wat kou,
          maar echt lekker is het niet.
          Ben eens in een vogelpark geweest toen het nog niet erg lekker was en de vogels zaten
          maar wat tegen elkaar te zitten, kreeg niet het idee dat ze het nou erg lekker vonden.
          Ik zou mijn vogels niet 24/7 onder de 15gr laten zitten.
          Wij mensen zouden het ook kunnen, maar zetten ook de cv in de winter een graadje hoger
          omdat we dat toch best lekker vinden.
          mee eens
          Denzo Chica

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X