Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitslag op pootjes Bonte Boer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Uitslag op pootjes Bonte Boer

    Mijn bonte boer Puk is 2 1/2 jaar oud en heeft sinds een maand uitslag (gelige kleur) op z'n pootjes. Ze heeft ook veel schilfertjes op haar pootjes, Ik ben al bij de dierenarts geweest en deze constateerde een ontsteking aan z'n pootjes. Hij (de dierenarts) gaf me medicijnen mee voor mijn bonte boer. Dit heb ik haar 1 week lang (2x per dag antibiotica+druppels tegen de pijn+insmeren met zalf) moeten geven. De uitslag is echter weer terug.
    Aangezien Puk niet echt graag naar de dierenarts gaat, wil ik via deze weg vragen of iemand weet wat het zou kunnen zijn en wat ik hiertegen zou kunnen doen. Graag reactie!

  • #2
    Hallo,

    Je vraagt om advies, het advies wat ik je geef is ga terug naar d.a., ik heb wel een paar vragen, was de uitslag helemaal verdwenen, na het kuurtje, als dit niet het geval was/is, dan had Puk ws. langer de kuur nodig. Is een schimmel uitgesloten? want antibiotica werkt niet tegen schimmel. Heeft Puk pijn, bijt hij in zijn pootjes, observeer hem, met de weinige informatie en zonder puk te zien is het moeilijk hierover wat te zeggen.
    Puk is het meest gebaat bij een deskundige vogelarts zie voor lijst d.a. op dit forum.
    Geen enkele papegaai gaat met plezier naar de dierenarts en het geeft stress, maar dat is nog altijd beter dan niet of te laat te gaan.

    Groetjes Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

    Comment


    • #3
      Ik zou je adviseren naar een vogelarts te gaan en niet naar een dierenarts. De meeste dierenartsen weten schrikbarend weinig over papegaaien.
      Hier op het forum staat een lijst van va.

      Googel ook eens op kalkpoten om te kijken of dat het is.

      Succes.

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X