Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opgelet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Opgelet

    Ik wil even mensen waarschuwen voor iemand

    en wie weet kunnen we mekaar helpen

    Lieve allemaal OPGELET!!

    Falco en Joy zijn NIET in goede handen terecht gekomen! Lees hier het verhaal:

    Ik wilde een beter huisje voor mijn vogels waar ze meer tijd en aandacht zouden krijgen en vaker los konden vliegen.
    Eric Haverkamp te Barneveld bood zich toen aan op het forum van Senna Papegaaien.
    Hij stelde zich voor als dierentrainer van zijn eigen bedrijf Dutch Animal Training Center. Eric was naar eigen zeggen op zoek naar 2 valkparkieten voor zijn privé.
    Na uren met hem gebeld te hebben had hij mijn vertrouwen gewonnen.
    Omdat ik het er zo moeilijk mee had, spraken we de volgende dingen af:
    - ik mocht bellen/mailen wanneer ik maar wilde.
    - hij zou me op de hoogte houden hoe het met ze ging
    - ik zou een keer naar Barneveld komen om ze te bezichtigen
    - ik zou een paar maanden bedenktijd hebben of ik ze terug wou,
    - als ik ze zou missen zou hij ze gelijk terug komen brengen
    wanneer ik na die paar maanden zou beslissen dat ze daar zouden blijven, zouden we een contract opstellen waarin Eric zou verklaren dat als hij ziek zou worden of als hij ze weg wilde doen, ze terug naar mij zouden komen. Dit contract zouden we opstellen wanneer ik op bezoek kwam in Barneveld.
    Eric heeft de 2 valkparkieten met kooi en geboortecertificaten en al opgehaald. Hij vertelde me dat hij o.a. een opvang was, gesubsidieerd door de Dierenbescherming. Om deze reden moest hij de geboortecertificaten meenemen.

    De eerste week liet hij nog wel wat horen. Toen is tevens mijn Falco bij hem ontsnapt. Gelukkig is Falco later teruggevonden. Hij was bij een studente naar binnen gevlogen.
    Niet veel later reageerde Eric niet meer op mijn mails, telefoontjes én smsjes. Heb hem daarom nog gemaild dat ik mij zorgen maakte.
    Toen mailde hij wel terug dat zijn oom was overleden en dat hij z.s.m. iets zou laten horen. Dit is al weken geleden.
    Ik heb hem elke dag wel 10x gebeld maar er werd nooit opgenomen..
    2 weken later heb ik op een ander nummer gebeld, toen werd er wél opgenomen. Eric deed alsof er niks aan de hand was en was van plan geweest mij te bellen. We spraken af dat ik binnen 2 weken naar Barneveld zou komen en hij zou me diezelfde avond data mailen wanneer ik zou kunnen komen. Hij vertelde toen ook tussen neus en lippen door dat hij Joy had laten testen en dat hij astma heeft.
    Dit is het laatste contact wat ik met hem gehad heb!! Sindsdien is hij weer onbereikbaar, reageert hij niet op mijn mails en smsjes.
    In de tussentijd ben ik blijven bellen.

    Heb hem ook nog gemaild dat ik mij ernstige zorgen maar om het welzijn van mijn beesten en dat ik erover denk een melding te doen bij de dierenbescherming (uiteraard geen reactie).
    Door hem te volgen zien we dat hij wel op internet actief is dus hij heeft de mails wel degelijk gekregen..
    Op een gegeven moment hebben mijn vriend en ik besloten om zijn huis te bezoeken in Barneveld. Mijn verbazing was groot toen ik geen enkele vogel daar thuis aantrof. Eric was niet aanwezig maar zijn stiefvader die mee was om Joy en Falco op te halen wel.
    Stiefvader beweert niet te weten waar de beesten zijn. Eric houdt ze naar zijn zeggen op allerlei stukjes grond maar waar.....

    Naar mij deed Eric zich ook voor als een dierenopvang gesubsidieerd door de dierenbescherming. Dit heb ik nagevraagd en dit klopt niet, hij is daar niet bekend!
    Hij zou dierentrainer zijn en werken in een dierencircus, hier traint hij dieren voor.
    De politie doet niks omdat het volgens hun een civiele zaak is.

    Meerdere mensen hebben geprobeerd om met Eric in contact te komen om hem de kans te geven dit verhaal recht te zetten. Mails en brieven zijn naar zijn adres gestuurd maar helaas geen reactie.

    Met dit verhaal wil ik jullie waarschuwen voor ERIC HAVERKAMP!
    Helaas ben ik niet de enige gedupeerde, haar verhaal volgt!

    Ook wil ik vragen of er mensen zijn die eerder de dupe zijn geworden van ERIC HAVERKAMP of dat iemand weet waar mijn vogels zich bevinden! Ik wil ze ontzettend graag terug!!!!! Stuur mij een PB als je meer info hebt!

    groetjes,

    Rachelle

  • #2
    Hallo Rachelle,

    Treurig dat je dit overkomen is!
    Hier op het forum is reeds eerder voor deze persoon gewaarschuwd!

    zie: https://www.papegaaienforum.nl/papega...oplichter.html

    Er is helaas weinig te doen aan de praktijken van dergelijke mensen, alle afspraken worden mondeling gedaan en zijn niet te bewijzen.
    Zodra de overdracht van de vogels plaats heeft gevonden is de eigenaar verantwoordelijk en kan die doen en laten met de vogels wat die wil.

