Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help is zijn vleugel gebroken??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • help is zijn vleugel gebroken??

    Lieve mensen,

    Tot mijn grote schrik kan een van mijn lieve pyrhurra's niet meer vliegen. Ik weet niet precies wat er gebeurt is, van het ene op het andere moment landde hij bij me en zag ik direct dat er wat was. Enkele minuten daarvoor vlogen ze nog samen rond.
    Nu is dus het probleem dat hij totaal niet vliegt, zichzelf niet op kan vangen want hij gebruikt zijn vleugeltje niet.
    Ik ben natuurlijk direct naar een DIERENarts gegaan, helaas heb ik niet direct een goede vogelarts in de buurt. Dierenarts heeft me pijnstilling meegeven en denkt zelf dat het gewoon de schrik is en dat hij de kluts kwijt is. Zelf ben ik toch bang dat het meer is.
    Zijn vleugeltje staat ook aardig raar en hij laat hem hangen. Ik vind het echt heel erg mijn beesje zo te zien lijden.

    Wat denken jullie? Gebroken of gekneusd?
    Morgen toch maar naar een Vogelarts?
    Ik weet het even niet meer, wil het beste voor me kleintje want kan hem zo niet aan zien.

    *ben er vergeten bij te zetten dat de laatste foto een foto is van zijn goede vleugeltje, om even het verschil te tonen.
    Bijgevoegde Bestanden
    Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

    R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

  • #2
    Ik zou afwachten hoe het morgen is als het dan niet over is
    zou ik naar een va gaan. Succes met je vogeltje ik hoop dat het
    mee valt.
    Minni Micky Kimo

    Comment


    • #3
      Ik heb zo iets gehad met Pluk, ben toen ook naar de VA gegaan en die zei dat Pluk zijn vleugel waarschijnlijk had verrekt of ergens tegenaan had gestoten. Het was niet gebroken maar er begon wel littekenweefsel te vormen waardoor Pluk zijn vleugel niet meer ver genoeg kon strekken en toen dus niet meer kon vliegen (ook omdat het pijn deed), Dat was in juli 2012. Hij kan nu nog steeds niet vliegen, wel kan hij zijn vleugel gebruiken maar niet meer zoals hij normaal kon, als hij nu wilt vliegen maakt hij een grote bocht en "stort" neer zeg maar.

      Dus het hoeft niet perse gebroken te zijn. Maar vervelend is het wel voor je vogel.
      Kiwi & Pip Nappie & Loki
      ~ Rip Pluk ~

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kiwivogeltje Bekijk Berichten
        Ik heb zo iets gehad met Pluk, ben toen ook naar de VA gegaan en die zei dat Pluk zijn vleugel waarschijnlijk had verrekt of ergens tegenaan had gestoten. Het was niet gebroken maar er begon wel littekenweefsel te vormen waardoor Pluk zijn vleugel niet meer ver genoeg kon strekken en toen dus niet meer kon vliegen (ook omdat het pijn deed), Dat was in juli 2012. Hij kan nu nog steeds niet vliegen, wel kan hij zijn vleugel gebruiken maar niet meer zoals hij normaal kon, als hij nu wilt vliegen maakt hij een grote bocht en "stort" neer zeg maar.

        Dus het hoeft niet perse gebroken te zijn. Maar vervelend is het wel voor je vogel.

        Oohh! wat erg voor Pluk! Ik ben inderdaad bang dat hij zijn vleugel ook verrekt heeft, was er eerst wel wat blijer mee, maar nu ik jou verhaal lees weet ik niet of het wel beter moet zijn dan een gebroken vleugel. Moet er niet aan denken dat hij niet meer kan vliegen, ze gaan altijd met zijn tweeen als kamikaze piloten door de lucht hier.
        Moet vreselijk zijn je vogeltje elkaar neer te zien storten, leert Pluk er wel een beetje mee omgaan?

