Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhura nemen, advies en evt kweker of fokker aanbevelingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Pyrrhura nemen, advies en evt kweker of fokker aanbevelingen

    Hi, ik ben me al een tijdje aan het oriƫnteren om weer een vogel te nemen. En denk daarbij aan een parkiet. Het liefst zou ik een pyrrhura willen nemen. Maar een grasje lijkt me ook erg leuk. Ik heb kanaries en een mozambiquesijsje gehad, zangvogels. Mij lijkt het leuk om meer bezig te zijn met een vogel. Alleen misschien is het makkelijker om eerst te beginnen met een grasje.

    Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar de beste manier om een vogel aan te schaffen. Ik lees dat heel veel mensen nooit een vogel of elk ander dier zou willen aanschaffen in een dierenwinkel, omdat men niet weet wat voor beestje je koopt. Het toevalt wilt dat er in een tuincentrum met een diergedeelte (ranzijn) een tamme pyrrhura was. Het diertje was ontzetten cool. Wel bijterig. Maar schattig omdat hij telkens wanneer ik wegliep een fluitje maakte om mij als het ware terug te roepen. De prijs is 150. Ik vind dat echt heel duur. En van wat ik lees, is dit zwaar overpriced. Zeker omdat je niet weet wat je precies koopt. Ik besef dat als ik hem zou kopen, ik de handel in stand hou.

    Een ander manier is via vogelbeurzen. In mijn stad is er elke maand een vogelbeurs beginnend in september. Is dit een goede manier om een vogel te kopen? Van wat ik lees, is dat hier ook veel risico's aan verbonden is. Veel handelaren zijn daar, vogels zitten met zijn allen in een hok en de vogels zijn vaak gestresst van het reizen. Ik lees wel dat als de vogels ziek zijn, deze verplicht teruggenomen moeten worden.

    Daarnaast, internet plaatsen, zoals marktplaats. Ik vind het daar echt moeilijk te filteren. Dennis Papegaaien, moet ik zowieso links laten liggen. Daarnaast zijn er denk ik veel broodfokkers daarop. 4 animals is ook slecht. Maar zo heb ik wat gezien in midden beemster. Maar ja ik weet het dus niet zeker of deze betrouwbaar is.

    En wat volgens mij de beste is, is een (hobby)kweker. Ik ken niemand in mijn directe omgeving die een kromsnavel heeft. Dus ik wil ook een beroep doen op jullie. Kennen jullie goede kwekers. Of hebben jullie zelf een nestje. Ik hou me aanbevolen. Stuur me een pm anders. Dat zou ik waarderen.
    Ik heb wat adresjes gevonden, zoals Michiel van Dierplus. Maar de recensies dateren van 2 jaar geleden. Dus ik weet niet hoe de actuele stand van zaken is. En volgens mij is hij geen owner meer. En iemand in Volendam, waarvan ik niet aan contactgegevens kan komen.
    Ik ben bereid om te reizen. Maar in een rondje om mijn eigen provincie. Incluis Zuid Holland, Utrecht en Flevoland.

    En ik lees ook allerlei termen als getest, gesext en met dna. Ik begrijp dat er getest moet worden op ziektes als chlamidia of papagaaienziekte. Correct me if I'm wrong. Maar gesext en dna begrijp ik niet. En gering worden dat gaat via de vogelbond toch?

    Dit zijn voorlopig even mijn vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Wadaiko Bekijk Berichten
    Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar de beste manier om een vogel aan te schaffen.
    Wil je informatie over het kopen van een papegaai? "klik hier"

