Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten Voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Buiten Voliere

    Hallo , ik ben nieuw op het forum .
    Maar ik zou graag een buiten voliere maken voor mijn grasparkieten
    Het zal ongeveer 3m x 3m zijn , maar ik zou graag weten wat ik het best gebruik als ondergrond??

    Grtz

  • #2
    Ik heb zelf onze voliere op beton gezet en daarover heen zeoliet.
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Op koppiekrauw staan veel tips, zie volgende link:

      http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...ng-voliere.htm

      Comment


      • #4
        Kan ik ook iets anders gebruiken dan die "zeoliet"???

        Comment


        • #5
          Ja hoor gewoon geel (rivier) zand.

          Comment


          • #6
            Hoe kan ik dan best mijn voliere reinigen , ik kan toch moeilijk steeds alles weg doen en opnieuw geel zand strooien of hoe gaat dat in zijn werk

            Comment


            • #7
              Met een kruiwagen en een schep kom je een heeeel eind.
              Op de bodem van mijn voliere liggen beukensnippers, makkelijk op te scheppen, als ik hard doorwerk heb ik heel de voliere + voerbakken + zitstokken schoongemaakt. Je moet wat voor die vogels over hebben anders kun je er beter niet aan beginnen.
              http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

              Comment


              • #8
                En dan alles vervangen telkens ik de voliere schoonmaak ??
                Ik heb wel wat over voor mijn vogels maar ik moet het toch wel weten voor ik eraan begin .
                Beter goed ingelicht te zijn hé.

                Comment


                • #9
                  Ik zeef de zeoliet altijd met een zeef, je zeeft dan de rotzooi eruit en je hebt de zeoliet weer schoon in de voliere
                  Chester en Samba
                  Yoda en Navy

                  Comment


                  • #10
                    En wat betreffende dakbedekking ??
                    Ik ging gewone doorzichtige golfplaten gebruiken maar zal dat niet zeer warm worden daaronder??

                    Comment


                    • #11
                      Buiten voliere

                      Mijn voliere staat op betonnen opsluitbanden. Op de bodem ligt nog gewone tuinaarde waar ik een laag ophoogzand op heb gegooid. Kwestie van omharken en af en toe beetje nat maken. Blijft mooi schoon. Eens in de zoveel tijd kun je dan het zand helemaal vervangen.

                      Comment


                      • #12
                        mijn voljare heb ik gewoon op stoeptegels staan en de niet ondersteunende tegels in de voljare weg gehaald. en wat baken met tuinaarde ingegraafen daar beplanting in en inmidels een vijver. en hark het 2x per waak wat aan en 2x per jaar spit ik de grond om. nou ben er dagelijks michien 15 mee bezig en 2x in de week een half uur. dus het licht er gewoon aan hoe onderhouds vriendelijk maak jij je voljare ? ps hou er gras en valkparkieten in en in de zomer maanden ziten soms mijn bonte boer er gezelig bij. oja ik heb ook gewoon golf plaat gebruikt en zelfs met de giga hite van voorig jaar nergens last van gehad.
                        ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
                        dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

                        Comment


                        • #13
                          nee de warmte valt volgens mij dan wel mee, en anders doe je donkere plaats van doorzichtige.
                          wat voor vogels wil je erin alleen grasjes ?
                          ik had ook nog even een vraagje kunnen grasparkieten samen met valkparkiet en catharina parkieten ?
                          grasjes kan volgens mij wel met valkjes maar ik weet niet of er catharina's bij kunnen.

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X