        @Ellen, bedankt voor je reactie! Ik ga denk ik inderdaad morgen naar VA als hij niet verbeterd is.
        Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

        R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

        Comment


        • #5
          Geef hem even een paar dagen rust en laat hem in zijn kooi zodat hij zich niet verder verwond door enthousiast op te vliegen om daarna door pijn weer neer te storten. Ik denk dat het meevalt en dat hij ergens tegen aan gevlogen is. Je zal zien dat hij later weer een beetje gaat trekken met zijn vleugel. Zo niet dan zou je toch naar een vogelarts moeten. Sterkte jullie.
          Koko en Duckie

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
            Geef hem even een paar dagen rust en laat hem in zijn kooi zodat hij zich niet verder verwond door enthousiast op te vliegen om daarna door pijn weer neer te storten. Ik denk dat het meevalt en dat hij ergens tegen aan gevlogen is. Je zal zien dat hij later weer een beetje gaat trekken met zijn vleugel. Zo niet dan zou je toch naar een vogelarts moeten. Sterkte jullie.
            Bedankt! Ik hoop dat het morgen wel wat beter gaat. Hij probeerde net zijn vleugeltjes te strekken, maar helaas ging er maar 1 de lucht in, de ander bewoog nauwelijks.
            Wat dat betreft bezoek ik de art liever een keertje te vaak om te horen dat het wel goed komt dan toch te lang wachten..
            Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

            R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bluerio Bekijk Berichten
              Oohh! wat erg voor Pluk! Ik ben inderdaad bang dat hij zijn vleugel ook verrekt heeft, was er eerst wel wat blijer mee, maar nu ik jou verhaal lees weet ik niet of het wel beter moet zijn dan een gebroken vleugel. Moet er niet aan denken dat hij niet meer kan vliegen, ze gaan altijd met zijn tweeen als kamikaze piloten door de lucht hier.
              Moet vreselijk zijn je vogeltje elkaar neer te zien storten, leert Pluk er wel een beetje mee omgaan?

              @Ellen, bedankt voor je reactie! Ik ga denk ik inderdaad morgen naar VA als hij niet verbeterd is.
              Ja Pluk is er op zich wel aan gewend nu, ik moet hem nu wel overal neer zetten waar hij heen wilt. Hij kan wel weer zijn vleugel strekken en doet dat ook gewoon, alleen kan de vleugel niet zover als de andere. Kooi heb ik nu ook zo ingericht dat Pluk overal klimmend naartoe kan. Maar soms is Pluk eigenwijs en probeert hij toch te vliegen (als ik niet snel genoeg volgens hem, hem verplaats, of als hij schrikt). Hij komt wel verder dan voorheen met het "vliegen" en het gaat al iets beter maar uiteindelijk maakt hij toch een noodlanding. Ik denk niet dat het ooit nog helemaal goed komt maar om te zorgen dat zijn vleugel niet stijf wordt doe ik dagelijks wat rek en strek oefeningen met Pluk. Het is wel jammer dat hij niet meer kan vliegen maar ach het blijft gewoon een schatje.

              Ik hoop dat het met jou vogel nog helemaal goed komt!
              Kiwi & Pip Nappie & Loki
              ~ Rip Pluk ~

              Comment


              • #8
                Fijn voor Pluk dat hij er een beetje mee heeft leren leven!

                Even een update wat betreft mijn lieve Crispy, helaas nog niets verbeterd en heb vanmorgen met een hoop gedoe een klein beetje pijnstilling erin gekregen. Vervolgens kroop hij/zij weer in me nek om lekker daar te gaan liggen.
                Croky probeert maar te blijven spelen met hem, en snapt niet zo goed dat Crispy daar even geen zin in heeft. Wat ik ook weer sneu vind voor Croky.

                Ik moet nu helaas even werken, gelukkig is mijn vriend thuis om op te letten. Ik hoop dat het vanmiddag als ik terug kom iets verbeterd is, anders ga ik toch echt naar de VA bellen.

                Het is echt zo sneu mijn beesie zo te zien, hij/zij is echt totaal niet te herkennen zoals hij nu is.
                Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

                R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X