Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piekje(grasparkiet) vliegt nog niet en nog een aantal vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Piekje(grasparkiet) vliegt nog niet en nog een aantal vraagjes

    Heey,


    Mijn grasparkiet Piekje(bijna 9 weken oud) vliegt nog niet. Is dit normaal? Ik kan nergens vinden vanaf welke leeftijd ze vaak gaan vliegen, ja zodra ze uit het nestblok gaan, maar ik voer Piekje sinds hij een halve week oud is, aangezien de moeder dat niet meer deed en die overleed vlak daarna ook.


    En nog een vraagje, want hij drinkt best veel. Hij krijg nog 3x per dag pap(2 kleine theelepels(van die lepeltjes voor advocaat) poeder(nutribird a19) en 1 zo'n lepeltje eivoer en dan 3 van die lepels met water), hij eet zelf wel al eivoer, maar zaadjes nog niet(hij heeft hiervoor ook geen voorbeeld)...
    Maar over dat drinken, dat doet hij best vaak voor mijn idee en de kooi is ook ontzettend snel nat(eerst had ik er zand in en dat was gewoon net als zand op een strand, zo nat, na 1 dag). Ik snap wel dat als er zoveel water in komt, dat het er ook weer uit moet, maar dat hij zoveel drinkt lijkt me niet normaal.
    Heeft iemand ook tips om hem zaadjes te leren eten?


    Hij slaapt nog ontzettend veel, maar hij is nog jong.


    Owja, ik heb al contact met vogelarts Hedwig van der Horst, alleen antwoord ze niet ontzettend snel op emails en langsgaan vond zij te riskant(haar praktijk is in het zuiden en ik woon in het noorden), dus wou ik zien of ik via deze weg antwoord op mijn vragen kan krijgen.


    Oh, voor diegene die het kan zien, ik ben wel benieuwd of Piekje een man of popje is


    Groetjes Rian

    Bijgevoegde Bestanden

Ads onder in topics

Collapse
Working...
X