Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bodembedekking voor lori's op zaadmengeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bodembedekking voor lori's op zaadmengeling

    Hoi,
    ik ben bezig met een nieuwe voliere aan het maken. Hierin komt een koppel lori van de blauwe bergen. Ze zitten volledig op zaad, dus hebben gewone ontlasting.
    Mag ik gewoon in de kooi wit zand strooien zoals in de andere volieres.
    Ik vind nergens iets terug over "de vernielzucht" van lori's. Als ik planten in de voliere doe, blijven die lang leven of worden die even snel vernield als bij valkparkieten?

  • #2
    ik weet dat lorries ook zaad eten maar dat is niet aan te raden want hun maag is daar niet voor gemaakt
    er zijn wel lorrie pellets waardoor de ontlasting dikker blijft maar dat willen ze niet altijd,kwestie van wennen misschien maar als ze mogen kiezen nemen ze toch vaak de pap
    ik zou het dus overwegen of je ze echt op zaad zou willen houden omdat dit niet natuurlijk is voor ze en zou problemen kunnen veroorzaken op langere termijn,hoeft niet natuurlijk maar denk er goed over na
    ik had ze binnen op corbo dat absorbeert erg goed
    het zijn geen knagers maar wat ze met planten doen weet ik niet

    Comment


    • #3
      Hierin komt een koppel lori van de blauwe bergen. Ze zitten volledig op zaad,

      Pardon, ik zou me eerst maar eens ook even inlezen over de juiste voeding van deze vogels!!!!!!


      Als bodem bedekking komt corbo en zeoliet naar mijn idee in aanmerking.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
        Pardon, ik zou me eerst maar eens ook even inlezen over de juiste voeding van deze vogels!!!!!!

        ik heb deze vogels vandaag pas opgehaald, ze zijn 4 jaar oud en zitten al zeker 2 jaar op zaad voor grote parkieten. Ze krijgen uiteraard een hele gamma aan fruit erbij. De vogels zien er trouwens super gezond uit. En hebben al 2 jaar jongen gehad.
        Indien nodig kan ik wel geleidelijk aan over schakelen op pellets

        Comment


        • #5
          ik heb deze vogels vandaag pas opgehaald

          Daarom mag u wel weten hoe en wat deze vogels eten.

          U schreef zelf ze zitten volledig op zaad, maar gelukkig krijgen deze ook wel wat fruit dus maar hun voedingspatroon is eigenlijk anders.

          Volgende las ik voor u ergens,

          Lorie's eten in de natuur uitsluitend nectar, bloemen, vruchten, bloesem en stuifmeel ook wel wat zachte insecten. Hun spijsverteringskanaal is hier op aangepast. Kleine beetjes zaad en dan met name de zachtere soorten worden wel eens opgenomen, maar mogen nooit het hoofdbestanddeel vormen van hun voeding.




          De vogels zien er trouwens super gezond uit. En hebben al 2 jaar jongen gehad.
          Dat is mooi natuurlijk dat ze er gezond uit zien, en dat ze jongen hebben gehad heeft u ook zelf gezien?


          Verder blijft mijn advies voor wat bodem bedekking zoals gegeven en ik acht wit zand toch minder geschikt en hellemaal als ze de juiste voeding krijgen.
          Zeoliet heb ik zeer goede ervaring mee.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            ik sluit me echt bij henk aan
            het grootste probleem vindt men vaak de ontlasting en daar gaan sommige dan een andere oplossing voor zoeken,maar op langere termijn is dat echt niet goed
            als je nog lang van je vogels wilt genieten zou ik de voeding echt veranderen,dan maar misschien wat vaker schoonmaken dat moet je er dan voor over hebben

            Comment


            • #7
              wel, na alle commentaar te lezen ben ik inderdaad geneigd om de voeding aan te passen. Ik wil inderdaad de vogels niet vlug verliezen.
              Maar zijn pellets aan te raden ipv pap?
              Ik lees dat daar toch al heel goede resultaten mee geboekt zijn?

              Comment


              • #8
                probeer ze naar de pellets over te zetten dan
                heb beide gebruikt maar ze verkozen toch de pap
                de pap maken is ook helemaal niet veel werk,is zo klaar,ik zou het wel elke dag vers maken als je dat kiest maar dat moet je met het fruit ook dus maakt niet uit

                Comment


                • #9
                  ik heb vandaag voor de eerste keer ook pap van cede gegeven aan de vogels maar ze hebben er precies nog geen zin in, vers fruit en zacht zaad heeft hun voorkeur

                  Comment


                  • #10
                    Welke bereidingswijze doet u?
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door drtrimble Bekijk Berichten
                      ik heb vandaag voor de eerste keer ook pap van cede gegeven aan de vogels maar ze hebben er precies nog geen zin in, vers fruit en zacht zaad heeft hun voorkeur
                      gewoon enkele delen water erbij zodat het goed soppig wordt.
                      ik heb er vandaag fruit bijgedaan maar heb nog niet gechecked of ze ervan gegegeten hebben.
                      ik zag trouwens ook dat nutribird pellets F16 ook geschikt zijn voor lori's. ik heb deze in een potje gedaan en lichtjes bevochtigd en ze worden wel opgegeten. Dat is al goed. De zachte zaden (zonnebloempitten en paddarijst worden ook nog steeds opgegeten).

                      Comment


                      • #12
                        gewoon enkele delen water erbij zodat het goed soppig wordt.

                        Je zou ook eens wat honig toe kunnen voegen, let wel op dat bij warmere temperaturen de honig kan suikeren.
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

                        Comment


                        • #13
                          Er wordt nu steeds honing toegevoegd aan de loripap, hier wordt deze nu probleemloos opgegeten. Ik zie ook dat ze nog steeds van de zaadmengeling eten en het fruit wordt sowieso ook niet overgeslagen. Ze zijn goed bezig

                          De ontlasting is uiteraard niet meer wat het vroeger geweest is ... maar ik weet nu tenminste dat de vogels krijgen wat goed is voor ze

                          Bedankt voor de tips

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X