Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan ik dit plukkertje helpen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe kan ik dit plukkertje helpen?

    Sinds dit weekend ben ik trotse eigenaar van Tommy,
    Ik heb hem gekocht van Milaja, nog bedankt hiervoor .

    Zoals je op de foto's kan zien is het een pukkertje.
    Milaja had hem helemaal kaal gekocht van een gezin en is nu tot zover al opgeknapt. de rest is dus aan mij.
    Ik schrok me rot toen ik een halve vleugelpen zag liggen en allemaal bloed aan z'n vleugel. (je ziet het nog een klein beetje op de foto)
    Weet iemand nog tips, naast het aandacht geven tegen het plukken?
    En als hij bloed, want kan ik dan het beste doen?

    Ook zit hij te plukken/poetsen en komen er soms wat donsveertjes af. Is dit erg? Het valt omdat ie maar zo weinig dons heeft natuurlijk. Opvallend is dat hij ook veel aan zijn pootjes zit.
    Ik hoop dat ie weer snel in de veren komt!
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Sorry hoor, maar zo'n vogel koop je niet toch!

    Die krijg je om er weer een vogel van te maken.

    1 advies maak zo snel mogelijk een afspraak bij een VA en stuur ook deze foto's mee.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Tja, hoe triest is dit!
      Groet Harry

      Comment


      • #4
        goed bedoeld hem op te willen knappen, maar dit is wel een extreem geval xD

        Ik sta achter Dijkkamp. VA en advies vragen ook aan de VA.
        Denzo Chica

        Comment


        • #5
          Ik wil een aantal dingen rechtzetten.
          Ten eerste wil ik heel graag dit onderwerp verwijderen, alleen ik weet niet hoe.
          Goed.
          Het zit zo dat ik er op stond om mij te ontfermen over dit vogeltje. Ik viel voor de charmes van dit vogeltje.
          Daarbij moet ik zeggen dat de vogels er ernstiger uitzien dan in het echt.
          Ze wilde hem niet verkopen, omdat ze hem zelf op wilde knappen, maar ik stond erop. We hebben dit goed besproken.

          Bedankt voor jullie reacties!
          Ik ga mijn best doen om Tommy zo snel mogelijk in de veren te krijgen!

          Comment


          • #6
            dit is dus het onderwerp wat tijdelijk gesloten zal worden voor overleg in het modteam.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              Na overleg is besloten dit topic weer open te zetten.

              De bedoeling van dit topic was en is niet om iemand in negatief daglicht te zetten, maar om advies te vergaren wat de beste verzorging voor deze gaai is, en hoe er mee om te gaan.
              Ook werd er niet gevraagd of het wel of niet slim is om zo'n vogel aan te schaffen, dit is gedaan met volle bewustzijn van de mogelijke kosten en het wel of niet slagen.
              Het is een nobel streven om hem weer gezond te krijgen, en daar wordt advies voor gevraagd.

              De topicstarter wordt bij deze wel ten zeerste geadviseerd om deze vogel te laten testen op de bekende ziektes (PBFD etc.).

              Comment


              • #8
                Even een update!
                Ik ben naar de Vogelarts geweest en hij zei dat het helemaal goed gaat komen. Geen ziektes gelukkig.
                Ik heb wat medicijnen gekregen en ik geef hem extra vitamines.
                Verder is tommy juist heel erg gezond.
                Daarnaast natuurlijk heel veel aandacht en liefde.
                Over een paar weken ga ik terug voor controle!
                Last edited by MartijnJS; 06-03-14, 19:07.

                Comment


                • #9
                  Goed nieuws! Sukses, ik hoop dat het je lukt!
                  Koko en Duckie

                  Comment


                  • #10
                    Naar welke vogelarts ben je geweest. Geen enkele goede vogelarts zou dit namelijk zo maar zeggen zonder de testen. Hiervoor is wel een bloed test voor nodig en niet de beide ogen van de arts.
                    Welke medicijnen heeft hij meegegeven.
                    henk

                    Comment


                    • #11
                      Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met dit gaaitje.
                      Maar ik ben bang dat je niet bij een goede arts bent geweest, hoewel ik hoop van wel. Het lijkt mij heel moeilijk dat je binnen een week en bloed prikken en de uitslagen hebt van testen op je gaaitje hebt. Welke va kreeg dat zo snel voor elkaar?
                      Welke medicatie gaat hem nu ondersteunen?
                      Eet hij eigenlijk al pellets?

                      Comment


                      • #12
                        Goh dat ziet er triest uit! Ik hoop dat het al wat beter gaat!!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door MartijnJS Bekijk Berichten
                          Ik wil een aantal dingen rechtzetten.
                          Ten eerste wil ik heel graag dit onderwerp verwijderen, alleen ik weet niet hoe.
                          Goed.
                          Het zit zo dat ik er op stond om mij te ontfermen over dit vogeltje. Ik viel voor de charmes van dit vogeltje.
                          Daarbij moet ik zeggen dat de vogels er ernstiger uitzien dan in het echt.
                          Ze wilde hem niet verkopen, omdat ze hem zelf op wilde knappen, maar ik stond erop. We hebben dit goed besproken.

                          Bedankt voor jullie reacties!
                          Ik ga mijn best doen om Tommy zo snel mogelijk in de veren te krijgen!

                          Je staat erop het vogeltje over te nemen omdat jij 'm wil oplappen, dat is mooi .
                          Alleen vraag ik me af waarom je dan hier om advies komt vragen...

                          Ben wel benieuwd wat je al bereikt hebt...
                          Een plukker blijft meestal een plukker, jammer maar het is een feit.
                          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                          Ken je papegaai

                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Ik zou het van belang vinden dag de vogel goed getest wordt . Met namen omdat de verkoper meer vogels heeft. Dus stel dat deze vogel besmet is dan zou ik me als vorige eigenaar toch ernstig zorgen maken om mijn bestand. Ik ben dus ook zeer benieuwd naar de reactie van de vorige eigenaar in deze.

                            Henk

                            Comment


                            • #15
                              Uhh ja, alleen vinden veel mensen testen nog steeds niet nodig helaas..
                              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                              Ken je papegaai

                              sigpic

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X