Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kaketoe kweker gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kaketoe kweker gezocht

    Wij willen na lang nadenken en informatie zoeken
    Een jonge geel of witkuif kaketoe aanschaffen.
    Maar we willen dit natuurlijk wel bij een betrouwbare
    kweker doen.
    Daarom hopen bij op informatie over kwekers.

  • #2
    die zal je niet vinden.
    Een betrouwbare kweker zal je namelijk helemaal geen witte kaketoe willen verkopen wegens ongeschikt voor in de huiskamer.
    Onbetrouwbare kwekers genoeg, maar die zullen je alles vertellen wat je wil horen om maar te kunnen verkopen,

    mvg Frank

    Comment


    • #3
      Wat een belachelijke reactie Frank. Er zijn zat kwekers (waaronder ik) die wel goed nadenken eer ze een vogel meegeven (verkopen) aan iemand.
      Zo heb ik onlangs mijn eerste witkuifje verkocht, maar heb er ook zat afgewezen die de vogel wilde kopen. Mensen die bijvoorbeeld geen ervaring hebben met papegaaien, die de hele dag aan het werk zijn, etc.

      Alles over 1 kam scheren is nogal flauw.

      edit: Dan kun je wel meerdere vogels als ongeschikt ervaren voor in de woonkamer. Ook zijn er zat grijze roodstaarten, zogenaamd wel geschikt voor in de woonkamer, die het heel slecht hebben getroffen en uiteindelijk in de opvang of marktplaats terechtkomen.
      Je moet ook kijken aan wie je een vogel verkoopt, ongeacht het soort.
      Last edited by Astrid74; 30-04-12, 14:01.
      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

      Comment


      • #4
        Zou jij deze onervaren mensen een kaketoe verkopen?

        Als daar je antwoord nee op is zijn we er toch.
        De betrouwbare kweker die niet zo maar witte kaketoe's voor de huiskamer verkoopt.
        Als daar je antwoord ja op is , moet je jezelf inderdaad gaan afvragen met welke intenties jij kaketoes kweekt.

        Mijn stelling is helemaal zo belachelijk niet.

        Ps Ik zit ook met mezelf in tweestrijd over grijze roodstaarten , het probleem is dat als jij of ik ze niet verkopen gaan ze naar iemand die minder scrupels bezit.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
          Een betrouwbare kweker zal je namelijk helemaal geen witte kaketoe willen verkopen wegens ongeschikt voor in de huiskamer.
          Onbetrouwbare kwekers genoeg, maar die zullen je alles vertellen wat je wil horen om maar te kunnen verkopen,

          mvg Frank


          Frank, je zegt het nu op een andere manier. Net zei je: Een betrouwbare kweker zal je namelijk helemaal geen witte kaketoe willen verkopen wegens ongeschikt voor in de huiskamer. Dat lees ik als dat je nooit een kaketoe voor in de huiskamer mag verkopen.

          Ik verkoop zeker geen vogels aan onervaren mensen. Absoluut niet!! Mijn hart breekt elke keer weer als ik op Marktplaats kijk of in de NOP rondloop.
          En ik weet niet of deze mensen onervaren zijn? Ik kan dat niet zien aan 1 post
          Maar, ik verkoop zowiezo niet online. Ik wil kennismaken met de mensen en als er een wederzijdse klik is, kijken we verder. Ik kweek dan ook hooguit 2-3 jongen per jaar en zit niet met vogels in mijn maag, als je begrijpt wat ik bedoel
          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

          Comment


          • #6
            Ik wou wel even opmerken dat ik niet onervaren ben met papegaaien.
            En ik weet dus ook dat kaketoes moeilijke vogels kunnen zijn.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
              Ps Ik zit ook met mezelf in tweestrijd over grijze roodstaarten , het probleem is dat als jij of ik ze niet verkopen gaan ze naar iemand die minder scrupels bezit.
              Ik wil hier nog even op terugkomen; ik begrijp wat je bedoel, en daar heb je ook gelijk in. Maar aan de andere kant, ik hecht me enorm snel aan dieren en ik zou niet willen dat MIJN vogel slecht terecht zou komen. Dus kortom: ik verkoop niet aan mensen waar ik het niet mee vertrouw, dan gaan ze maar naar een ander ja.
              Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

              Comment


              • #8
                Die tweestrijd zal alleen maar toenemen . De markt is momenteel zo gespannen dat veel mensen met de vogels blijven zitten. Waar gaat men dan heen met de principes?? Ik heb dit jaar gelukkig geen jongen . Zou ook niet de ruimte hebben om ze hier te houden.

