Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dagboek Jacco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dagboek Jacco

    Hallo, ik ben Jacco en woon sinds eind juni bij Wim en Lidy in Maarssen.
    Ik ben groot gebracht bij andere mensen maar die hebben mij geruild voor een andere baby-papegaai.
    Ik ben toen terecht gekomen bij een handelaar. Dat was voor even wel gezellig, hij had (natuurlijk) meerdere vogels zitten. Maar wel erg druk en weinig aandacht echt voor mij.
    Wim en Lidy hebben al jaren een grijze roodstaart, maar die was weggevlogen. Dagenlang hebben ze naar ‘m gezocht, maar niets.
    Wim wil al jaren een kaketoe, heeft er een paar jaar geleden ook eens een gekocht (heeft ‘m handen vol geld gekost) bij Dennis. Hij heeft het ondanks alle goede zorgen niet gered.
    En nu zijn ze dus voor mij gevallen, maar ik kan dan ook heel erg lief zijn. Ik ben erg aanhankelijk en knuffel graag. Kan ook heel stoer lopen, kuif omhoog en vleugels wijd. STOER!!!
    Wim en Lidy geven mij vanaf de eerste dag lekkere snoepjes, pellets noemen ze dat. Die kun je goed tussen je vleugels stoppen en later op je gemak oppeuzelen. En lekker dat ze zijn, eigenlijk veel lekkerder dan dat zaad dat ik eerst kreeg. Maar van Lidy krijg ik allerlei vreemde dingen te eten, fruit en groenten noemt ze dat, geen idee wat ik er mee moet. Alhoewel ik sla wel leuk vind om te versnipperen.
    Ik krijg ook regelmatig verse wilgen takken, leuk om te slopen.
    Trouwens die grijze “Karel’ is weer terug, Lidy had ‘m gemeld bij Amivedi en via hen is ie nu weer thuis en net als ik gekortwiekt.
    Maar wat een kwek is dat zeg! Hij kletst de hele dag. Ik probeer ‘m wel na te doen, maar dat is erg moeilijk. Woordjes vormen is toch nog best lastig. Schreeuwen doe ik bijna niet meer, dat vinden Wim en Lidy niet leuk en als ik het doe lopen ze weg. Als ik klets praten ze gezellig terug.
    Ik heb een heerlijke buitenkooi en dat vind ik best gezellig.
    Ook mag ik mee met de camper als ze weg gaan. In een speciale kooi, maar zodra we ergens aankomen mag ik daar uit en in de boom. Dat is veel leuker.
    Karel gaat ook mee, maar die blijft liever in zijn kooi. Vind ie veiliger. Ik snap dat niet in de boom krijg je veel meer aandacht en aandacht trekken kan ik wel. Je doet gewoon lekker gek.
    Ik zal eens vragen of Lidy de nodige foto’s bij het verhaal wil plaatsen. Doet ze ook eens iets nuttigs (haha)!!!







    Misschien ga ik dan wel heel uitgebreid poseren voor die foto’s.
    Iedereen moet natuurlijk wel zien hoe knappe, mooie vogel ik ben.







    Zodra er meer is meld ik me weer!!! Doei!!!
    Groetjes Wim en Lidy
    www.buggy-quadforum.nl

  • #2
    Zo even een update. Ik heb Lidy bevolen omfoto's te maken van mijn buitenvoliere. (hahaha) Ik ben er namelijk best wel trots op!!
    Wim en Lidy hebben de voliere zelf gemaakt en hij is overkapt door het afdak van de schuur. Ik heb ook een heleboel speeltjes erin gekregen.
    Onderin zit een hele grote lade zodat de meeste rotzooi die ik maak in mijn kooi blijft.







