Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kakariki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kakariki

    ik heb sinds kort een paar kakariki,s , toen ik mijn eerste tamme kakariki kocht werd er gezegd dat het een vrouwtje was .
    dus nu is mijn vraag wanneer is een kakariki uitgegroeid .
    heb er een vrouwtje kakariki bij zitten en daar klimt die als maar op .hier een foto van kwebbel ,de kakariki waar het om gaat hij of zij is ook een stuk groter is nu rond de 16 weken en het popje is al ouder.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    weet nu echt niemand wanneer een kakariki uitgegroeid is en of het een mannetje of vrouwtje is .
    ben op dit forum terecht gekomen via parkietenforum en kakarikiforum maar het lijkt er op dat de papegaai beter bekend is bij jullie dan parkieten kan iemand anders een tip geven welk forum wel bekend is met parkieten en geen grasparkieten
    gr monica

    Comment


    • #3
      Hallo Lady,

      Wij kweken zelf ook met Kakariki' parkieten. Met een week of 10 zijn ze meestal toch wel uitgegroeid hoor.
      Het popje is altijd iets kleiner en fijner gebouwd dan het mannetje. Het kopje is ook wat kleiner.
      Op onze website staat nog een filmpje van 4 jonge kakariki's die we op dit moment te koop aanbieden.
      Daar kun je ook prima zien dat het 3 mannen zijn en 1 popje, kijk maar HIER

      Succes en groeten uit Papegaaienland.
      Bocky Wocky in Papegaaienland
      Gisteren is geschiedenis. Morgen is een mysterie. Vandaag is een cadeau

      Comment


      • #4
        dank u voor u reactie , denk inderdaad dat kwebbel een man is want zazou is een stuk kleiner en op het moment heeft zazou 1 ei gelegd dus misschien dat ik volgende week is kan kijken of er groei is in het ei .
        maar ik vind het toch raar want diegene waar ik hem gekocht heb zei dat het een vrouwtje was . nou ja we zullen wel zien tenslotte ging het niet om om er mee tekweken . ze zitten in een kooi in de huiskamer .
        kwebbel heb ik tam gekocht en eigenlijk is het schandalig wat ze voor die vogels vragen .
        groetjes monica

        Comment


        • #5
          Hey Monica,

          Soms is het wat lastiger te zien wat bij een Kakeriki een man of een pop is, maar meestal is het vrij duidelijk.
          Zoals te zien in het filmpje is de pop een kleiner van stuk. Als je echt wilt weten wat het geslacht is moet je hem laten sexen.
          Ik weet niet of je er schandalig veel voor hebt betaald, maar wij vragen normall gesproken 25 euro.
          De ouders zijn onlangs negatief getest op polyoma, chlamydia, pbfd en kds.

          Succes met de vogel
          Bocky Wocky in Papegaaienland
          Gisteren is geschiedenis. Morgen is een mysterie. Vandaag is een cadeau

          Comment


          • #6
            hoi,heb er 70 euro voor betaald hij is dan wel tam maar ja het is wel veel .
            eerst wou ik een swiftparkiet we zijn toen in rijswijk in een winkel geweest op internet maken ze reklame dat ze tamme vogels verkopen toen wij er waren hadden ze wel jonge vogels maar geen tamme en vroegen voor een 9 weken oude swiftparkiet 150 euro,dat vond ik toch wel heel veel.
            een week na dat ik de kakariki had gekocht in belgie trouwens stond er op internet 2 kakariki,s met nieuwe kooi en speelgoed en eten voor 80 euro en nog geen 10 km van mij thuis .
            als u in de buurt woonde zou ik zeker is komen kijken maar het is nogal ver weg .
            groetjes monica

            Comment


            • #7
              en ja hoor kwebbel is een mannetje 7 van de 8 eieren bevrucht , ben benieuwd de eerste zal ongeveer begin volgende week uit komen .
              groetjes monica

              Comment


              • #8
                de jonge van onze zazou en kwebbel na 2.5 week kregen ze geen eten meer van de ouders dus ben ze nu zelf aan het voeren .
                ze groeien goed.hier wat foto,s van de jonge .
                groetjes monica
                Bijgevoegde Bestanden

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X