Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

over knippen gesproken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • over knippen gesproken

    Hoi,
    ik heb ook weer vraagje..of twee, drie
    Mijn BB Babke is nu 8 weken oud en doet het heel goed, alleen heel vlug bang van geluiden, iemand tip??
    Met eten heeft ze helemaal geen probleem eet nog goed pap, maar zeker ook al wat fruit en pellets en wat droge eiervoeding. Kunnen jullie me ook nog wat tips en weetjes geven welke pellets en voedsel eventuele vitamines ik in de toekomst het beste aanschaf geef of juist niet geef?
    Maar na rondsnuffelen op het forum was ik aan t denken, daar ze nu al fel aan het oefenen is om te vliegen of het een goed idee was haar nu al te knippen, dan wordt ze mss geen drie dagen depri???
    Wat vinden jullie ervan??
    En dan nog een vraagje in verband met de scherpe nageltjes, hoe los ik dat op, het is juist of er een kat in mijn nek heeft zitten te krabben, gebeurd bv als de telefoon gaat en dan wil ze in paniek onder mijn shirt kruipen...

    Groetjes en alvast bedankt WP_000187 (2).jpg

  • #2
    Hallo Chris,

    over de voeding in de toekomst zou ik je kleine proberen op pelletvoer te zetten mijn favo merken zijn, zupreem of harrissons.
    Ik bijv. geef mijn vogels elke dag de hele dag door pelletvoer, daarbij als ik thuis kom van mijn werk, krijgen ze kleine stukjes fruit of een bakkie verschillende nootjes (vet arm) savonds voor ze gaan slapen geef ik ze een zaadmengseltje en dat zo elke dat met afwisselende gerechten.

    Ik zou pas knippen als je vogel volledig in de veertjes zit, knippen heeft niet heel veel zin als de vliegpennetjes nog niet goed zijn uitgegroeit.
    na het knippen van de vogel duurt het vaak langer dan een half jaar voor hij weer nieuwe pennetjes krijgt.
    als tip wil ik je meegeven eerst bij een vogelarts te laten knippen en goed meekijken zodat je de volgende keer elk veertje die weer door komt zelf kan afknippen.

    bang voor geluidjes... de vogel is nog jong dus moet nog aan alles wennen en alles is natuurlijk nieuw voor hem, dus gewoon doen wat je moet of wil doen, als dingen vaak genoeg voorkomen dat geluid maakt zal hij vanzelf wel wennen aan het geluid.
    beloon hem met goed gedrag als hij bijvoorbeeld niet bang reageert.

    ik hoop je genoeg te hebben geinformeert..
    alle vragen zijn welkom, domme vragen bestaan niet, dus schroom niet iets te vragen.

    Gr, Marcel

    p.s. wat een knap vogeltje ^^
    Denzo Chica

    Comment


    • #3
      Hallo

      Over pellets kun je al genoeg lezen op dit forum, in principe zijn ze allemaal redelijk goed tot goed, ik zelf ben heel tevreden met de pellet van scenic, optibird en fruitblend ik geef drie soorten gemengd die staan de gehele dag tot hun beschikking dagelijks vers fruit, groente, ei, noten en in de namiddag een goed zaadmengsel mijn voorkeur gaat naar vogeljungle. Ook eten ze graag een hapje mee aan tafel gezellig met ons.

      Wieken of knippen op deze jonge leeftijd raad ik ten zeerste af, laat je B.B. zijn vleugel en borstspieren eerst goed ontwikkelen en hem/ haar goed leren vliegen en landen dit is beter voor de ontwikkeling en met dat drie dagen depri zijn valt het wel mee, ze passen zich snel aan, aan hun beperking met het vliegen.

      Wat de nageltjes betreft een nagel vijl biedt uitkomst, 1x per week de nageltjes bijhouden, ze wennen er aan en laten dat gewoon toe.

      De angst voor nieuwe geluiden en voorwerpen volledig negeren, gewoon doen of er niets aan de hand is, ga je reageren dan bevestig je alleen maar dat het eng is.
      Voor voorwerpen waar ze bang voor zijn, daar kun jezelf heel enthousiast mee spelen dan worden ze vanzelf nieuwsgieig en verdwijnt hun angst.

      Succes en veel plezier met BBtje

      Groetjes Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

      Comment


      • #4
        Bedankt lieve mensen,

        Ga ik zeker proberen. Ik had nog pellets van Harisson van mijn aga (overleden) en Babke verkiest die boven zaad dus is de keus vlug gemaakt. Wel zeggende dat ze van alles en nog wat moet leren kennen en op verkenning moet uittrekken. Is wel heel groot verschil met aga's moet ik zeggen die zijn veel nieuwsgieriger en durven meer. Als ik Babke ni uit haar nestje haal zit ze er heel de tijd in en daarom vroeg ik me af of het al wel goed was haar door het hele huis mee te nemen? Of zelfs op verplaatsing,bv naar vrienden ???

        Groetjes

        Chris

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X