Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, het voorjaar is begonnen --> KRIJSEN!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Help, het voorjaar is begonnen --> KRIJSEN!!

    Chiko is een geel-/ oranjekuif kaketoe van bijna 2 jaar. Hij is een paar weken geleden wat 'sexy' geworden. Hiermee bedoel ik dat hij op mijn vriend paar bewegingen wil doen en op zijn train materiaal. We hebben dit natuurlijk afgekapt. Maar dit is ook niet echt een probleem verder.

    Het probleem is: Hij krijst, krijst en krijst! 'Normaal' durft hij al te krijsen als we naar boven gaan, maar nu is het constant. Vooral als we bezig zijn. Hij is constant onrustig. Terwijl hij normaal heel goed zelf kan spelen en kan dutten. Nu hangt hij constant aan de tralies.
    We hebben een tijdje geprobeerd te negeren, maar dit breekt je op. En je hoort het tot buiten, ik wil de buren ook storen. Ze zeggen het binnen niet te horen, maar ik hou mijn hart vast voor het warmere buitenzit weer.
    Dus we hebben een straf methode ingevoerd. We hebben een straf doek, niet zijn slaapdoek. 1ste krijs --> foei, 2de krijs --> foei en doek klaarleggen, 3de krijs doek erover. Gaat hij dan nog door met krijsen, dan gaat hij met doek en al in de wc. Dan houdt hij op met krijsen.
    Maar de doek is er nog geen 2 sec. af en jahoor de volgende krijs! Ik weet dat hij aandacht vraagt, ook al is het negatieve aandacht van foei en doek.
    Maar we moeten toch iets? Misschien als we het gewoon blijven volhouden??

    En ik vergeet bijna het belangrijkste, we zijn heel positief en belonen hem zodra hij stil/ braaf is. Dit gaat in de vorm van eruit mogen, koppiekrauw of banaantje (vindt ie heerlijk)

    Alle tips en ideeën zijn meer dan welkom.

    Groetjes Kimberley

  • #2
    Hallo Kimberley,
    Het is een herkenbaar probleem bij kaketoe's.
    tegen 2 a 3 jaar worden ze broedrijp, je kan het zien als schreeuwen om een partner. de aandacht zou moeten verdeeld worden waneer wel en wanneer niet, het is ook moeilijk als je allebei werkt en of bezig bent in huis. het kan ook aandacht aan schreeuwen zijn. zo zou je goed gedrag kunnen stimuleren en positief prijzen, dat hij braaf speelt of takken sloopt. negeren is ook de beste weg, maar voorkomen is beter dan genezen. kijk eens op www.koppiekrauw.com voor wat tips en truucs wat je er zoal tegen kan doen. probeer de vogel ook te paaien met speeltjes, wc rollen slopen wilgentakken, ( langs de kreek staan er veel ) woon zelf ook in terneuzen neem hem mee onder de douche elke dag, of met de plantenspuit.
    Diana DJ sigpic

    Comment


    • #3
      Hallo kimberleyl,

      Bijna alle kaketoes schreeuwen.
      Maar als het echt te erg wordt moet je echt een doek over de kooi doen.
      Of wat ik wel deed, een speelgoedje of een wilgentak geven.
      Dan was ze weer voor een paar uur stil.
      Of haar even troosten met een aaitje dan gaat het ook wel beter.

      Succes en ik hoop dat ze wat rustiger wordt!

      groetjes,
      Tammie

      Comment


      • #4
        Hallo Tammie,

        Ik denk dat bij ons een doek of afleiding niet meer werken. We gaan de Time Out Kooi gebruiken. Natuurlijk schreeuwt een kaketoe, maar dit gaat ons onze oren kosten....

        Maar wel bedankt voor je tips!

        Groetjes Kimberley

        Comment


        • #5
          Hallo Kimberley,

          Ik wens je heel veel succes met de Time Out Kooi!
          Ik heb het nooit gebruikt, maar misschien wordt hij er wel rustiger van!
          Ik hoor het graag van je .
          En veel succes!!

          Groetjes,
          Tamiie

          Comment


          • #6
            Hallo Tammie,

            We zijn vandaag consequent met de TOK gestart. Oei wat is dat moeilijk. Na de eerste krijs is het foei, en bij de tweede gaat ie in z'n TOK en zeggen we ook foei.
            Na een paar keer in de TOK, gaf hij al niet meer uit zichzelf een pootje. We moeten hem werkelijk uit zijn kooi 'trekken'. Eerst haalden we hem na 5 min. weer uit de kooi, maar hij zat om den duur meer in zijn TOK dan in zijn eigen kooi. We hebben besloten er dan 10 min. van te maken.
            Het zal nog wel even flink doorzetten zijn, maar hij weet nu al dat hij het niet leuk vindt in de TOK. Dus dat is vooruitgang!!
            Ik hou je op de hoogte.

            Groetjes Kimberley

            Comment


            • #7
              Hallo Kimberley,

              Ben blij om te horen dat hij het niet leuk vindt in de TOK en dat er vooruitgang in zit!! Het zal wel erg veel tijd van je vergen.
              Ik wens je heel veel succes en hoop dat het echt gaat lukken.

              En leuk dat je me op de hoogte houdt.

              Groetjes Tammie

              Comment


              • #8
                Hallo Kimberley,
                de aanhouder wint!!! hihi het is inderdaad niet makkelijk, maar je zal zien na een tijdje dat het wel wat werkt. mooi dat hij het niet leuk vind dat hoord ook zo, een saaie kooi, geen aanspraak helemaal niets hhihi. zelfs de aga van mij heeft dat door. tis de kleinste van ons stel, maar een grote bandiet
                veel succes met je boefje
                Diana DJ sigpic

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X