                Comment


                • #9
                  ik heb wel jonge maar 1 voordeel voor mij heb nog div kooien leeg staan .
                  ik maak me er nog niet zo druk over of ze weg gaan ja of nee .dan blijven ze maar gezelig hier wonen.
                  maar tot nu toe dit jaar heb geen problemen met de verkoop van de jonge heb zelfs nog wachtlijstjes voor div soorten.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wiechmann Bekijk Berichten
                    ............ heb zelfs nog wachtlijstjes voor div soorten.
                    Ik wacht geduldig
                    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                    Comment


                    • #11
                      ik heb er wel eitjes bij liggen maar dit koppel heb nog geen bevrucht ei gehad bij mij.
                      alle 2 zijn van binnen na gezien en gezond verklaard.maar kan bij dit koppel ook niet controleren ze ga er niet van af .en kan heel goed happen.

                      ps
                      astrid de blg is hier.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb nog alle tijd, Rheia is nog maar 3 maanden Wil wel dit jaar een vent halen voor haar, zo jong mogelijk aan elkaar koppelen.
                        Ik had het al van Ria gehoord gister van de blg Super!!
                        Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
                          Ik wil hier nog even op terugkomen; ik begrijp wat je bedoel, en daar heb je ook gelijk in. Maar aan de andere kant, ik hecht me enorm snel aan dieren en ik zou niet willen dat MIJN vogel slecht terecht zou komen. Dus kortom: ik verkoop niet aan mensen waar ik het niet mee vertrouw, dan gaan ze maar naar een ander ja.
                          Hoe nobel ook bedoeld. Ik ben er wel achter dat je mensen niet in hun kop kan kijken alleen maar er voor.
                          Ik maak me geen illussies meer dat alle jongen goed terecht komen, je kan alleen je stinkende best doen door zoveel mogelijk goede informatie te geven. Uiteindelijk is de nieuwe eigenaar de nieuwe eigenaar en die heeft het jong gekocht dus jouw zeggenschap als kweker is vanaf dat moment NUL.
                          In die voorlichting is bij altijd een stukje opgenomen "nadelen van de soort", ook hier zal ik wel iets van te cynisch zijn , maar ik heb sterk het idee dat mensen graag alleen horen wat ze WILLEN horen.
                          Een witte kaketoe kan zichzelf nauwelijks vermaken heeft een zeer dwingend karakter en kan zeer hard bijten, nauwelijks kwalificaties voor huiskamersucces.
                          Ik klets niet zo maar uit mijn nek, ik heb ooit ook de fout gemaakt een kaketoe in onze huiskamer te halen , onze Frodo is en blijft zijn hele miserabele leven bij ons omdat wij onze verantwoording nemen omdat hij er niets aan kan doen dat wij toen we er nog geen verstand van hadden hem gekocht hebben.
                          Belachelijk ik en belachelijk? Ik word steeds kwader als ik er over nadenk, ik houd als geen ander van kaketoes, maar zie wel de beperkingen en die praat je nooit goed met "ik zoek er wel het goede baasje bij".

                          Mvg Frank

                          Comment


                          • #14
                            Jij bent niet belachelijk, je opmerking vond ik belachelijk. Dat is een groot verschil, althans bij mij in ieder geval.

                            Ik ben het eens met dat mensen graag willen horen wat ze willen horen. Als ze aan mij vragen; "praten ze?", is mijn antwoord: Nee, maar schreeuwen kunnen ze als de beste Dit schrikt ook vaak af heb ik het idee.

                            Laten we eerlijk zijn; eigenlijk is geen enkele soort papegaai geschikt voor in de woonkamer. Dit niet alleen ivm karakter, etc. Maar ook het missen van de frisse buitenlucht, de zon, etc.
                            Daarentegen houden jij en ik en nog tientallen (hondertallen) andere mensen van hun vogels en hebben het beste met ze voor en doen vanalles om het hun dieren naar de zin te maken. Ik probeer dit te achterhalen door gesprekken, het brengen van het kuiken naar het nieuwe adres, etc.
                            Meer kan ik niet doen, alleen maar hopen dat ik de juiste keus en beste start voor het beestje gekozen heb.

                            Is Frodo die oranjekuif kaketoe trouwens? Ik dacht dat je die wilde koppelen.
                            Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X