Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rose kaketoe of een blauw gele ara!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Gekkepop Bekijk Berichten
    Ik zit ook te twijfelen tussen een grijze Rood staart en een Rose Kaketoe.
    We hebben al ooit eens een grijze Rood Staart gehad, maar hij was eenkennig. Mijn vader kon er alles mee.
    Nu wil ik het liefste een grijze terug, omdat ze zo goed kunnen praten. Nadeel is dat ze nogal eenkennig en minder lief zijn dan een Rose kaketoe (heb ik vernomen).
    Is dat zo?
    Mijn moeder heeft dus dan liever een Rose kaketoe, ze vindt deze vogel ook mooier. Ze is nogal wat bang nu voor een Grijze, door de ervaring die ze gehad heeft.
    Maar een rose hebben we nog nooit eerder gehad, maar wel wat over gelezen. Voordeel dat ze niet eenkennig zijn, en knuffelig. Maar ik ben bang dat de rose gaan krijsen.
    kaketoes kunnen er nogal wat van heb ik vernomen. De Rose schijnt minder te krijsen dan de andere soort Kaketoes.
    Onze Grijze krijste nooit. Wat zouden jullie ons aanbevelen?
    Wat ik zou adviseren is nog meer informatie winnen over de 2 vogels en dan naar je gevoel uit gaan
    Een Grijsje hoeft niet altijd eenkennig te zijn. Het zijn ten slotte groepen dieren
    En een rose schreeuwt niet mits die een goede opvoeding heeft gehad, (Tuurlijk laat die zich wel is horen maar dan is de vraag voor hoe lang)

    Comment


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door serkan Bekijk Berichten
      2 kinderen van 3.5 en 1 van 1.5,en dan een blauwgele ara dat zou ik perzoonlijk niet doen


      waarom niet ik vind de blauw gele ara af en toe heel zenuwachtig over komen met drukke kinderen
      plus zijn geluid is heel wat harder dan een rosetje,ik zou zelf perzoonlijk kijken naar wat dat iets kleiner is je hebt nog veel meer leuke papegaaitjes

      neem bijv
      jardine
      bonte boer
      meyer
      kaapse papegaai
      grijze roodstaart maar dat zijn ook zenuwlijers (af en toe)
      witvoorhoofd amazones

      ps, een papegaai bijt altijd wel een keer niet dat die het bewust doet maar ik zou niet zo happy van worden met een kind van 1,5

      Wat je ook kan doen is langs bert gaan van lorre en co en daar advies vragen je woont in overijzel en hij zit op de nijverheidsweg in wijhe
      hallo we zijn inderdaad al bij hen geweest met de kids
      en hebben niks gezegt over dat het niet kon vanwege onze kinderen
      het is ook niet de bedoeling dat de jongens ze mogen pakken ect
      dit doen ze ook niet met onze valkparkiet
      of onze honden
      als ze wat willen vragen ze het ook netjes (gister wou de oudste skinny onze valkje op de hand)
      verder kijken ze er niet veel naar om
      de dieren zijn alleen los als wij er zijn
      ook onze honden skinny is wel gewoon los maar vliegt dus kan niks gebeuren en zit hoog op zijn kooi

      daar ben ik persoonlijk niet zo bang voor
      kwa geluid ja met kinderen is het niet stil natuurlijk
      maar als ik kijk naar onze skinny schreeuwd deze niet en is bijna 10 jaar
      ik denk dat opvoeding ook wel een boel doet
      de ara vind ik zelf erg mooi maar aangezien deze groot zijn
      is dat voornamelijk mijn min punt
      en van mijn man juist een plus punt

      vg aurelia

      Comment


      • #48
        hallo allemaal

        inmiddels zijn we al weer een poosje verder
        we hebben nog geen gaai
        we zien wel wat de toekomst brengt
        misschien dat we voor beiden gaan
        een ding staat vast komt er een ara is de grootste zorg voor mijn man
        komt er een rose is de grootste zorg voor mijzelf
        natuurlijk doen we ook veel samen
        zouden we beiden nemen dan komt de zorg ook gewoon samen
        dus niet mijn man alleen de ara of ik alleen de rose
        ikzelf ben meer van het trainen en dingen leren dan als mijn man
        dit zullen we dan ook veel samen doen
        hier kijk ik ook erg naar uit
        vind het erg leuk (uit ervaring met binky) om ze wat te leren


        inmiddels is de oudste alweer 4 jaar en gaat hij naar school
        de jongste is over een paar week 2 jaar

        we blijven kijken en info opdoen over de ara en rose
        inmiddels al een kooi met grote play top gekocht wat waarschijnlijk meer voor de rose is als de ara!!
        (71x91x104 binnenmaat als ik het goed heb onthouden hahah)


        we willen waarschijnlijk dit jaar een gaai kopen!! misschien in de zomer

        vg aurelia

        Comment


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door muisje Bekijk Berichten
          skinny is wel gewoon los maar vliegt dus kan niks gebeuren en zit hoog op zijn kooi

          daar ben ik persoonlijk niet zo bang voor

          Ik heb zelf mijn parkieten gewiekt, niet dat ik het wilde want eigenlijk vind ik dat vogels nou eenmaal horen te vliegen, maar omdat onze hond juist alles uit de lucht hapt! En parkieten worden nou eenmaal steeds brutaler en gaan dus steeds lager vliegen en maken scheervluchten...ook over de hond. De kans dat hij 1 van de vogels uit de lucht hapt is dan ook zeer aanwezig.
          Nu de beide vogels alleen kleine stukjes kunnen en verder de hele kamer doorlopen en klimmen (we hebben touwen en ladders e.d. zodat ze overal op kunnen) snuffelt onze hond alleen en verder doet hij er niets mee!
          Maar dat is misschien voor iedereen persoonlijk...

          Comment


          • #50
            hallo

            wij hebben een jack russel enja deze ogen graag jagen
            nu is het al veel minder als voor heen
            maar nu is de vogel voornamelijk de jack aan het uitdagen
            ernaar happen doet hij niet meer
            is voornamelijk piepen en heen en weer drentelen
            dit duurd ongeveer een minuutje
            uit de lucht happen zal ook niet zo snel gebeuren hij kan er namelijk niet bij
            tenzij hij op de tafel zou gaan staan hahaha

            we hebben skinny volgende maand al 10 jaar en fellow onze jack 9 jaar
            en als heet erop aan komt doet fellow skinny ok niks
            onze staff heeft er helemaal geen last van..
            onze dog had het ook niet die mocht graag geregeld even bij skinny snuffelen..

            vg aurelia

            Comment


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door Joseetje Bekijk Berichten
              Zie onderschrift
              Ik heb een blauwgele ara: Nikki. Een ara maracana: Fleur. En 2 forpusjes: Zazu en Zoë.
              Momenteel nog een logeetje, een blauwgele ara en ik hoop van harte binnenkort een Groenvleugel ara.
              Ara-achtingen zijn dus mijn passie! Maar ik heb ook halsbandparkieten en een grijze roodstaart gehad dus ook daar kan ik je over vertellen.
              Hoi Joseetje,

              Nu zit ik te twijfelen tussen een Maracana en een blauwgele, en vind mijn vriend de Rosé erg leuk.
              Maar ik kan zo weinig vinden, ik had Lorreco de vraag gesteld maar die zei dat ik op dit forum moet kijken.
              En aangezien ik zag dat je zowel een Maracana en blauwgele hebt zou ik aan jou willen vragen wat het karakter
              is, en de verschillen tussen de twee.

              Groetjes Kim
              Yoda en Lemmiwinks (r.i.p)

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X