    Mijn thuisboom waar Karel als ie zou durven ook best op mag (Ik ben tenslotte niet de beroerdste haha)

    Groetjes Wim en Lidy
    www.buggy-quadforum.nl

    Comment


    • #3
      Hallo Miriam, Lidy heeft me je bericht voorgelezen.
      Ja ik zat wel degelijk aan de rode wijn, mag eigenlijk niet van Lidy, maar ik had stiekem haar glas goed te pakken. Ik ben namelijk veslaafd aan wijn en koffie.
      Lidy heeft me verteld dat ik dat niet meer krijg, maar ik probeer haar regelmatig te snel af te zijn (hahaha) en dat lukt me af en toe lekker wel!!!
      Maar ook zij begint er steeds allerter op te zijn dus lukt het me niet zo vaak meer. Als Wim zijn bierfles op tafel staan ga ik eronder hangen om te kijken of ie wel helemaal leeg is.
      Groetjes Wim en Lidy
      www.buggy-quadforum.nl

      Comment


      • #4
        Hallo allemaal
        Daar ben ik weer. Ik heb een lekker rustig weekend gehad, maar wel een beetje weinig aandacht. En omdat dat mij niet echt zinde heb ik zondag aan het eind van de middag een giluurtje ingelast. Niet dat daar iemand gelukkig van is geworden, maar ik moest mijn onvrede even uiten. Ik vraag me af of ze het gesnapt hebben.
        Zondagavond mocht ik ff mee naar binnen. Lidy zat achter de computer, ik heb even gecontroleerd of alle toetsen nog vast zaten. Hahaha. Maar wel even lekker gekroeld, ze zijn gelukkig niet lang boos op me geweest. Pfffffffffff….
        Natuurlijk snap ik ook wel het een en ander, Wim en Lidy hebben veel hulp gehad van Werner toen zij in dit huis gingen wonen. Nu heeft Werner een ander huis toegewezen gekregen en dus zijn mijn baasjes daarheen getogen om te helpen met schilderen en behangen. Ja dat moet ook gebeuren. Maar ik schiet er dan wel een beetje bij in. En dat pik ik niet!
        Oke, oke, zaterdag middag laat hebben ze m’n kooi helemaal schoongemaakt en mocht ik lekker vrij in de boom buiten zitten, maar dat is toch iets anders dan de onverdeelde aandacht hebben en lekker kroelen. Ik kreeg ook heel veel vreemde zooi in mijn voerbakje, volgens hen erg lekker, maar het ziet er raar uit. De appel heb ik ertussen uit gevist, die lust ik wel. Aan de meloen heb ik geknabbeld, rare zoete troep is dat zeg!! En tomaat, eng kleurtje maar!!
        En die grijze maar roepen: lekker, moet je ook eens proberen, nou mij niet gezien hoor!!
        Maar ik heb ook heel lekkere pellets gekregen, gelukkig deze keer maar weinig zaden en ook een beetje grit, dat schijnt goed voor me te zijn??

        Ik hoop dat dat schilderen snel afgelopen is, ik zou bijna medelijden met mezelf krijgen. Maar als alles loopt zoals het lopen moet gaan we week 35 nog een paar dagen weg met de camper. Dan heb ik weer lekker alle aandacht, ik geniet al bij de gedachte alleen.
        Zondag zijn Wim en Lidy wezen rijden met de buggy, ik heb de foto’s gezien die Lidy aan het plaatsen was. Jonge, jonge wat een bende is dat geweest. Blij dat ik niet mee hoefde, dan was ik nu een zwarte kaketoe geweest. Ik zal vragen of ze hier ook een paar foto’s wil plaatsen.











