Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valkparkiet met een zielig vleugel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Valkparkiet met een zielig vleugel

    Hoi, de laatste tijd heb ik af en toe een valkparkiet te logeren. De vogel heeft een vleugel die gaande weg kaal aan het worden is, het is geen rui daarvoor duurt het veel te lang. Hopelijk herkent iemand op het forum wat er aan de hand is. Ik begrijp als iedereen vindt dat de vogel al lang naar de dierenarts had gemoeten, maar de parkiet is niet van mij.... Ga wel zorgen dat dit gebeurt als jullie zeggen dat dit nodig is.

    Zie de bijgevoegde foto's. De vleugel is aan de voorzijde bijna helemaal kaal. Er groeien wel nieuwe veren uit, maar deze komen er schots en scheef uit. Hij heeft er last van denk ik, want af en toe zie ik dat hij een van deze veren eruit trekt. Hij maakt zich vaak op en verveelt zich volgens mij niet. Maakt een blije indruk, niet ziekig. Ook zie ik geen bloed op de vleugel. Ik weet wel dat hij al best oud is, iets van 20 jaar. Weten jullie of dit een ziekte is, of wellicht ouderdom?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Het zou idd zo kunnen zijn dat de nieuwe pennetjes irriteren en de vogel ze eruit trekt.
    Om er zeker van te zijn dat het niks ernstigs is, is een bezoekje aan de vogelarts een
    goed idee..
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      hallo,


      vind beetje lastig om te zien, maar zoals ik het zie doet het mij denken aan lumps.

      Lumps zijn veertjes die niet goed door de huid komen en dan onderhuids open gaan en dit geeft jeuk/iritatie en zal de vogel er aan gaan knagen.

      Voor de juiste behandeling van dit zou ik toch even contact opnemen met een VA al was het maar voor overleg om te kijken of er nog wat aan gedaan kan worden.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        Dank voor jullie reacties, ik ga een afspraak maken bij de vogelarts.

        Comment


        • #5
          Okee succes

          En laat nog even wat weten ;-)
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X