Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

het starten van een buiten voliere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • het starten van een buiten voliere.

    ik weet dat er veel topics zijn over een buiten voliere, maar ik kan nog niet echt goed antwoord vinden op mijn vragen.
    daarom stel ik ze hier :

    ik heb thuis een konijn staan en zie op meerdere foto's bij mensen toch een konijn in een vogel voliere met parkieten erin kan dit ?

    wat moet er als grond in leggen ? ( dus hierbij bedoel ik waar moet je de bodembedekking op gooien, (tegels-hout ?? ) )

    wat voor bodembedekking moet erin ? ( want na mijn mening waait zand weg )

    wat kan je doen tegen katten/muizen ? ( wij hebben hier namelijk heeel veel katter rond lopen )
    vanwege wij een aardig grote tuin hebben en veel bomen.

    hoe maak je zo iets schoon ? ( moet je daarvoor nog iets speciaals er aan maken ?

    hoe groot moet een nacht hok zijn ?

    tot hoe groot kun je bouwen zonder een vergunning aan te vragen ?

    tot hier mijn vragen.
    ik weet dat het er veel zijn maar het zijn toch wel een beetje de basis vragen die meerdere mensen hebben.
    ik heb nog wel meer vragen maar die stel ik later wel zo dat het niet onduidelijk wordt en dit zijn een beetje de belangrijkste die je moet weten voordat je ereen begint.
    ik ben veel op zoek op internet maar vind het moeilijk om een goed antwoord hier op te vinden want de een zegt heeel wat anders dan de ander en sommige slaan nergens op :S
    maar was ook wel erg benieuw op de vraag of er een konijn in een parkieten voliere met parkieten erin kan.
    ik hoop dat jullie op de meeste reageren.
    groetjes

  • #2
    en nog een vraagje :
    kunnen er ook papegaaien in gehouden worden ?
    zoja wat voor papegaaien soort.

    Comment


    • #3
      ik zal antwoord proberen te geven op je vragen:

      -ik heb thuis een konijn staan en zie op meerdere foto's bij mensen toch een konijn in een vogel voliere met parkieten erin kan dit ?
      ja hoor dit kan. Wel is het belangrijk dat je het hok hygiënische houd

      - wat moet er als grond in leggen ? ( dus hierbij bedoel ik waar moet je de bodembedekking op gooien, (tegels-hout ?? ) )
      het best kun je zorgen voor een gladde ondergrond (is makkelijk schoon te maken) als je kiest voor beton, kun je zo met een bezem al de bodem bedekking bij elkaar vegen en weggooien.

      - wat voor bodembedekking moet erin ? ( want na mijn mening waait zand weg )

      wij hebben beuken snippers op de grond liggen. ten eerste lijkt dit erg mooi, het is niet té fijn maar ook niet zo 'lomp'.

      -
      wat kan je doen tegen katten/muizen ? ( wij hebben hier namelijk heeel veel katter rond lopen )
      vanwege wij een aardig grote tuin hebben en veel bomen

      wij hebben fundering in de grond. Zo kunnen de muizen er helemaal niet in. tegen de katten kun je het best 2 lagen gaas maken. 1 aan de buitenkant, en 1 aan de binnen kant.

      - hoe maak je zo iets schoon ? ( moet je daarvoor nog iets speciaals er aan maken ?
      nee hoor, niks speciaals nodig, zoals al eerder vermeld: gewoon met een bezem alles bij elkaar vegen en dan opruimen.

      -
      hoe groot moet een nacht hok zijn ?
      welke vogels wil je houden?

      -
      tot hoe groot kun je bouwen zonder een vergunning aan te vragen ?
      geen idee, sorry


      Groetjes Kim


      Comment


      • #4
        bedankt voor u reactie.
        ik vond het erg duidelijk en ik heb hier zeker wat aan.
        ik ben het er nog niet helemaal over uit welke vogels ik erin wil gaan houden.
        ik zat zelf te denken aan grasparkieten met valkeparkieten en kwartels.
        maar misschien is het leuk om een grotere soort erin te behouden zoals bb of lori of zelfs kaketoe's.
        maar bij grote vogels vind ik het erg duur worden vooral in een buiten voliere.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X