Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag hulp bij voeding !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Graag hulp bij voeding !

    Hallo,

    Sinds September heb ik mijn Lori in huis die toepasselijk ook Lori heet.
    Hij/Zij praat ook al sinds een paar maanden en begint steeds meer dingen te zeggen zoals, Lori, Hey Lori, Wat is er Lori en Lorika.
    De eerste week heb ik hem nog met de hand opgevoed met Loripap van Orlux.
    Na een week ongeveer begon Lori zelf te eten ervan dit heb ik hem 2 maanden gegeven elke dag een verse portie met afwisselend een stuk appel, sinaasappel, mandarijn, sla, komkommer, honing.
    2 maanden geleden ben ik ook 1x per week begonnen met het geven van Loripap van Cédé met honing erdoorheen i.p.v Orlux Loripap.
    Ook heb ik geprobeerd om hem in een bakje wat van Orlux tropical vruchtenpatee te geven hier moest hij trouwens niks van hebben, heeft iemand anders hier ervaringen mee ?
    Ook vroeg ik mij af of hij nog iets aparts nodig had voor zijn snavel zoals grasparkieten hij heeft wel een zitstok/slijpstok waar mineralen vitaminen enzovoorts in zitten.

    Iemand nog een idee wat ik hem nog zou kunnen geven ter aanvulling van zijn dieet?

    Bij voorbaat dank,

    Jsmn

  • #2
    er bestaat ook lori voer van het merk ecobird, dat is nu overgenomen door beaphar (ze zijn druk met de overname dus nog niet alle is volledig te krijgen maar het lori voer wel want ik had voor de edelpapegaaien ecobird nodig maar die is dus nog niet in de productie ofzo dus kreeg ik als alternatief lori voer, zelfde voedingswaarde zitten erin alleen de pellet is kleiner) en heet nu care+ lori
    het is nog beperkt leverbaar maar ik weet de jumper in lelystad en dierenwinkelonline.nl verkopen het onder andere..
    ik heb zelf goede ervaringen met ecobird (sorry het heet nu care+ maar bij mij zit ecobird er nog ingebakken, staat geloof ik ook nog op de verpakking)

    Comment


    • #3
      Wat is dat voor een voeding precies omdat ik geen informatie hierover kan vinden. Is dit ook een soort poeder wat uiteindelijk een papje word of wat moet ik mij erbij voorstellen? Zou ik dit ook elke dag moeten geven of af en toe.

      Mvg

      Comment


      • #4
        organic1.jpg

        http://www.beaphar.nl/styleit/1511/

        nee het echt pellets, korrels of brokjes zeg maar. Het is eigenlijk een hoofdvoeding.
        Voorheen stond er op wat erin zat maar dat kan ik nu ook niet zo snel terug vinden helaas.

        dit is wat er over de edelpapegaai pellets gezegd wordt, en beaphar heeft mij beloofd dat de samenstelling hetzelfde is alleen de korrel is 2mm ipv 3mm



        [h=2]Care+ Edelpapegaaien & Caiques 5 X 1kg[/h]
        Care+ Maintenance voor edelpapegaaien en caiques is een volledig , super premium onderhoudsvoer.
        De pellets bestaan voor 95% uit biologische producten. De vruchten en planten die in de pellets zijn verwerkt, zijn biologisch geteeld.
        De gevarieerde groenten, peulvruchten en het fruit dat wordt verwerkt, zijn van nature al rijk aan vitaminen en mineralen. Daardoor hebben de pellets een hogere voedingswaarde.
        De pellets worden niet verhit waardoor alle voedingselementen in het product bewaard blijven.
        De pellets bevatten o.a. wortel, spinazie, broccoli, citrusschil, oregano, rozenbottel, peulvruchten, papaja en rozemarijn.
        Iedere pellet heeft dezelfde samenstelling. De vogel kan dus niet selecteren en krijgt die voedingsstoffen binnen, die nodig zijn voor een gezond leven.
        Er wordt geen gebruik gemaakt van kunstmatige kleurstoffen, conserveermiddelen en andere chemische toevoegingen.
        Pelletgrootte: ca. 3 mm.

        Comment


        • #5
          Hebben Lori's trouwens ook maagkiezel nodig of niet?

          Comment


          • #6
            Ik heb geen verstand van lori's, maar zover ik weet als vogels pellets eten hebben ze dat niet nodig.
            En als ie voornamelijk zacht voeding eet is het denk ik niet nodig, Ik kan je trouwens wat van die pellets opsturen als je wilt om te proberen? Ik heb nu 4kilo Maar zodra die van de edels weer leverbaar is, ga ik die weer bestellen.

            Dus als je wilt dan moet je maar even een prive berichtje sturen

            Comment


            • #7
              Nee bedankt ik hou hem op de pap

              Comment


              • #8
                Beste JSMN
                Een lori heeft geen maagkiezel nodig omdat het GEEN (ook geen palets) zaadeter is het is een nectar etende vogel
                Als aanvulling geef ik mijn loris fruit ,per vogel twee druiven of een stukje appel per dag
                Ik doe het fruit samen met zijn pap in de blender en geef het op die manier (anders maken ze er een bende van)
                Ze doen het hier best op
                Gerrit

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X