    Jammer, maar helaas is er ook plaats voor zulk soort mensen op deze wereld.
    Een troost, vroeg of laat vallen ze echt met iets door de mand en zullen ze aangepakt worden.

    Groet, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je reactie,
      ik zou het haar laten lezen,

      Comment


      • #4
        Als er mensen zijn die de dupe zijn geworden van Eric Haverkamp meld je dan aan op deze site:

        http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=15&t=855

        Hoe meer gedupeerden daar hun verhaal doen, hoe meer we kunnen doen!!

        Alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Owh je bent het nu zelf ofnie???

          Comment


          • #6
            ja ik heb me gelijk aangemeld toen ik las dat er eerder voor hem gewaarschuwd was!
            Om iedereen op te roepen om zich te melden die gedupeerd is!

            Comment


            • #7
              Ja dat doe je helemaal goed,we kunnen mekaar hier in helpen toch

              Comment


              • #8
                Zeker weten!

                Verspreid het woord:

                GEDUPEERDEN MOETEN ZICH AANMELDEN OP:
                http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=15&t=855

                Daar hun verhaal doen!
                Hoe meer mensen, hoe groter de kans is dat dit ophoudt!!

                Comment


                • #9
                  zal mijn verhaal ook hier plaatsen:

                  zal mijn ervaringen ook hier plaatsen:


                  --------------------------------------------------------------------------------
                  Er was eens grapje, het is geen sprookje.
                  (Ik zie er eigenlijk helemaal de lol niet van in)

                  Zoals op het forum te volgen was, had ik altijd een goed contact met Eric. Toen ik de 3 jongste kids van Appie & Mieke liet zien vroeg Eric of er 1 te koop was.
                  Omdat het contact met Eric altijd goed was en ik toen nog en goed gevoel erbij had, zijn we overeen gekomen dat hij ze alle 3 zou overnemen. (gratis) Een goed huisje is immers het belangrijkste en zoals hij vertelde deed hij meer met ze als ze de hele dag in een kooi laten zitten.
                  Door verschillende omstandigheden thuis had/heb ik niet de mogelijkheid om op een rustige manier de tijd te nemen om mijn eigen vogeltjes tammer te maken. Vind ik op zich niet zo heel erg, maar het is toch handig als ze in iedergeval gepakt kunnen worden als je onverwacht weg moet (heb een kattebeest )
                  of als ze naar de VA moeten ofzo?
                  Eric zou de andere vogeltjes (3 agaatjes en een valkje) meenemen en zou deze wat tammer maken.
                  Met pijn in het hart heb ik mijn beessies meegegeven ervan uit gaand dat ik uiteindelijk vogeltjes terug zou krijgen die meer plezier zouden hebben omdat ze dan bv ook mee zouden kunnen douchen, los in de tuin etc.

                  WE HEBBEN DE MONDELINGE AFSPRAAK GEMAAKT DAT HIJ DE VOGELTJES DIE HIJ HEEFT OVERGENOMEN ALS HIJ DIE NIET MEER KAN OF WIL VERZORGEN AAN MIJ TERUGGEEFT.
                  Dit om te voorkomen dat ze eventueel gaan "zwerven"

                  Iedere x als ik Eric sprak (altijd op mijn iniatief, van alle terugbel beloftes is hij er niet 1 nagekomen) ging het allemaal prima met mijn vogels.
                  Hij heeft me in uren en uren zo ver gekregen dat ik het idee had een dierenbeul te zijn als ik mijn vogeltjes terug wou. Klinkt raar en ik begrijp het zelf ook niet hoe ik er in heb kunnen trappen, maar hij kan echt heel goed praten en mijn grootste "fout" is dat ik mensen altijd als goedbedoelend zie.
                  Ook had hij voederbussen geleend waarin hij het voer van de beessies mee heeft genomen.

                  Ik heb 2 van mijn vogeltjes ondertussen terug
                  En nog wel perongeluk!
                  Richard (zijn stiefpa) stond onaangekondigd op zaterdag avond op de stoep met Merlina en Lamija.
                  Geen voer in huis (had hij immers meegenomen), geen kooi gereed en gelukkig wel thuis.

                  Later Eric hierover gebeld, kreeg ik een of ander vaag verhaal dat Ries de verkeerde vogeltjes had meegenomen, dat hij de 3 die ernaast stonden mee moest nemen en dat die naar iemand anders in Rotterdam gebracht moesten worden ivm niet nagekomen betaalafspraken.
                  (2 of 3 vogels is toch niet hetzelfde en ze dan nog naar het juiste adres brengen? ) al met al een vaag verhaal....

                  De beestjes zouden volgens hem al na 2 dagen bij hem uit zijn hand eten. De foto's die hij daarvan zei te hebben heb ik nooit gezien....

