Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help me bonte boertje mag me niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Help me bonte boertje mag me niet

    Hallo allemaal. Ik heb nu sinds woensdag een baby bonte boertje genaamd Remix. Hij is denk ik rond de 7 weken en begint al een beetje te fladderen. Ik maak me alleen een beetje druk. Want zodra je ook maar een beetje in de buurt komt van Zijn kooi gaat hij grommen. En zijn pap eten wil die ook niet. 1 keer heeft hij maar gepiept om zijn eten. Maar buiten de kooi is hij zo lief. Hij is ook af gevallen sinds ik hem heb. Hoop dat iemand me kan vertellen waarom hij zo doet. Ik vind het zo jammer want hij is zo leuk en wil niet dat hij stresst. Dank jullie wel

  • #2
    hoi, ik zou terug gaan naar de kweker en hulp vragen. Afvallen is duidelijk een teken dat hij niet genoeg binnen krijgt en als het jou niet lukt met de pap,moet je dit aan een kenner over laten.Je moet hier niet te lang mee wachten natuurlijk.
    Heb je het al geprobeerd om de pap met bijvoorbeeld wat vruchten puree in een klein bakje in de kooi te zetten?

    Ik weet niet hoe oud een bonte boertje zelfstandig is, maar dat weet je zelf denk ik wel en anders de kweker wel.

    succes he

    Comment


    • #3
      Hey,
      Bij wat voor kweker heb je hem gehaald? Je kan aan een beetje een goede kweker duidelijk advies vragen.
      Maar om op je vraag te komen;
      Hij begint nu te fladderen en rond te kijken, te ontdekken. Dus hij beweegt meer. Dat zorgt er voor dat hij afvalt. Je kan hem rond deze leeftijd sowieso wat geweekte pellets in de kooi aanbieden. Zo kan Remix ene beetje proeven.
      Over het grommen; dat is gewoon baby gedrag, heeft niks met iemand wel of niet mogen te maken.
      Geef jij op gevoel te eten? Of hou jij zoveel ml aan?
      Mijn bonte boer was trouwens pas rond 12 a 13 weken zelfstandig.
      Groetjes, Mariska

      Comment


      • #4
        Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met de kweker en het liefst je vogel terug brengen en hem weer op te halen als hij zelfstandig is.
        Het afvallen is zeker geen goed teken. Handel alsjeblieft met spoed, die jonge vogeltjes zijn zo verschrikkelijk kwetsbaar.
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          Gedankt alle

          Ik wil even zeggen dat het super goed gat met remix. Hij was gewoon nog een beetje angstig. Hij eet nu netjes zijn pap op. Kwam erachter door hem in de kooi te voeren. Toen riep die om zijn voeding en nu gaat het goed. Ook begint hi steeds beter zijn brokjes te eten. Hij krijgt een mengeling van zaadjes en brokjes. Ook krijgt hij elke ochtend middag en avond neutribird pap. 10 ml spuite en in de middag de helft. Gelukkig gaat het nu. Hij moest denk ik nog aan me wennen. Super bedankt voor alle reacties! Nu zit hij lekker eivoer en zaadjes op te peuzelen. Ik ben zo blij dat het goed gaat. Ik zal snel een foto van hem posten

          Comment


          • #6
            Ik heb zo blij! Vanavond zodra ik binnen kwam riep die voor voer. En toen ik het gaf was hij lekker aan het schrokken. Ik ga kijke. Of hij snel weer aan komt anders ga ik maar naar de kweker. Bedankt voor alle info. Ben blij dat mijn remix goed eet. Weet iemand ook misschien het verschil tussen jongen meisje te zien? Dan zal ik een foto van zijn buikje maken. Want ik zou een jongetje krijgen maar de gele vlek is niet heel groot. En de groene streepje is heel dun maar loopt wel door tot de buik. Mmm

            Comment


            • #7
              297821_181305708611553_100001963755250_401600_1451110438_.jpg551954_280776631997793_100001963755250_654336_1168512110_n.jpg

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X