Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhura Jack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Pyrrhura Jack

    Omdat ik verhalen van andere vogels zo leuk vind, post ik toch maar even over mijn pyrrhura.
    Jack is inmiddels een half jaartje bij me. Het is een enorm slim diertje.
    Ik heb hem inmiddels bij wijze van test gekortwiekt. Jack is ongeveer drie dagen kwaad op me geweest. Inmiddels weet ie niet beter. Hij vind het wel heel leuk dat hij nu mee naar buiten kan. Al wordt het daar inmiddels veel te koud voor. Hij is dol op ritjes in een auto.
    Wat is het een pienter vogeltje! Hij kan apporteren, op zijn rug rollen en draaien:
    http://youtu.be/oVzfGzkyXds

    Ik geniet erg van hem


    Linda & Jack

  • #2
    Wat gaaf Linda !!! Kan heel erg genieten van zo'n filmpje.

    Comment


    • #3
      Zou wel willen weten hoe je dit kan leren? Mocht ik ook een pyrrhura krijgen vindt ik het ook leuk om met hem bezig te zijn. Maar ik heb zelf geen idee hoe je dit moet aanpakken. Dus heb je tips linda graag

      Comment


      • #4
        Ik werk met een clicker, te koop in de dierenwinkel (of als ik die niet kan vinden met mijn stem). Wat belangrijk is, is dat je vogel snapt dat als hij een klikje hoort (of een goedzo Jack!) hij iets lekkers krijgt. Dit doe je door een week (of langer) te clicken en hen iets lekkers te geven, clicken en iets lekkers, enz enz. Op een gegeven moment snapt de vogel dat een klikje dus iets lekkers oplevert. Als ze dat snappen zullen ze alles doen om een klikje te krijgen.

        Het grote voordeel van werken met een clicker, is dat je precies het juiste gedrag kan belonen. Met als voorbeeld apporteren. Als ik Jack leer om het balletje op te pakken, dan klik ik als hij het balletje pakt. Zou ik dat niet doen, dan pakt hij het balletje op, en geef ik hem een pitje. Dan zou hij het balletje moeten laten vallen om het pitje te krijgen, en dan is dat dus hetgeen wat ik hem leer.

        Probeer elke oefening in kleine stapjes op te bouwen
        1. Loop richting het balletje
        2. Pak het balletje op
        3. Blijf het balletje vasthouden
        4. Draai om
        5. Loop naar mij toe
        6. Laag het balletje in mijn hand los.

        Elke stap kost een paar keer trainen.

        Ik merk zelf dat Jack een concentratieboog heeft van ongeveer 10 minuten, dus stop ik na een minuut of 7.

        Eindig altijd positief. Dus als hij het nog niet snapt, probeer hem dan als laatst iets te laten doen wat hij al wel begrijpt en eindig dus positief.

        Zo kan je hem ook in het begin leren op te stappen ed.

        Geduld is hierbij het sleutelwoord. Zorg dat het voor de vogel ook leuk blijft!

        Daarnaast doet Jack alles voor een zonnebloem pitje, dus dat maakt het wel makkelijker.


        Linda & Jack

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Lindaklink Bekijk Berichten
          Ik werk met een clicker, te koop in de dierenwinkel (of als ik die niet kan vinden met mijn stem). Wat belangrijk is, is dat je vogel snapt dat als hij een klikje hoort (of een goedzo Jack!) hij iets lekkers krijgt. Dit doe je door een week (of langer) te clicken en hen iets lekkers te geven, clicken en iets lekkers, enz enz. Op een gegeven moment snapt de vogel dat een klikje dus iets lekkers oplevert. Als ze dat snappen zullen ze alles doen om een klikje te krijgen.