        Nou dat was het weer, ik meld me wel als er iets gebeurd is.
        DOEIIIIIIIIIII
        Groetjes Wim en Lidy
        www.buggy-quadforum.nl

        Comment


        • #5
          Nog heel even afscheid nemen, ik ga namelijk morgen op vakantie!!!
          Wim en Lidy hebben de camper ingepakt staan! Morgen moet er eerst nog gewerkt worden en dan.................WEG!
          Ik zal zorgen dat er foto's gemaakt worden en deze hier laten plaatsen
          DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG tot over anderhalve week!!!!!!!
          Groetjes Wim en Lidy
          www.buggy-quadforum.nl

          Comment


          • #6
            Zo weer terug van vakantie en weer een beetje bijgekomen van alle nieuwe indrukken.
            Wat is het toch leuk langs de Moezel in Duitsland, mooie omgeving.
            Ik heb heel veel gezien, heel veel leuke mensen ontmoet.
            Lidy is op dit moment de foto's aan het uploaden, zodra dat klaar is zal ze wel wat foto's bij mijn verhaal plaatsen.
            Het was heel erg gezellig. 's Morgens een heel klein beetje mistig, maar verder was het de hele dag mooi weer, lekker warm.
            Ik heb veel in mijn boom gezeten. En er zijn heel veel mensen bij mij wezen kijken. Ik heb gehoord dat ik "ein schöne Vögel bin, en ook dat ik "a beautyfull bird are". Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat ik wel een leuke, sociale vogel ben, en erg lief. Een van de dames heeft tegen Lidy gezegd dat ze bang is
            voor alles wat veren heeft, toch heeft ze me onder m'n vleugels gekriebeld.
            Aardig van mij he? Dat ik zo lief ben om dat allemaal toe te staan.
            Kareltje is zowaar bij Lidy op de arm ook uit zijn kooi geweest en heeft even bij mij op de boom gezeten. Maar toen er weer mensen aan kwamen ging hij gauw weer in zijn kooi.
            Ik vind Kareltje best aardig, hij is alleen een beetje bang en hij kletst erg veel.
            Al die mensen zijn best leuk en ze vinden het allemaal leuk om me aan te halen. En dat vind ik best fijn!!
            Ik heb een prachtige vakantie gehad en we zijn niet op een camping geweest, maar op een stelplaats. Dat is een terrein waar alleen maar campers staan, geen caravans of tenten. Vaak zijn er verder weinig of geen voorziening buiten stroom en water.



            Lekker op mijn boom!! Samen met Tara, de hond van Wim en Lidy



            Wim aan de koffie, hahaha



            Lekker kroelen





            Belangstelling!!!!!

            SSSSSSSSSSSSSSStttttttttttttttttttt niet verder vertellen. Mag niet van Lidy









            Ik BEN niet nieuwsgierig



            Op avontuur!!!!





            Groetjes Wim en Lidy
            www.buggy-quadforum.nl

            Comment


            • #7
              Hier weer eens een berichtje van mij. Het heeft even geduurd, maar er was ook niet zo veel nieuws te vertellen.
              Ik ben op het moment bezig mijn nieuwe huis in te richten. Ik ben namelijk verhuisd....................... Nee, nee ik heb geen nieuwe baasjes. Maar ik woon niet meer buiten. Wim en Lidy hebben van aluminium een heel mooie kooi gemaakt. Die staat in de kamer.
              Alleen is ie nog niet helemaal naar hun en mijn zin. Er moet nog het nodige aan het interieur gedaan worden.
              Ik heb een nieuwe zitstok gekregen (van koffiebomenhout), die zag er in het begin maar eng uit. Ik ben er nu een beetje aan gewend.
              Wim en Lidy hebben heel bewust eerst een paar dagen weinig in de kooi gehangen, zodat ik kan wennen aan mijn nieuwe onderkomen.
              In het weekend zal Lidy mijn kooi verder gaan inrichten en reken er maar op dat ik me er goed mee ga bemoeien. Het moet tenslotte wel naar m'n zin zijn.
              Kareltje zit in dezelfde kooi als ik, maar er zit nog wel een scheidingswandje tussen. Kunnen we wat meer aan elkaar wennen.
              Nou ik ga maar eens slapen, welterusten!!
              Groetjes Wim en Lidy
              www.buggy-quadforum.nl

