Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veranderende kleur van washuid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Veranderende kleur van washuid

    Goedemiddag allemaal,
    Ik heb een vraag over mijn vijfjarige grasparkiet. Een tijdje geleden merkte ik op dat de huid rond zijn neusdoppen, die altijd felblauw is, was veranderd in een bruinige kleur. Hij was toen ook in de rui en had behoorlijk last aangezien hij heel erg bijterig was. Na 2 weken was de huid weer 'terug' verkleurd naar de originele blauwe kleur en zijn eigen zonnige zelf was ook weer terug. Echter nu merkte ik vandaag op dat, de huid weer naar bruin verkleurt. Hij vertoont nu overigens geen ziekte symtomen. Hij is vocaal, vliegt gewoon en slaapt niet overmatig veel. Hij doet 's middags een dutje en 's avonds gaat hij naar zijn eigen aparte kamer om te slapen om 20.30 uur tot 08.30 uur
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En moet ik hiermee toch eens naar een vogelarts? En weet iemand dan een betrouwbare goede vogelarts in Zuid-Holland?
    Alvast bedankt!
    Last edited by TamaraRegina; 17-06-19, 12:43.

  • #2
    Hallo!!

    Dit kan ofwel een vitaminetekort zijn of een hormonale verandering. Eens de voeding herbekijken?

    Groetjes!!

    Comment


    • #3
      Oei, hij eet Harrisons pellets en groente ongeveer 4 a 5 keer per week. Dan meng ik wortel, andijvie, witlof en een halve appel via de groentehakker en dan krijgt hij dat vers, ik blijf er dan bij en haal het na ongeveer 2 uur weer weg en gooi het dan weg.

      Hetgeen overblijft eet ik 's middags en 's avonds op dus het is altijd vers. Heb je een idee welke vitamine dan ontbreken? Verder krijgt hij kleine stukjes gierst bij het trainen (paar trucs en vliegen). Zou hij tegen een bepaalde groente niet kunnen? Dat hij daar allergisch voor is ofzo? Andijvie, appel en wortel krijgt hij al zijn hele leventje. Witlof heb ik sinds 6 maanden ongeveer toegevoegd.

      Zou ik een vogelarts moeten bezoeken, ook al is gedraagt hij zich heel normaal?

      Comment


      • #4
        Ik weet niks over grasjes, maar mijn amazone popje krijgt in de broedperiode altijd donkere neusgaten.
        Mss komt het idd door de hormonen.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Nou dan houd ik het maar op hormonale veranderingen. Ook omdat hij verder gewoon zich gedraagt als anders, boomstam slopen, vliegen, vocaal zijn en helemaal niet bijterig.
          Het is echt een man. Zou ik nog iets moeten veranderen in zijn voeding?
          Ik spuit hem nu met de warmte elke dag met een spuit waar een superfijne mist uitkomt.Daar is hij niet echt fan van maar goed. Groente regime maar aanhouden? Hij is altijd goed gezond (heeft wel last van zijn 2 ruiperiodes maar verder niet).

          Het enige wat ik wel vreemd vind, is dat het dus een terugkerend iets is. Een paar maanden geleden had hij dit ook maar toen veel erger in combinatie met een ruiperiode.

          Bedankt in ieder geval voor jullie meedenken en antwoorden.

          Comment


          • #6
            voeding klinkt goed, waarschijnlijk gewoon hormonen

            Comment


            • #7
              Hallo allemaal, ik wilde jullie laten weten, dat mijn kleine gevleugelde huisgenoot, zijn helder blauwe washuid weer terug heeft! Ook in zijn gedrag is hij gelukkig weer terug veranderd. Het heeft wel enkele maanden geduurd, is dit normaal voor een hormonale periode? De verkleuring is nooit eerder voorgekomen dan dit jaar. Eerder was hij ook wel wat bijteriger en pinniger maar nooit in de zomer. Zou de hitte daar een rol in kunnen spelen?

              Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden. Ik dacht ik laat het toch even weten.

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X