Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkieten blijven buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Parkieten blijven buiten

    Hallo allemaal,

    een week geleden heb ik een volière gebouwd en inmiddels zijn er zo'n 9 parkieten erin gehuisvest.
    Uiteraard heb ik ook een nachthok (in de schuur) voor hen gebouwd.
    De eerste dag moest de familie het even uitvogelen (leuke woordspeling ) hoe en waar het nachtverblijf is, inmiddels is het ze allemaal bekend.

    Mijn vraag nu is, zo tegen de avond gaat het merendeel van de parkieten naar het nachthok, zodra het schemerig wordt, ik laat daarom het licht in de schuur dan ook branden. Maar steeds, en steeds verschillend, blijven er parkieten in de buitenvolière die dan vervolgens aan het gaas hangen (helemaal bovenin) en blijven gedurende de nacht buiten. Straks als het winter is, lijkt mij het erg koud voor hen, moet ik nu zelf de buitenblijvers in het nachthok doen, of het gewoon laten voor wat het is??

    groeten,

    Ron

  • #2
    Hoi ik heb geen oplossing maar wel hetzelfde probleem. Ik heb een grote voliere met een tocht- en vochtvrij verwarmd nachthok van ongeveer 80 hoog, 40 diep en 50 breed; op ongeveer 60 cm hoogte een ingang van 10/10. ik heb er overal conifeertakken omheen gehangen, kan het zijn dat het te donker is? in de ingang zit natuurlijk een zitstok; daar zitten ze wel eens op maar meestal gewoon in de voliere en dat is best koud volgens mij....
    Hoe krijg ik ze nu zover dat ze in dat winternachthok gaan?
    Groetjes, Linneke

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Indien het mogelijk is dan voer je binnen en dan het voer geven net voor het schemeren en in nachthok licht aan laten.

      Als alle vogels binnen zitten de ingang/uitgang afsluiten en pas volgende dag weer openen.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        Of je jaagt ze voor het schemer binnen en sluit de deur. De kans op vervriezing van tenen in de winter is te groot om risico's te nemen.

        mvg

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X