              Comment


              • #8
                Ben ik weer. Mijn kooi is nu toch echt klaar. Lidy is bezig om de foto's te uploaden, dus die komen eraan.
                Miriam heel hartelijk dank voor je reactie. Jaja ik weet dat het slecht voor me is, wijn, bier, koffie, maar.......het is zo lekker. Die fruitsapjes, baaaahhhhhhh niks aan. Maar Lidy is streng hoor, verboden terrein voor mij.
                Ziyal dank voor je reactie en doe een poot terug aan Sparkie.
                Ik ben gisteren druk geweest met het inrichten van mijn kooi. Er hangen nu de nodige speeldingetjes in. Lidy had een touw opgehangen, maar dat hing niet op de juiste plek. Ik heb dus het taireepje maar even doorgebeten, hahahaha.
                Nu hangt het op een vèèl betere plaats.
                Dit is Kareltje



                En mijn gedeelte





                Beide kooien

                Groetjes Wim en Lidy
                www.buggy-quadforum.nl

                Comment


                • #9






                  Uit dank heb ik daarna Lidy geholpen met schoonmaken



                  Groetjes Wim en Lidy
                  www.buggy-quadforum.nl

                  Comment


                  • #10
                    Nog even een up-date.
                    Ik heb het goed naar mijn zin in mijn kooi. Voldoende te spelen. Vandaag ben ik lekker onder de douche geweest.
                    Lidy heeft een soort ruif gemaakt en daar had ze fruit in gedaan. Lekkere appel en .......wat minder sinaasappel. Maar wel lastig om erbij te komen, je bent zo een tijdje bezig om het fruit eruit te krijgen. Maarja als ze me zo een stukje appel geeft en ik laat 'm vallen valt ie door het rooster en kan ik er niet meer bij. Toch wel slim van haar he??

                    Groetjes Wim en Lidy
                    www.buggy-quadforum.nl

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Arasevera
                      Beide kooien zijn eigenlijk 1 grote kooi die in het totaal een afmeting heeft van 1800 x 750 mm en 1800 mm hoog. De kooien zijn in het midden van elkaar gescheiden, door gaas en een stuk triplex. Dit om oa Karel wat meer privacy te geven.
                      De kooi is gemaakt van geanodiseerde aluminium koker met triplex en gaas.
                      De ruif is een goed idee, ik knoei nu niet zoveel meer met mijn fruit en ik ben een hele tijd bezig.
                      Groetjes Wim en Lidy
                      www.buggy-quadforum.nl

                      Comment


                      • #12
                        Hallo, hier zijn wij nog even. Kareltje en Jacco. Wij doen dit ditmaal samen omdat wij ons zeer benadeeld voelen. Ook zeer boos zijn hierover!
                        Lidy heeft met Wim besproken naar het N.O.P. te gaan komende 23 november. Ze willen met de camper gaan en natuurlijk mogen wij dan mee! Dat mogen we tenslotte altijd.
                        Ze hebben ook samen besproken wat het N.O.P. inhoud en wij verheugden ons al heel erg op het zien van al die vogels. Het lijkt ons een enorme ervaring om contact te leggen met de vogels die daar in opvang zitten.
                        Ja en dan vraag je je af waarom wij zo boos zijn.
                        Wij mogen NIET mee naar binnen, wij MOETEN in de camper blijven. Zeg nou zelf mensen dat is toch niet eerlijk. Is er eens iets leuks te doen en dan mogen wij alleen maar mee naar Veldhoven, maar het leukste moeten we missen!!!
                        SHIT, SHIT, SHIT het blijft niet eerlijk!!!!!!
                        Groetjes Wim en Lidy
                        www.buggy-quadforum.nl

