Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepende Pyrhurra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Piepende Pyrhurra

    Hallo, ik heb sinds vorige week een pyrrhura molinae van 6 weken. Momenteel krijgt hij (of zij) nog 3x per dag een papje.

    De eerste 3 dagen ging alles vlotjes en was het een rustig en stil vogeltje dat wel een gezonde nieuwsgierigheid had. Op dag 4 begon het rond te vliegen in huis en te verkennen. Sindsdien is het super aanhankelijk en wilt het niet meer graag in zijn kooi. Maar na 5 minuten in de kooi stopt het wel met lawaai maken en begint het te klimmen etc.

    Elke moment dat we het uit zijn kooi laten en het bij ons zit piept het onophoudelijk om de zoveel seconden (exact zoals het geluid van een hondenspeeltje). Als we het in zijn kooi zetten stopt het hiermee, of als hij met iets bezig is of aan het verkennen is.

    Nu is mijn vraag, is dit normaal? Ik heb rond zitten zoeken op internet maar ik vind hierover niet echt een eenduidig antwoord. Op een engelstalig forum vond ik dat het gewoon kon betekenen dat het blij was, maar soms doet het dit een uur aan een stuk tot het in slaap valt in mijn nek.

    Hopelijk weet iemand hier meer over,

    Alvast bedankt!

    Mathias

  • #2
    Het zou kunnen zijn dat ie bedelt om eten, of aandacht.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X