Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby pyrrhura 5 weken komt niet aan in gewicht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Baby pyrrhura 5 weken komt niet aan in gewicht

    Hallo ,

    Ik heb een vraagje ..
    Wij hebben een baby pyrrhura gekocht waarvan de ouders niet meer aanwezig waren en met de hand gevoed word .
    (Af gelopen zaterdag opgehaald)
    Hij is levendig , vrolijk en eet goed .
    Zoals wij ons hebben laten informeren is het de bedoeling dat rio (zo heet hij/zei) 10% van zijn lichaams gewicht mag eten en dat 3 x daags .
    Wij wegen Rio voor en na de voedingen , maar hij komt niet aan .
    Rio weegt nu 57 gram en krijgt 60 cc , maar de mensen waar hij weg kwam gaven men 120 cc !!
    Dit is niet de eerste vogel die wij hand voeden , maar het blijft een lastige klus !
    Wij weten dat het het beste was geweest dat de ouders hem groot brachten maar dit was dus niet meer mogelijk.

    Heeft iemand een idee wat wij kunnen doen ?

  • #2
    Dus...
    De mensen waar je je pyrrhura vandaan haalde gaven hem 120cc, en jij geeft hem 60cc.

    Wil hij niet meer eten dan 60cc of is er nog een andere reden dat hem maar 60cc geeft?

    En hoeveel keer perdag krijgt hij eten?
    Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
    -Je suis Charlie-

    Comment


    • #3
      De reden waarom ik terug ben gegaan naar 60 cc is omdat ze niet meer dan 10% van hun lichaams gewicht per keer mogen hebben , om te voorkomen dat de krop uitrekt .
      Ik geef hem nu 4 x daags omdat hij niet aankomt , terwijl 3 x eigenlijk de norm is .
      Hij wil wel meer maar dat lijkt me niet verstandig
      Eigenlijk moet hij 15% per dag aankomen , maar dat lukt op een 1 of andere manier niet .
      Last edited by Jaleesa; 08-05-14, 12:29.

      Comment


      • #4
        Sorry ik bedoelde 6 cc / 6 ml

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X