                        Comment


                        • #13
                          Nog 2 nachtjes slapen en we gaan weer lekker weg met de camper. Vrijdag avond hebben Wim en Lidy eerst nog een feestje. Even afwachten waar dat dat is. Ze zijn geloof ik van plan om daar met de camper naar toe te rijden en dan gaan we zaterdag morgen door.
                          De vraag is alleen of we ook nog naar België gaan of dat we gelijk richting Veldhoven rijden. Dat lijkt mij wel het leukste, want als we door rijden naar België hebben ze natuurlijk weer van alles te doen en gèèn tijd voor mij. Maar misschien gaan ze naar mensen met kinderen en vinden die het leuk om met mij te spelen.
                          Het enige nadeel van weggaan met de camper is dat ik in een veeeeeeeel kleinere kooi moet zitten. Maar daar staat tegenover dat Wim en Lidy veeeeeel meer tijd aan me kunnen besteden dan dat ze normaal thuis kunnen doen.
                          Ja het is nu eenmaal zo dat ook zij beide nog moeten werken. Bah, bah,bah. Wim komt wel tussen de middag altijd even thuis en dan komt hij even met mij kroelen. Dat is altijd wel heel erg gezellig en LEKKERRRRRRR. Vaak krijgen we van Wim dan ook nog een stukje appel. Dan hebben we iets te doen en te eten als hij ’s middags weer aan het werk gaat.
                          En als Lidy dan thuis komt mag ik ook weer uit de kooi,………………maar……………………die moet altijd eerst even kroelen en flemen met Kareltje. Ach dat gun ik hem natuurlijk ook wel een beetje, maar niet te lang hoor!!!! Want anders wordt ik toch wel een beetje jaloers. Eigenlijk niet eerlijk van me, want daarna besteed ze veel meer aandacht aan mij. Maar ja ook dat is mij niet vreemd.
                          Ik meld me na het weekend nog wel even om de laatste stand van zaken te geven.
                          Groetjes Wim en Lidy
                          www.buggy-quadforum.nl

                          Comment


                          • #14
                            Ja Ziyal en Sparkie ik vind het heel erg leuk om een berichtje van jullie te krijgen, ik wil jullie de hartelijke groeten terug doen.
                            Nu zullen jullie wel denken wat doet die Jacco hier om deze tijd die hoort in de camper te zitten. Ja, maar door het slechte weer ging het hele feest niet door. Jammer, ik wilde graag wat mensen van het forum beter leren kennen. Ja en nu zit ik dus thuis, in me kooi.
                            Wim en Lidy zijn namelijk heel druk geweest vandaag. Die hebben hun vrije tijd goed besteed vinden ze zelf. Ik persoonlijk vind het een ietsje minder.





                            Wat een vrije tijdsbesteding he??????

                            Maar de kinderen die ze bezocht hebben vonden het heel erg leuk.
                            Groetjes Wim en Lidy
                            www.buggy-quadforum.nl

                            Comment


                            • #15
                              Zyal en Sparkie, groetjes terug. En ja ik weet dat Wim en Lidy gelijk hebben om niet weg te gaan, maar ja je verheugt je wel eens ergens op he?

                              Gelukkig is Sinterklaas het land weer uit. Gedurende de periode dat hij in het land is zijn Wim en Lidy in het weekend vaak druk met zwarte Pieten. De eerste keer schrok ik me helemaal kapot, maar het went wel hoor van die zwarte koppen.
                              Ik hoop dat nu de rust weer keert, maar ik heb van Kareltje gehoord dat er dan een boom in huis gaat komen.
                              Nou leek me dat wel een leuk idee, lekker klauteren, klimmen en knagen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat dat dus niet de bedoeling is. Ze gaan er ballen in hangen, wat moet je nu met ballen in een boom? Je kunt er toch veel beter een vogel in zetten? Zeg nu zelf. Ballen in een boom hangen!!! Wie doet dat nu??
                              Kareltje zegt dat er nog een heel drukke periode aan zit te komen, Kerst en Oud en Nieuw. Veel mensen over de vloer, veel mensen die komen om te eten. Ik weet niet of ik daar nu wel op zit te wachten!!

                              Ik zal eens kijken of ik in mijn kooi ook iets in de kerstsfeer kan krijgen, ik denk dat ik daar nog eens goed over na moet denken?
                              Heeft iemand een idee??????
                              Groetjes Wim en Lidy
                              www.buggy-quadforum.nl

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X