Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lori wilt niet terug in haar kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lori wilt niet terug in haar kooi

    Hallo Allemaal,

    Wij hebben sinds een week een Lori van de blauwe bergen gekocht. Ze is 2 jaar oud en tam.
    Zodra ik mijn arm in haar kooi steekt, klimt ze gelijk op mijn arm en gaat ze op mijn schouder zitten.

    Gisteren hebben mijn partner en ik samen met haar ongeveer 1,5 uur op de bank gezeten.
    Op het moment we haar terug naar haar kooi brengen klimt ze steeds verder in je nek.
    Ik probeer dan voorzichtig voor de kooi te gaan zitten met mijn arm er een beetje in en tegen haar te praten (ik wil haar niet dwingen). Ze blijft dan steeds naar mijn andere schouder lopen en krijgen haar er voor geen mogelijkheid in.

    Ik weet dat ze bij haar vorige eigenaar een nogal kleine kooi had die wat lager stond. We hebben al geprobeerd onze kooi
    op de grond te zetten en haar zo er zelf in te laten lopen, maar geen succes. Ze wilt ook niet van mijn schouders af
    als ze er eenmaal op zit.

    Het lijkt erop alsof ze bang is voor haar kooi, hebben jullie tips??

  • #2
    Hallo Jim

    Allereerst welkom op ons Forum , en veel plezier gewenst

    Gun hem/haar even tijd , ander huis een nieuwe grotere kooi dat is allemaal vreemd ,
    en je zou kunnen proberen om hem/haar op te laten stappen via een opstapstokje , zachtjes pratend
    naar de kooi lopen en er in zetten , laat zien dat je wat lekkers in de kooi leg , misschien nog een extra stimulans !

    wens jullie veel succes maar vooral plezier hier !
    Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

    Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
    Bedankt voor onze mooie Jaren


    Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

    http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

    http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

    Comment


    • #3
      IK sluit me aan bij jans.


      Verder zou ik willen adviseren om de vogel dus niet alleen maar op je schouder of nek te laten zitten maar er ook zeer zeker aan te laten wennen op de hand of onderarm moet zitten.

      Teveel dwingen is misschien verkeerd maar de vogel zijn gang laten gaan en dus de baas zijn is zeer zeker niet goed.

      Op moment dat jij/jullie/je partner vind dat genoeg is en de vogel de kooi in moet dan dit ook gewoon doen.

      Laat de vogel op een hand opstappen en breng hem naar de kooi sta niet toe dat die onder tussen weer omhoog klimt dus blokkeer die weg.
      Als je samen bent laat dan de vogel bij de ander opstappen die heeft beter zich op vogel en kan van 2 kanten met een hand komen om hem op te laten stappen.
      Indien men alleen is ga je met je rug en met je hoofd tegen de muur aanstaan en laat de vogel weer opstappen.

      Na elk gewenst goed gedrag kun je de vogel belonen met wat lekkers.
      Wat in deze natuurlijk dan ook uitermate goed werkt is dat de vogel trek heeft Nee geen honger maar trek , waarmee ik wil aangeven dat indien je weet wanneer de vogel er uit mag je deze voordien niet een volle voerbak voorzet.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Bedankt voor jullie advies, we gaan het eens proberen.
        We proberen inderdaad ook de weg te blokkeren. wat voor lekkers is aan te raden om in haar kooi te leggen?

        Comment


        • #5
          wat voor lekkers is aan te raden om in haar kooi te leggen?
          Dat kan zelfs zijn/haar gewone voer zijn.

          Mooiste is als je iets weet waar die super gek op is.

          Stel dat dit een stuk walnoot zou zijn dan geef je die als gewone maaltijd een stuk minder zodat het ook een echte beloning wordt.

          Voor walnoot mag je elke ander voedingsding invullen.

          Het gaat er om dat je hem/haar iets aanbied waar die zoals de mens dan wel eens zegt "daar mag je me midden in de nacht voor wakker maken"
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X