    Oorspronkelijk geplaatst door Wadaiko Bekijk Berichten
    Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar de beste manier om een vogel aan te schaffen. Ik lees dat heel veel mensen nooit een vogel of elk ander dier zou willen aanschaffen in een dierenwinkel, omdat men niet weet wat voor beestje je koopt. Het toevalt wilt dat er in een tuincentrum met een diergedeelte (ranzijn) een tamme pyrrhura was. Het diertje was ontzetten cool. Wel bijterig. Maar schattig omdat hij telkens wanneer ik wegliep een fluitje maakte om mij als het ware terug te roepen. De prijs is 150. Ik vind dat echt heel duur. En van wat ik lees, is dit zwaar overpriced. Zeker omdat je niet weet wat je precies koopt. Ik besef dat als ik hem zou kopen, ik de handel in stand hou.
    Grote kans dat deze pyrrhura gewiekt is en niet kan vliegen, geen test bij gedaan is op eventuele ziektes en het geslacht niet bepaald is.
    Je moet zoveel betalen omdat de vogel een tamme vogel is waar 'veel' tijd in gestoken is om hem tam te maken.
    Je zou nog even moeten kijken of de vogel een ring om de poot heeft en wat er op staat.
    Nadeel van een winkel is ook je ziet niet hoe het bij de kweker was waar hij geboren is, en je zult hem ook niet te spreken krijgen.
    150 Euro vind je te duur. Informeer ook eens hoeveel het gaat testen van een vogel, en de gehanteerde prijzen diverse behandelingen vogelarts.
    Een zieke vogel behandelen is vaak ook zeer prijzig. Informeer eens in de winkel of er een medewerker is die goeie informatie kan geven over de pyrrhura die je daar ziet.


    Oorspronkelijk geplaatst door Wadaiko Bekijk Berichten
    Een ander manier is via vogelbeurzen. In mijn stad is er elke maand een vogelbeurs beginnend in september. Is dit een goede manier om een vogel te kopen? Van wat ik lees, is dat hier ook veel risico's aan verbonden is. Veel handelaren zijn daar, vogels zitten met zijn allen in een hok en de vogels zijn vaak gestresst van het reizen. Ik lees wel dat als de vogels ziek zijn, deze verplicht teruggenomen moeten worden.
    Handelaren kopen vogels op. Deze vogels kunnen overal wegkomen.
    Zowel bij goede als bij slechte kwekers.
    Het kan gaan om oudere vogels ,afgedankte vogels, niet tamme vogels.
    Uiteraard je kunt het ook treffen dat er geschikte exemplaren tussen zitten.
    Ook handelaren willen geld verdienen.



    Oorspronkelijk geplaatst door Wadaiko Bekijk Berichten
    Daarnaast, internet plaatsen, zoals marktplaats. Ik vind het daar echt moeilijk te filteren. Dennis Papegaaien, moet ik zowieso links laten liggen. Daarnaast zijn er denk ik veel broodfokkers daarop. 4 animals is ook slecht. Maar zo heb ik wat gezien in midden beemster. Maar ja ik weet het dus niet zeker of deze betrouwbaar is.
    Pyrrhura's world heeft ook al vele baby's verkocht zijnde tamme vogels.
    De regels zijn nu dat men babyvogels niet mag scheiden van oudervogels tot minimumleeftijd.
    Dus als de vogel met papvoeding is grootgebracht of dat nog steeds nodig heeft dan kun je als dat bij die mensen vaak gebeurt
    wel zeggen dat het volgens mijn mening gaat om broodfokkers.

    Ikzelf ben ook kweker van pyrrhura's. Ik heb nog jonge vogels 5 uit het nest bij de ouders al zonnebloempitten etend uit de hand en door oudervogels grootgebracht. En drie jongen nog in het nest bij ouderkoppel maar al mooi in de veren. voor jou helaas ik zit zo'n 115 kilometer van je woonplaats vandaan. Dus even bij me langskomen zal er wel niet inzitten.

    Pyrrhura's zijn erg nieuwsgierig en zijn graag bezig.
    Ze vragen je aandacht.
    Ik hoop dat ik je zover geholpen heb
    en denk er nog maar eens goed over na een vogel in huis die ook wel met goede verzorging 20 jaar oud kan worden

    Comment


    • #3
      Volgens mij heeft dirkjan van hareco in sliedrecht ook nog kleintjes zitten.
      Moet je maar ff belletje geven...
      Relaxte winkel met veel liefde voor hin gaaien.

      Marie-Louise en Kippie
      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X