Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2soorten Pyrrhura paren Een goed idee .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 2soorten Pyrrhura paren Een goed idee .

    Ik ben nieuw hier en weet niet zo goed waar ik me bericht moet plaatsen dus waarschijnlijk heb ik dit bericht al eerder ergens geplaatst
    ik heb al een jaar een pyrrhura en sinds twee maanden heb ik die van mijn schoonvader erbij
    de mijne is een man maar die andere wisten we niet tot twee weken geleden want ze paren nu om de haverklap .. Nou heb ik geen nestkastje en hangt er alleen zo een slaapzak in ,die ze niet gebruiken . Kan een kruising hypoxanta met een cinemon of pineapple kwaad
    moet ik ze een nestkastje geven of als ze eieren legt ze weghalen
    ik weet het niet zo goed dus zou graag meer info en advies willen
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Dorientjuh1 Bekijk Berichten
    Ik ben nieuw hier en weet niet zo goed waar ik me bericht moet plaatsen dus waarschijnlijk heb ik dit bericht al eerder ergens geplaatst
    ik heb al een jaar een pyrrhura en sinds twee maanden heb ik die van mijn schoonvader erbij
    de mijne is een man maar die andere wisten we niet tot twee weken geleden want ze paren nu om de haverklap .. Nou heb ik geen nestkastje en hangt er alleen zo een slaapzak in ,die ze niet gebruiken . Kan een kruising hypoxanta met een cinemon of pineapple kwaad
    moet ik ze een nestkastje geven of als ze eieren legt ze weghalen
    ik weet het niet zo goed dus zou graag meer info en advies willen
    Beide vogels zijn pyrrhura molinea alleen een andere kleurmutatie kan dus geen kwaad als je jongen er bij krijgt
    Dan wel zorgen voor een goede nestkast.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
      Beide vogels zijn pyrrhura molinea alleen een andere kleurmutatie kan dus geen kwaad als je jongen er bij krijgt
      Dan wel zorgen voor een goede nestkast.
      hoe groot moet moet het nestkastje ongeveer zijn . De bedoeling is wel dan dat het popje ze zelf grootbrengt . Ik kan ze niet apart zetten en zelf voeren ivm werk

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Dorientjuh1 Bekijk Berichten
        hoe groot moet moet het nestkastje ongeveer zijn . De bedoeling is wel dan dat het popje ze zelf grootbrengt . Ik kan ze niet apart zetten en zelf voeren ivm werk

        Afmeting (H x B x D) 55 x 25 x 25 cm
        Dikte hout: 10 mm
        Invlieggat: 55 mm
        Deurtje aan de zijkant, trapje aan de binnenkant
        Met zitstok

        Er is zoveel te vinden over geschikte broedkasten voor pyrrhura's
        Dit zou kunnen maar een natuurblok grote parkiet/ valkparkiet zou ook kunnen voldoen

        Comment


        • #5
          Beter is een L-vormig blok. ondersteboven, zodat de bovenkant het grootste opp is. Zodoende beschikken ze over een "instaphal" en kan de man daar overnachten terwijl de pop broedt en de grote jongen blijven ook daar slapen.
          Er is minder kans op het breken van eieren en de broedkuil is donkerder dan een rechte nestkast. Blok ophangen in de donkerste hoek.

          foto te vinden op mijn site http://www.everyoneweb.com/parakeetplaza item "nestkasten" bijna onderaan staat een foto ervan
          Last edited by parakeetplaza; 05-02-15, 12:13. Reden: aanvulling

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X