Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Rosé kaketoe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De Rosé kaketoe

    Hey,

    Ik weet dat hier enkele mensen zitten die wel verstand hebben van rosé kaketoes.
    Op internet is er over deze vogels niet zo bijster veel te vinden.
    Wat je vindt is de standaard uitleg:
    Ze hebben snel last van vetzucht, zeker geen eten met zonnebloempitten
    plukken en automutilatie komt snel voor
    zijn onder de kaketoes de beste soort om als huiskamer vogel te houden
    zijn koppig en kunnen hun baasje leren te doen wat ze zelf willen


    Maar wat zijn jullie ervaringen?
    Hoe ervaren jullie het gedrag van een kaketoe? En is er zoals bij andere kaketoesoorten een pubertijd waarin ze enorm gaan roepen en doen? (bij andere kaketoe soorten is dit vaak het moment waarop men ze verkoopt of wegdoet).
    Zijn het vogels die snel foutief gedrag aanleren of valt dit goed mee?
    Vaak zie je een verschil in gedrag bij mannetjes en vrouwtjes, hoe zit dit bij de rosées?
    Wat krijgen ze bij jullie te eten en in welke hoeveelheden om de vetzucht te voorkomen?
    Welk speelgoed geven jullie ze, het standaard speelgoed en dingen om te slopen? Of vooral "doe" dingen waar ze bijvoorbeeld moeten werken voor voedsel en dergelijke?

    Alle andere info is ook welkom!

    Moest ik nog vragen hebben stel ik ze nog.

    Groeten
    Jeroen

  • #2
    Wij hebben sinds vorig jaar een roseetje word in juni 1 jaar...het is een popje... voelt zich al goed thuis en leerd elke dag meer.. ze zijn goed in de huiskamer te houden s'morgens als de deken af de kooi gaat gaat ze ff schreeuwen en doet weer ff gek zeg ik dan dan is het ook klaar sávonds als het wat donker word gaat ze ook ff te keer en dan is het tijd om te slapen... ik denk dat het best wel veschilt in karakter qua rose. ze brengt leven in de brouwerij op een komische manier.. ik heb nog geen minuut spijt dat ik die kroelkip in huis heb genomen inderdaad word het oppassen met vetzucht maar dat heb jezelf i de hand met voer te kopen voor rose of waar in ieder geval weinig zonnepitten in zit.. onze rose eet zowel pellets smorgens en sávonds zaadvoer daarbij eet ze groente en fruit.. en heeft ze genoeg troep om te slopen. ik denk dat een rose persoonlijk is hoe je ermee omgaat... hier blijft ze gelukkig van de veren af... maar ze is ook een grote schijtluis waardoor ze heel wat staartveren kwijt is hihihihi (groeid weer aan)
    Diana DJ sigpic

    Comment


    • #3
      Ik heb ze in de voilere het verschil tussen man en pop is tezien aan het oog bij de man is het volgens mij rood/bruin en bij de pop donker tot bijna zwart.

      Als ze weinig beweging krijgen dan kunnen ze vet worden.

      Ik geef ze zupreem pellets gevarieerd met beetje zaad, met wat groente en fruit als ze daar zin in hebben

      Ed
      Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

      http://home.kpn.nl/bakk4330/

      dit wordt mijn nieuwe site:
      www.burdies-papegaaien.nl



      4x 5 x 1 x 1 x
      en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet


      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X