Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte boer wordt hooligan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bonte boer wordt hooligan

    Hey iedereen,

    Wij hebben een bonte boer die de laatste tijd voor problemen zorgt.

    We hebben hem sinds zijn geboorte (5jaar).

    Heeft nooit voor overlast gezorgd, maar recent krijst hij onophoudelijk als ik in de buurt ben.
    Bij vrouw en kind doet hij dat niet.
    Als ik hem uithaal, kalmeert hij. Dus dat gaat enkel om aandacht van mij denk ik.

    Een groter probleem dan het krijsen, is dat hij ook zijn behoefte uit de kooi "schiet" wanneer hij in de kooi zit.
    Hij hangt dan aan de tralies en mikt het echt uit de kooi op de grond.
    Wat echt niet proper is natuurlijk.

    Iemand raad om dat af te leren.

    Heb ook nog een grijze roodstaart(9jaar oud, 2 jaar bij ons) en hoop niet dat hij dit gedrag gaat imiteren.

    Beide vogels zijn het meest aan mij gehecht, alhoewel de vrouw het meeste thuis is.
    De bonte boer tolereert de vrouw, maar schenkt haar verder geen aandacht.
    De grijze roodstaart moet echter niets van haar afweten. Die neemt zelfs geen snoepjes van haar aan.

    Als ik thuis ben, probeer ik mijn tijd gelijk te verdelen onder de 2 vogels, maar misschien is de bonte boer jaloers op de grijze geworden?

  • #2
    Ik denk eerder dat jij die schreeuwer beloont, door hem uit de kooi te halen op een moment dat hij schreeuwt.
    Negeer het schreeuwen, zelfs kijken naar hem is aandacht. Zodra hij even stil is haal je hem eruit.
    Gaat even duren voor het werkt maar je plukt er de vruchten van op gegeven moment.

    Manier van poepen kan je niet afleren, hij doet het waarschijnlijk terwijl hij boos aan de tralies hangt, dat kan
    eens gebeuren maar hij doet dat echt niet expres.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Een missertje naast de kooi heeft iedere vogelliefhebber wel eens mee te maken! met een dweiltje is dat toch zo weer weg gepoetst? (mits je tapijt hebt natuurlijk)

      Comment


      • #4
        Kimo poept alleen in zijn kooi als hij echt niet langer kan ophouden.
        Dit betekend wel dat als ik hem uit zijn kooi haal meteen poept, houd nu dus altijd een stuk keukenrol erbij als ik hem uit de kooi haal.
        Minni Micky Kimo

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X