Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bij kippen buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bij kippen buiten

    Hallo,

    Helaas zijn al mijn kippen doodgebeten door een marter/vos. Omdat ik veel van kippen houd en ik geen herhaling wil van deze nachtmerrie kan ik de ren verbeteren voordat er nieuwe dieren in komen. Omdat de ren dan word overdekt dacht ik, omdat ik al langere tijd heel graag vogels wil, dat er misschien wel vogels bij konden, de ren word goed afgesloten met stevig gaas.

    Maar nu moeten ze(het worden er minimaal 2, ik ben er tegen om sociale dieren alleen te houden) wel bij kippen, mocht het kunnen, kan dat?

    Mijn voorkeur gaat uit naar de valkparkiet, vroeger hebben mijn ouders er 1 gehad in een kooitje binnen, Jopie, vandaar(ik ben voor de duidelijkheid 13 ).
    Zou ik in het nachthok van de kippen(dat ruim genoeg is) een deel kunnen maken voor de vogels, of moeten ze helemaal een apart gedeelte hebben. Ik zou, als mijn vader dat wilt, een gat in de schuur maken om daar een mooie hokje te maken. Wat voor inrichting zou dat hok dan moeten hebben?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Heeft niemand een antwoord?

    Comment


    • #3
      Hoii,

      Heb je al nieuwe kippen? Het lijkt me niet de meest ideale combinatie, zelf heb ik Japanse kwartels op de bodem lopen, zijn leuke vogels die de boel schoonhouden, lekker makkelijk en goedkoop in onderhoud.. Valkparkieten zijn inderdaad leuke sociale vogels die makkelijk tot kweken over gaan.
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

      Comment


      • #4
        Uitwerpselen van kippen zijn niet gezond voor vogels; ik zou ze zeker niet samen houden.

        Comment


        • #5
          Oke, dan zal ik het niet doen

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X