Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verhuizen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Verhuizen!

    Hallo allemaal,

    ik ga verhuizen en vind het superspannend, ook voor mijn vogelvriendjes!
    vanuit een flat kom ik nu te wonen in een boerderij in Burgerbrug met een tuin van 400m2...
    groot genoeg om een volliere te bouwen dacht ik
    goed je voelt het waarschijnlijk wel aankomen..
    Ik ga vragen stellen haha
    al eerder heb ik gezegt dat ik graag een nestje zou willen met Denzo en Chica en zo wil ik ook de volliere gaan inrichten om hun een zo natuurlijk mogelijke omgeving te bieden.
    een binnen verblijf komt daar ook bij.
    de volliere zal iets van 600x400x190 LxBxH worden...
    Heeft er iemand een mooi adres voor een mooie volliere?
    hoe bouw ik het binnenverblijf zonder dat ze aan het hout knagen en goed schoon te houden valt?
    kan ik gewoon aarde gebruiken als bodem? Als het vies is dat ik het dan omschoffel?
    hoe kan ik rekening houden met warmte en kauw?
    moet ik een warmtelamp of een kacheltje neerzetten?
    en even een vraag buiten de volière...

    welke vogelarts in noordholland word er geadviseerd?
    er zijn er nogal wat in amsterdam haha maar wil even van meerdere mensen weten waar ze heen gaan.
    mocht ik bijv. Kuikens krijgen. Bij wie kan ik het beste terecht voor testen op alle ziektes?

    hoop vraagjes... Je hoeft niet alles te beantwoorden
    Denzo Chica

  • #2
    Je zou voor het binnenverblijf sandwichpanelen kunnen gebruiken. Die zijn makkelijk te plaatsen, isolerend, goed afwasbaar, en de vogels kunnen er niet aan knagen.
    Op de bodem zou ik zeker voor iets anders dan aarde opteren. De vogels krijgen er wormen van en het is moeilijk te onderhouden. Voor in het binnenverblijf zou ik een laag beton en eventueel een vloertje erop voorzien. Makkelijk schoon te maken. En een betonlaag in ook het buitenverblijf is goed tegen ongedierte (ratten wil je niet in je volière), maar er zijn er ook die daar met een laag zand of grote keien werken.

    In mijn volières is geen verwarming voorzien maar ik kan er eventueel een elektrisch vuurtje zetten. Dat gebruik ik alleen maar als het meerdere dagen na elkaar echt blijft vriezen. Is nog niet vaak voorgekomen, maar dat kan meer noordwaarts natuurlijk anders zijn.

    Als je interesse hebt in wat foto's van het plaatsen van de sandwichpanelen en zo : http://beautifulbird.be/voliere-6-en-7/

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X