          Het grote voordeel van werken met een clicker, is dat je precies het juiste gedrag kan belonen. Met als voorbeeld apporteren. Als ik Jack leer om het balletje op te pakken, dan klik ik als hij het balletje pakt. Zou ik dat niet doen, dan pakt hij het balletje op, en geef ik hem een pitje. Dan zou hij het balletje moeten laten vallen om het pitje te krijgen, en dan is dat dus hetgeen wat ik hem leer.

          Probeer elke oefening in kleine stapjes op te bouwen
          1. Loop richting het balletje
          2. Pak het balletje op
          3. Blijf het balletje vasthouden
          4. Draai om
          5. Loop naar mij toe
          6. Laag het balletje in mijn hand los.

          Elke stap kost een paar keer trainen.

          Ik merk zelf dat Jack een concentratieboog heeft van ongeveer 10 minuten, dus stop ik na een minuut of 7.

          Eindig altijd positief. Dus als hij het nog niet snapt, probeer hem dan als laatst iets te laten doen wat hij al wel begrijpt en eindig dus positief.

          Zo kan je hem ook in het begin leren op te stappen ed.

          Geduld is hierbij het sleutelwoord. Zorg dat het voor de vogel ook leuk blijft!

          Daarnaast doet Jack alles voor een zonnebloem pitje, dus dat maakt het wel makkelijker.


          Linda & Jack

          Bedankt voor je fijne en goed uitleg, ik ga het zeker ook proberen in de toekomst. Ik lees wel dat ze veel doen voor een zonnepitje hihi. Maar hoe doe je het dan met rollen? Rol je dan zelf de vogel om zodat hij begrijpt wat hij moet doen. Want dat is wel iets moeilijks om te leren

          Comment


          • #6
            Eerst leren om het pootje omhoog te doen, steeds hoger proberen te doen, dan vallen ze vanzelf een keer om, en dat beloon je gewoon heel erg. Ik probeer met niks om hem met mijn handen of vingers in een positie te "dwingen"


            Linda & Jack

            Comment


            • #7
              Dank je Linda, zat net op youtube te kijken daar vindt je ook veel tips en trucs. Altijd leuk en leerzaam.
              Veel plezier nog met Jack en zijn kunstjes
              Het is in ieder geval een knapperd

              Comment


              • #8
                Super leuk filmpje en knap dat je dit al bereikt hebt.
                Groet Harry

                Comment


                • #9
                  Wat is het toch een schatje!!
                  Ik ben helemaal verliefd op Jack

                  Comment


                  • #10
                    wat een leukie!! wil me aga's zoiets leren
                    x Désirée,
                    Pip, Puk,
                    Pico, Polo,
                    Dico,
                    Perry,
                    Bob &
                    Henkie.

                    Comment


                    • #11
                      Bij deze weer een update:
                      Jack is in de rui en dat zal ik weten. Buiten het feit dat er overal veertjes liggen (leuk!) is meneer vreselijk nukkig. Hij wil wel, maar hij wil niet. Hij wil dat ik hem aai, maar dan krijg ik halverwege weer een knauw. Doodmoe word ik er van, laat staan hoe vervelend het voor hem moet zijn.

                      Ben benieuwd hoe die in de puberteit gaat zijn....

                      Wel weer heel erg leuk: hij begint zijn naam te zeggen! Ik dacht eerst dat ik het alleen hoorde, omdat ik het zo graag wilde horen, maar mijn huisgenoten herkenden het ook!
                      Jack is zelf best trots op zijn woord en roept nu heel hard zijn naam terug als ik hem roep
                      Geweldig beestje is het ook.


                      Linda & Jack

                      Comment


                      • #12
                        Leuk, leuk, leuk

                        Comment


                        • #13
                          Gekke Jack! Wel super dat hij zijn naam roept!!

                          Hopen dat de rui snel voorbij is. Enig idee hoe lang de rui duurt??
                          Wanneer beginnen ze te puberen?

                          Comment


                          • #14
                            Ja ik heb ook geen idee...


                            Linda & Jack

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X