Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbare Pyrrhura kweker gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zo hierbij wat fotoos van mijn kleintjes. Inmiddels heeft de ene al echt vleugeltjes gekregen, maar om die foto er op te krijgen wil niet lukken.
    De kweker waar ik ze vandaan heeft voed ze vanaf bepaalde weken vanaf de hand, en omdat ik al ervaring met handvoeding had mocht ik ze wat eerder ophalen. Mocht je hierin geen ervaring hebben gaf de kweker bij mij al aan dat ze dan de babies liever even wat langer zelf hield.
    Dit is dus een keus die je met de kweker kunt maken.
    Bijgevoegde Bestanden
    Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

    R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

    Comment


    • #17
      Ze zien er erg cute uit, maar mij te jong.
      Moet jij ze nu pap voeren?
      En wat is jou reden het zo te doen?

      Thnx voor de info Lady, zo op die manier lijkt me dan idd het beste.
      ben in ieder geval stuk wijzer door alle info.
      Nu nog een kweker/hobbyist vinden.

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Woutjuh Bekijk Berichten
        Ze zien er erg cute uit, maar mij te jong.
        Moet jij ze nu pap voeren?
        En wat is jou reden het zo te doen?

        Thnx voor de info Lady, zo op die manier lijkt me dan idd het beste.
        ben in ieder geval stuk wijzer door alle info.
        Nu nog een kweker/hobbyist vinden.

        Ik voer ze idd nog pap. (gaat harstikke goed trouwens). De reden dat ik het dit keer zo doe is omdat ik er al ervaring mee had met 2 grasjes die ik had opgevangen. De kweker heeft samen met mij deze keus gemaakt, want in principe voert zij ook met de hand.

        Veel succes met het vinden van een geschikte kweker!
        Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

        R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door bluerio Bekijk Berichten
          Ik voer ze idd nog pap. (gaat harstikke goed trouwens). De reden dat ik het dit keer zo doe is omdat ik er al ervaring mee had met 2 grasjes die ik had opgevangen. De kweker heeft samen met mij deze keus gemaakt, want in principe voert zij ook met de hand.

          Veel succes met het vinden van een geschikte kweker!
          je hebt er toch wel kruiken of iets anders bij om ze te verwarmen, rond deze leeftijd hebben ze nog een warmte bron nodig.

          Comment


          • #20
            Helaas heb ik weinig geluk met mijn zoektocht naar 2 tamme jonge pyrrhura's. De twee eitjes die ik had besteld zijn niet uitgekomen. Die dingen gebeuren nu eenmaal.
            Maar dus nog steeds op zoek naar 2 jonge pyrrhura's (tam). Heeft iemand nog suggesties qua hobbykwekers?

            MvG Ben

            Comment


            • #21
              kweker van pyrrhura

              ik kweek zelf met 4 koppels pyrrhura's, maar doe niet aan handopfok(enkel in geval van nood zou ik het doen), niks gaat boven het opkweken door de ouders zelf.De jongen neem ik elke dag ter hand! Veel liefhebbers zijn al jonge vogels (net zelfstandig ) komen halen en er in geslaagd ze volledig handtam te krijgen en zelfs te leren praten. alles ligt aan de persoon die er mee omgaat!
              foto's, voeding, kweek en verzorging zijn te vinden op mijn site http://www.everyoneweb.com/parakeetplaza

              Comment


              • #22
                Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels een Pyrrhura in huis.
                Misschien kan dit forum worden gesloten, of kan ik dat zelf doen?

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Berichten
                  ik kweek zelf met 4 koppels pyrrhura's, maar doe niet aan handopfok(enkel in geval van nood zou ik het doen), niks gaat boven het opkweken door de ouders zelf.De jongen neem ik elke dag ter hand! Veel liefhebbers zijn al jonge vogels (net zelfstandig ) komen halen en er in geslaagd ze volledig handtam te krijgen en zelfs te leren praten. alles ligt aan de persoon die er mee omgaat!
                  foto's, voeding, kweek en verzorging zijn te vinden op mijn site http://www.everyoneweb.com/parakeetplaza
                  Leuke site!
                  Wat zijn de samenstellingen van je Pyrrhura koppels?
                  Wanneer verwacht je weer jongen?

                  Het dagelijks in de hand nemen is denk ik wel erg belangrijk om ze tam te krijgen of niet?
                  Heb zelf net een koppel uit een buiten volière.
                  Deze hebben niet die aandacht gekregen van jongs af aan.
                  Het tam maken lukt ook niet echt, baal hier erg van . (Of echt niet......)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Benji1980 Bekijk Berichten
                  Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels een Pyrrhura in huis.
                  Misschien kan dit forum worden gesloten, of kan ik dat zelf doen?
                  Wat voor iets heb je? (Foto's?)
                  En waar heb je um vandaan?

                  Comment


                  • #24
                    sorry, had deze discussie niet verder gevolgd...

                    Ik heb nu pas gekipte jongen liggen (reeds 5 van 7 bevruchte eieren); een koppel pas begonnen met de leg en één waarvan de pop met uitgezakte buik zit en ook zal leggen een dezer dagen.

                    ik hebopaline is wat men zegt hypoxantha)

                    groen/blauw,cinnamon en opaline x opaline/blauw(deze hebben nu jongen)

                    groen/ cinnamon en opaline x opaline

                    opaline/cinnamon x pineapple (=cinnamonopaline) begonnen aan de leg (nog zo'n koppel in reserve)


                    Ik hoop deze keer ofwel cinnamon of opaline in de blauwreeks te kunnen kweken... (3 jaar naeen nog maar 1 blauwe gekweekt uit eerste koppel en 1 cinnamon en 1 opaline)

                    vuur de vragen maar af...

                    Comment


                    • #25
                      Leuk! Veel succes.
                      Ga je ergens een soort dagboek bijhouden?
                      Met foto's en dergelijke.
                      Altijd leuk om te volgen.

                      En ik ben wel benieuwd naar foto's van de ouders.

                      Comment


                      • #26
                        Goede pyrrhura kweker gevonden

                        Hallo allemaal,

                        Ik heb inmiddels twee pyrrhura's van een betrouwbaar adres in Volendam. Mocht je interesse hebben, mail me dan dan geef ik zijn contactgegevens door. Je kunt bij hem gewoon langskomen om de vogels te bekijken voordat je een aanbetaling doet. Hij neemt alle tijd om je alles uit te leggen en verzorgt zijn vogels heel erg goed. Een aanrader.

                        Neem contact met me op als je meer informatie wilt.

                        Groet Simone

                        Comment


                        • #27
                          zelf heb ik er reeds 6 uitvliegen; dan nog zes waarvan ik de laatste vandaag een ring gaf en nog een koppel dat deze week moet kippen met 5 bevruchte eieren

                          de kleuren die ik al heb: blauw, groen,cinnamon, hypo, pineapple

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X