Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eeuwig schreeuwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • eeuwig schreeuwen

    Hoi,

    Ik zit een beetje met een vervelende situatie. Wij hebben 2 pyrrhura's. 'S ochtends als wij wakker worden en de deur opendoen gaat het meteen los. Veel geschreeuw. Het houdt even op als ze eten hebben gehad.

    Als wij overdag thuis zijn kan het zo weer uren doorgaan. Op dit forum wordt gezegd; negeren
    Maar wat als dit langer dan 1 of 2 uur doorgaat? We hebben nu een kleed, deze ligt er nu geregeld op want dan zijn ze wel stil. Heb overigens al veel geprobeerd :
    - vaak nieuwe speeltje
    - aandacht in vorm van training
    - ze mogen er uit als we 's avonds thuis zijn
    - en zo tal van andere dingen.

    Iemand suggesties?

  • #2
    erik

    hallo Onno,

    kun je eens wat meer vertellen hoe de kooi staat.
    en hoe je reageert op het schreeuwen.
    en als je ze aandacht geeft zijn ze dan wel stil..........zoals met de training met blokjes.

    erik

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door erikverhage Bekijk Berichten
      hallo Onno,

      kun je eens wat meer vertellen hoe de kooi staat.
      en hoe je reageert op het schreeuwen.
      en als je ze aandacht geeft zijn ze dan wel stil..........zoals met de training met blokjes.

      erik
      Hallo Erik,

      De kooi staat in de hoek van de huiskamer waar wij ook de bank hebben staan. De kooi staat tevens dichtbij het raam.

      Hoe ik reageer op het schreeuwen; Ik doe mijn uiterste best om het te negeren, maar op een gegeven moment is het klaar. Dan loop ik er heen en gooi ik een kleed over de kooi. Ik heb (volgens mij) 2 poppen en een van de twee steekt de ander aan met schreeuwen. Het lijkt er ook op dat deze erg gefixeerd is op ons. Ze zit zowat tegen de kooi geplakt, vragend om aandacht. 's Avonds is het overigens veel rustiger, dan zijn ze eruit, zitten ze in een boom (die we voor hen hebben) en hebben we praktisch geen 'last' van ze.

      Voor wat betreft het trainen; ik train ze regelmatig en beloon ze dan met gepelde zonnebloempitten. (Die zitten nl. niet in hun voer).

      Comment


      • #4
        erik

        Onno,

        de deken er over gooien is geen oplossing voor het probleem, je verschuift het.

        de kooi staat naast het raam en naast de bank............dus met de achterkant tegen de muur, en links en rechts open.
        probeer eens de kooi op een andere plaats te zetten als dat kan in een hoek van de kamer, weg van het raam en de bank............misschien krijgen ze dan meer rust.
        het zijn prooidieren en moeten constant opletten om niet gepakt te worden in de natuur.dus in een hoek hebben ze dit minder nodig.


        op de boom zijn ze rustiger............staat deze wel in een rustige hoek?

        negeren...........oog contact is ook aandacht, dus ook niet kijken.

        beloning................als ze eens 5 minuten stil zijn beloon ze dan eens met een zonnebloem(dit kan ook met saffraan pitjes die zijn kleiner) pitje.......en als je dan naar de kooi toe loopt en ze beginnen te schreeuwen direct omdraaien...........en als ze dan stil zijn kun je terug lopen en belonen........dit kun je ook eens proberen.

        je traint regelmatig.............als ze dit leuk vinden en je komt thuis(als je dan traint) verheugen ze zich op de training. dus ze willen eruit om met jou te werken...........dus weer jou aandacht

        papegaaien zijn leuk maar ook bijzondere slimme dieren die alles doen voor aandacht.

        erik.
        Last edited by erikverhage; 18-01-15, 12:54.

        Comment


        • #5
          erik

          Onno,

          beloon ook eens als ze aan het brabbelen/praten zijn of aan het spelen(met een tak een stuk speelgoed)

          beloning is ook met goedzo of goed (wat jij hebt aangeleerd) of met een pitje..........dan maken hun de link met als we dit doen krijgen we aandacht of wat lekkers en als we schreeuwen draait die om en negeert die ons.

          erik.

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X