Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziek?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ziek?!

    Hallo,

    Mijn valkparkiet lijkt gewoon prima, totdat je onder zijn rechtervleugel kijkt. Daar is een stukje helemaal kaal en er zit zelfs een scheur in haar huid. Ze houdt ook haar vleugel iets op, logisch, het doet waarschijnlijk pijn.
    Ik maak me zorgen hierom. Verder is haar gedrag normaal en maakt ze evenveel geluid als anders.

    Moet ik me zorgen maken om een ziekte of is het een normaal wondje dat weer makkelijk kan helen?

    Ik begrijp dat jullie geen va zijn natuurlijk, maar wat info kan geen kwaad. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

  • #2
    het is een wond ofwel, huid defect en altijd een open poort voor bacteriën.
    Wat de oorzaak is,??? Kan schimmel infectie zijn, pluk, allergie, daarvoor zul je een deskundige op moeten zoeken.

    Wat je er nu aan kunt doen: de huid schoon maken en zorgen dat er geen bacterie in kan. Je kunt hier een "blarenpleister", (bij de drogist en apotheek te koop) op plakken nadat je het plekje goed met water afgespoeld hebt of een huidzalf zoals bijvoorbeeld honingzalf op smeren, bij ieder apotheek te koop. Geen jodiumzalf.

    Heb je helemaal niets, dan kun je altijd nog tot zo lang je het wel hebt, vaseline of cocosvet erop smeren. De bedoeling is dat je het huiddefect weer beschermd.
    Zoek hier op het forum ook even naar verwonding en ehbo

    Het is sowieso zinvol om de oorzaak te achterhalen dan kun je gericht handelen.
    Succes en laat je horen hoe het verloopt?

    Comment


    • #3
      Desinfecteren met betadine of verdunde Dettol (1/20)
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Ik wil even laten weten hoe het is verlopen:

        Dezelfde dag heb ik het met wat water schoongemaakt en heb dat de dagen daarna ook nog gedaan. Het ziet er nu goed uit. Het is nog wel kaal, maar geen scheurtjes meer in de huid.

        Comment


        • #5
          fijn te horen dat het niet iets chronisch was

          veel plezier met je valkje

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X