                  Toen ik ze terug kreeg, was de einige verandering bij de beessies dat ze een stuk angstiger waren geworden
                  Iedereen die ze heeft gezien voor en na dat ze bij Eric waren geweest beaamd dat.

                  De tip die Eric mij gaf om ze bij me laten komen (zoals hij het schijnbaar had aangepakt)

                  Ik moest zorgen dat ze een hele dag niets konden eten
                  (kon geen kwaad, kromsnavels kunnen 3 dagen zonder problemen vasten) en ze dan trosgierst uit de hand aanbieden, dan zouden ze wel bij me komen

                  Dat is niet tam maken, dat is ze zo hongerig maken dat ze over hun angst heen gaan voor wat eten.

                  En dat heeft mijn vogeltjes in goed vertrouwen meegekregen


                  Eric beloofde van alles ook waar ik niet eens om vroeg, maar kwam geen enkele belofte na.
                  Als je hem er dan op aansprak was het: ik zal proberen ze begin volgende week te brengen. (hij had een paar rosseicollis die ik zou krijgen. Heeft hij zelf aangeboden) Al wat er kwam geen Eric en ook geen mailtje of belletje dat er wat tussen was gekomen. Dit was met alles zo.
                  Op den duur was ik het zo zat dat ik een mail heb gestuurd waarin ik aangaf dat ik dat niet leuk meer vond en of het nou echt zo moeilijk was om zijn afspraken na te komen?
                  Later die dag ging ik denken dat dat wel erg rauw gezegd was ineens en dat ik het beter persoonlijk kon vertellen wat me dwars zat. Ik heb dus nog een mailtje gestuurd waarin ik vroeg of hij me wou bellen (was zijn nummer al een paar dagen kwijt) zodat ik het kon uitleggen.
                  Niet dus. Meneer had een heel verhaal waarin eigenlijk vooral naar voren kwam dat hij het zo druk had en dat ik zo vol onbegrip was voor zijn mens zijn en de fouten die hij kon maken.
                  Er is nog wat mailcontact over en weer geweest waarbij ik me echt afvroeg of hij wel 18 was en geen 12 kinderachtig als hij zich gedroeg.

                  Ik ben me toen ook flauw gaan opstellen en heb gevraagd wanneer ik mijn voederbussen terugkreeg.

                  Meneer gaf aan voorlopig geen tijd te hebben om ze terug te brengen. (postkantoor & versturen snapte hij niet geloof ik) Op een verzoek paar weken later (met datum waarop ik een antwoord binnen wou hebben) kreeg ik de reactie dat hij geen bezit van me was en dat ik hem niet moest claimen!?!

                  Later heb ik gezegd dat ik het op het forum zou vragen (toppic openen)
                  Flauw misschien, maar het ging wel om mijn eigen spullen en zoals Eric zijn favo uitspraak luidde:
                  Het is een principe kwestie.

                  Kreeg ik een antwoord dat hij het raar vond dat ik op het forum om zijn adres wou vragen. (had ik niet gezegd)
                  Of ik wel eens van aangifte doen gehoord had? (foei, je eigen spullen terug willen na bijna 3 maanden)
                  Dat ik blij moest zijn dat zijn moeder de mails niet kon lezen anders zou zij het wel effe oplossen!

                  En last but not least:

                  Ik moest ze vooral komen halen zou hij de deur wel open doen samen met zijn vader en moeder!
                  (hoe vind je die dan?)

                  Ik heb gezegd dat hij de bussen mocht houden, nieuwe waren goedkoper als de portokosten.

                  Dom achteraf want hij zal gedacht hebben dat ik bang voor hem was. Niet dus maar daar zal hij nog wel achterkomen.


                  Doordat ik ondertussen contact heb met andere gedupeerden weet ik nu zeker dat het inderdaad niet in de haak is en ben ik alles op alles aan het zetten om mijn vogels terug te krijgen, wat waarchijnlijk niet meer kan omdat ze doorgehandeld zijn...

                  Nog wat knelpuntjes omtrend Eric zijn verhalen:
                  Hij zou regelmatig PBtjes krijgen van forumleden waarin hij als een klein kind ter verandwoording wordt geroepen.
                  (bv waarom heb jij nog geen voliere in je tuin? en dan op een verwijtend toontje)

                  1 van de jonkies die hij van mij had overgenomen zou een week later al uitgeleend zijn aan een school.

                  Tegen mij vertelde hij dat hij Paddy (van snoopy88) ging verkopen, het diertje zou te tam zijn!
                  Tegen anderen vertelde hij dat het zijn beste vogeltje was dat hij al heel lang trainde.

                  Op het adres waar Snoopy88 geweest is en waar de vogels gehouden worden volgens Eric, bevind zich geen enkele vogel.
                  Aldus iemand die daar geweest is ivm de vogels.

                  Mieke die bij mij alleen happy was op eitjes of jonkies, en heel erg "anti mens" zou bij hem binnen 1 week (!) al los kunnen vliegen van de ene zitstok naar de andere zonder weg te vliegen.

                  en zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen die achteraf gezien heel vreemd klinken...

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X