Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharinaparkiet aanschaffen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Catharinaparkiet aanschaffen

    Hallo allemaal.
    Ik zal me eerst even voorstelen. Ik ben Alma en woon sinds een paar maand samen.
    Wij gaan as vrijdag een catharinaparkietje ophalen.
    We hebben al veel spulletjes in huis, maar ik wil graag weten of we ok echt alles hebben wat we moeten hebben.

    We hebben:
    • een kooi 52x41x108 cm met zitstokjes en voorbakjes
    • Zeoliet (bodembedekking)
    • parkietenzaad
    • eivoer
    • grit
    • speeltjes
    • gedroogde groente mix
    Ik wil nog kijken of we hier in de buurt hoesjes kunnen vinden om over de zitstokjes te doen, zodat de vogel zijn nageltes wat kan slijten.

    Zijn we nog dingen vergeten, dan hoor ik het graag!

    Groetjes Alma

  • #2
    Ik raad je aan om verschillende houten stokken van verschillende diktes te gebruiken voor je parkietje. Plastic stokken zijn niet geschikt en al helemaal niet met die hoesjes (dat is net schuurpapier en hier kunnen de pootjes ook van open gaan)
    Wat je wel kan kopen zijn ook zitstokken van beton deze werken ook erg goed om de nagels te slijpen !

    Suc 6 met je parkietje
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Ik volg arasevera en voor de rest is alles goe voorzien. En het was hier altijd een festijn om ze te zien genieten van het nat maken van de vogels met een plantespuit. Hangen dan onderste boven aan hun stok, vleugels en veren wijd open.
      Alleen als ze in broedstemming komen dat hun stoelgang zo'n aparte geur verspreiden. En het zijn ook grote kadéé's.

      mvg

      Comment


      • #4
        Hoi Joselito,
        Even een taalvraagje - wat is een kadéé????
        Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

        Miriam & Nico sigpic

        Comment


        • #5
          Hey Joselito en Arasevera,

          Kun je die houten of betonnen stokjes gewoon in de dierenwinkel kopen? En als ik houten stokjes heb, kan de parkiet daar ook zijn nagels aan afslijten?

          @Miriam, ik denk dat kadee's poepjes zijn, gezien de zin daarvoor ook over stoelgang gaat.

          Comment


          • #6
            Jep grote vlaaien stoelgang.

            mvg

            Comment


            • #7
              We hebben vanavond ons parkietje opgehaald, in een melkpak
              Hebben haar met pak en al in de kooi gelegd en Pippie heeft besloten dat dat wel lekker veilig is. Ze is er nog niet uitgekomen.

              Ik hoop dat ze morgenochtend op een van de stokjes te vinden is!

              Moeten we ook iets van een hokje ofzo in de kooi hebben voor haar, zodat ze zich kan terug trekken?

              Comment


              • #8
                Morgen gaan we de plantenspuit waarschijnlijk uitproberen, ze heeft al een keer een badje gehad en heeft daar erg van genoten.

                We willen haar graag tam maken, maar ze is nog steeds erg bang voor handen. Willen wij te snel? Dat we verwachten dat ze daar na 1 week al aan is gewend?
                Vanavond wilden we haar meenemen op de bank (hebben haar laten kortwieken), maar dat wilde ze niet. Wilde niet opstappen op een stokje en niet op de hand. Maar toen we haar even negeerden vroeg ze gewoon om aandacht met veel kabaal en stapte ze wel op op de hand.
                Is dit een goede manier?

                We mogen haar al wel in de nek halen, vind ze echt heerlijk! en ze zit graag bij onze trui in, lekker warm verscholen en begint dan te mopperen als we haar eruit halen omdat we naar bed willen.

                Het is zo'n schatje!

                Comment


                • #9
                  Beste Alma; Catharina's trekken zich inderdaad graag terug; je zou hiervoor een nestblok voor parkieten kunnen gebruiken.
                  Verder kun je in het broedseizoen wat gistocal, zeewier(algolith) en water met multivitaminepreparaat aan het voer toevoegen om het voer rul te maken.
                  Eventueel kun je het eivoer aan het zaadvoer laten kleven met een theelepel lori voeding.

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X