Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nood hulp gevraagd!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja zou ook kunnen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    Comment


    • #17
      Hij kijke me nu telkens aan en gaat dan plat liggen met vleugels wijd. Ik geloof dat ik sjans heb. (Nu al)

      Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

      Comment


      • #18
        hoi Nenno

        hoe is het nu met de vorderingen en
        met Cokey??
        Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

        Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
        Bedankt voor onze mooie Jaren


        Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

        http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

        http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

        Comment


        • #19
          We doen het heel rustig aan samen. Ik heb toch besloten om hem een nieuwe naam te geven die niets lijkt op zijn oude naam. Hij heet nu Japie Dit omdat als ik hem wel bij zijn naam noemde hij naar me hapte. Nu met een nieuwe naam doet hij dat niet meer. Hij lijkt wat dat betreft met een schone lei begonnen te zijn en reageerd er goed op. Ik heb ondertussen nog wat meer over zijn verleden geleerd. Was echt niet fraai!
          Hij is verder heel stoer in zijn kooi dan durft hij op mijn hand te zitten via deurtje voerbak en mag ik hem kroelen, maar als de grote deur open ging trok hij zich helemaal achterin zijn kooi in een hoekje terug. Dus nu doe ik elke keer zijn deur even open en negeer hem maar maak b.v. met een doekje even zijn zitstokken schoon. Hij lijkt zich nu dus een klein beetje meer op zijn gemak te voelen. Gaat nog wel naar achter maar niet meer helemaal in het hoekje wegkruipen. En zoals ik zeg we doen het heel rustig aan. Hij is pas 5 jaar oud dus we hebben nog alle tijd om elkaar te gaan vertrouwen het hoeft allemaal niet binnen een week. Na wat hij allemaal geeft meegemaakt bepaald hij het ritme. Hij probeerd me nog wel steeds te versieren (als de deur dicht is) hangende vleugels, buigen en soms een soort dansje van de ene op de andere poot en rondjes draaien. En vanmorgen zei hij een paar keer ja wat ik afmaakte met een pie Ach we komen er wel! Ga met hem naar de v.a. als hij een beetje tot rust is gekomen en dan wil ik hem meteen laten chippen.

          Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

          Comment


          • #20
            Het is goed om te lezen dat het zo goed gaat met Japie, ik vermoed dat de verandering van omgeving (wellicht ook ander voer?) zijn hormonen wat van slag hebben gemaakt

            het is verstandig niet op zijn "geflirt" te reageren, beter negeer je hem dan! Als je dat niet doet, dan bestaat er namelijk de kans dat hij je op enig moment probeert aan te vallen, omdat hij niet begrijpt waarom jij niet met hem wil paren.

            als Japie helemaal gezetteld is dan kun je overwegen met hem te gaan trainen. Niet alleen is het erg goed om zijn leergierige hersentjes actief te houden, het versterkt ook de band tussen jullie!

            bol.com heeft wel goede boeken over papegaaien, en bonte boertjes specifiek

            verder hoop ik natuurlijk dat je heel veel plezier hebt met Japie, en fijn dat je hem gered hebt van de belabberde situatie waar hij in zat!

            Comment


            • #21
              Dank je Lincee. Het gaat goed met hem flirten negeren we en we zijn langzaam allemaal groentes en fruit aan het introduceren. En ik ben me aan het inlezen over clicker-training. Vind het zo lekker positief fouten negeer je en goede dingen beloon je. En las dat het ook goed was om hem zelfverzekerder te maken. We zijn nog relaxed oefenen met mijn hand in de kooi met deur open. Hij is er al zolang niet uit geweest. En hij is angstig met de deur open. Maar heel langzaam gaat het beter. Hij blijft nu op de stok zitten die ik niet schoonmaak en kijkt naar wat ik doe. En als ik hem roep (deur dicht) komt hij naar de kant van de kooi waar ik wijs. Dus we maken kleine vorderingen

              Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

              Comment


              • #22
                Je maakt vooruitgang

                ik heb zelf een mannetje en vrouwtje! Vrouwtje (Kaya) zit het liefst de hele dag op mijn schouder, en gaat ook graag mee naar buiten. Maar dat is met dit weer natuurlijk niet slim, dus ze moet er maar even mee leven

                daarnaast heb ik sinds 6 weken een mannetje Jacco, was een reddertje en mishandeld dus ook ik moet heeeeel rustig zijn vertrouwen winnen. Het is belangrijk dat je onthoud dat je een stap vooruit doet,bmasr als je je vogel niet respecteerd ga je meteem twee stappen achteruit. Het is goed om de vogel het tempo te laten bepalen, zo krijgt hij weer vertrouwen in de mensheid en dan heb je een heel sociaal en vriendelijke papegaai in huis! Een klein vogeltje maar met de ego van een ara

                Comment


                • #23
                  Ik vindt het geweldig dat je Japie zo goed hebt op gevangen.
                  Japie krijgt nu een mooi leven zo te horen.
                  Succes met de basis training want die is het belangrijkste.
                  Minni Micky Kimo

                  Comment


                  • #24
                    Dank jullie.
                    We maken hele kleine vorderingen.
                    Mag hem nu af en toe met deur open worteltje of stukje appel geven. Soms wil hij niet, dan niet.
                    En gisteren mocht ik met de grote deur open heel voorzichtig koppiekrauw doen. En hij heeft even op mijn arm gezeten, maar toen ik voorzichtig mijn arm richting deur bewoog wilde hij terug. Ook goed.
                    Maar toch helemaal trots op hem

                    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

                    Comment


                    • #25
                      Fijn dat het zo de goede kant op gaat
                      Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                      Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                      Bedankt voor onze mooie Jaren


                      Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                      http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                      http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                      Comment


                      • #26
                        Hoi,

                        Ikzelf heb een Senegal van bijna 19 jaar en een Meijers papegaai van 21jaar. De Senegal heb ik vanaf 5 weken oud en de Meijers vanaf zijn/haar 4e jaar.

                        Jouw nieuwe aanwinst lijkt een beetje angstig, maar is toch ook dol op contact en knuffelen. Wat je kunt proberen is met je rug tegen zijn kooi aanzitten (niet bedreigend) en tegen hem praten (contact maken). Grote kans dat hij dan ook niet bang is als de deur van zijn kooi (een stukje) open staat. Hij zal dan waarschijnlijk steeds iets dichter bij je willen (en durven) komen.

                        Succes!

                        Comment


                        • #27
                          Hoi Southern Belle,

                          Bedankt voor je reactie en de tips.
                          Het lijkt er niet alleen op dat hij angstig is, hij is het gewoon
                          Maar dat wist ik dat ik er aan begon.
                          Ik zit al vaak naast de kooi te handwerken en kletsen doe ik de hele dag (eigenlijk tegen alles wat beweegt in huis )
                          En zoals je misschien gelezen hebt maak ik kleine vorderingen met de kooideur open.
                          Als de deur dicht is zit hij op de stok het dichtst bij mij, gezellig te keutelen.
                          Het is alleen nog die grote ruimte wat hij eng vind en geen bescherming van de tralies tussen ons in.
                          Maar dat zeg ik, we maken kleine stapjes en het gaat wel goed komen.

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X