Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vuile valkparkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • vuile valkparkiet

    hallo,

    even voorstellen:
    Ik heb 4 valkparkietjes, een lutino, een lutino witmasker en een geparelde cinamon.
    Het zijn allemaal popjes en heb pas een wildkleur mannetje bij gekocht omdat 2van mijn popjes de andere uitsloten.
    De popjes zijn 1,5jaar en het mannetje is net zelfstandig met eten.
    ze komen goed overeen en maken geen ruzie, ze discusieren wel maar zo zijn alle vrouwen denk ik dan :d
    nu is mijn vraag:
    mijn lutino witmasker ziet er de laatste tijd vuil uit.
    Ik besproei ze een paar keer per week met de plantenspuit maar ze blijft een roestachtige gele kleur hebben.
    Ik heb ze ook al meegenomen onder de douche (zonder shampoo natuurlijk) maar als ze opdroogt blijft ze er zo uitzien.
    weet iemand wat ik hier tege kan doen?
    dan heb ik nog een vraag: mijn geparelde cinamon heeft een kaal plekje achter op haar kopje en het duurt nogal lang dat de pluimpjes terug komen. ze heeft al wel wat stekeltjes maar is dit erg dat het zo lang duurt?

  • #2
    misschien is het geen lutino witmasker maar een witmasker cinnamon lutino of bronze fallow,
    dan hoort de kleur zo.
    het kan zijn dat het wat langer duurt voor de veertjes door komen,kan ook dat het wat kalig blijft,moet je even afwachten.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
      misschien is het geen lutino witmasker maar een witmasker cinnamon lutino of bronze fallow,
      dan hoort de kleur zo.
      Ik heb de kleuren die je zei opgezocht maar vind niet echt een duidelijke foto.
      Ik denk eigenlijk niet echt dat het een andere kleur is want de kleur is niet echt egaal.
      of hoeft dat ook niet?

      Comment


      • #4
        bij een lace wing komt de kleur pas wat later.
        een popje van mij was gewiekt toen ik haar kocht.
        toen de pennen door kwamen dacht ik ook dat ze vies was omdat ze haar vleugels beschadigd had en wat gebloed had,maar de kleur hoort gewoon zo.
        jou valkje zal na wat je hebt gedaan echt niet vies zijn.

        Comment


        • #5
          en ik had nog een vraagje:
          is het goed om je vogels te besproeien met die spuitbussen met aloe vera in?
          heb het nog niet gebruikt maar vraag me af of dit wel goed is?

          Comment


          • #6
            ik doe bij plukkende vogels een scheutje aloe vera in het water waar ik ze mee besproei.
            spuitbus ken ik niet,klinkt niet zo goed,tenzij je een spuitfles bedoelt.

            Comment


            • #7
              ja ik bedoelde eigenlijk een plantenspuit met aloe vera en water in

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X