Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag jonge grijze roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vraag jonge grijze roodstaart

    hallo iedereen

    ik heb van gisteren een baby grijze roodstaart van 9 weken oud kiki is de naam ,hoe dikwijls moet hij nog pap krijgen ze hebben mij verteld 2x per dag maar vindt dat wat weinig ?en mag hij al in kooi op de rooster van onder zitten ?
    dringend hulp gezocht

    alvast bedankt
    kiki

  • #2
    Hoe vaak je baby pap nodig heeft weet ik niet, want daar heb ik geen ervaring mee, maar een papegaai op een rooster zetten vind ik niet kunnen! Hij moet kunnen scharrelen. Ik heb altijd het rooster onmiddelijk verwijderd uit de kooi als ik een nieuwe kooi had gekocht. Het is ook veel beter voor zijn voeten als hij over de bodem rondscharrelt, bovendien mag een roodstaart graag met zijn voeten "vegen".

    Comment


    • #3
      hallo ben nieuw hier.
      maar waar heb je hem in zitten?
      als je hem in een kartonnen doos heb dan kan je het best een hoge nemen met een vochtigedoek erover.
      en zodra die kan ontsnappen (dus je ziet hem in huis vliegen) dan kan je hem naar zijn nieuwe kooitje brengen.
      en dat pap 2 keer per dag is gewoon goed en je moet hem ook al droogvoer aanbieden.
      en ook als die in zijn kooitje zit nog pap aanbieden tot je het echt niet meer weg krijgt.
      hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb.
      groeten danny

      Comment


      • #4
        Ik had mijn babygrijsjes altijd in een caviabak met plastick bovenbak,kunnen ze lekker scharrelen en ook wat zien
        wat de pap betreft,mijn eerste grijsje heeft nog heel lang aan de pap gezeten(met 14 weken nog)at wel pelletjes en zaadjes tussendoor
        mijn 2e grijsje was met 12 weken al van de pap af,die wilde niet meer
        ik heb het nog paar keer geprobeerd,maar die nam 1 hapje en dan wilde die niet meer
        ligt ook wel aan de gaai zelf

        Comment


        • #5
          hallo allemaal ,

          bedankt voor jullie reactie's kiki eet nu goed zijn vaste voeding en eet graag appels en worteltjes en pellets ik geef ook nogwel pap bij maar daar is hij niet zo zot meer van . en hij klimt als de beste ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij/zij een paar woordjes gaat zeggen ????

          Comment


          • #6
            Wat ik me afvraag is of je van de verkoper helemaal geen informatie mee hebt gekregen??? Wanneer en of een vogel gaat praten hangt helemaal van de vogel af, ook bij grijsjes praat 'maar' 1 op de 3 vogels.

            fijn dat het verder zo goed gaat, geniet ervan!
            sigpic

            Comment


            • #7
              Esther je theorie klopt niet
              in onze familie hebben we 6 grijsjes en ze praten allemaal !!

              Comment


              • #8
                Ja hoor die klopt wel, jullie hebben 'geluk' maar ik ken ook een heleboel grijsjes die alleen geluiden nadoen of helemaal niet praten. Mijn grijsje kan heel erg veel zeggen, ze doet 't alleen bijna nooit. Maar ook als ze niet praat vind ik haar geweldig. Ik heb meer vogels die niet praten dan wel. Persoonlijk vind ik dat dat niet zo belangrijk moet zijn. Er zijn er genoeg die niet praten maar wel superleuk als papegaai zijn
                sigpic

                Comment


                • #9
                  hallo,

                  of de theorie van 1 op de 3 klopt weet ik niet maar stel dat dit wel zo is dan zitten er dus ergens 12 grijze roodstaarten die niet wat zeggen
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

                  Comment


                  • #10
                    hoii,

                    leuk dat je een grijsje hebt gekocht, maar ik vind toch iets niet helemaal kloppen..

                    waarom koop je een vogel die nog niet zelfstandig kan eten, terwijl je nog geen ervaring hebt met het pap geven?

                    ik vind het niet kloppen dat vragen zoals, hoevaak moet hij nog voer krijgen, gesteld worden, dat moet je weten voordat je die vogel koopt.

                    maargoed, dat is mijn mening..

                    veel plezier met je vogel

                    Robin
                    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                    Comment


                    • #11
                      wij hebben er 4 gehad die niet spraken, maar elk scharnier, elke vrachtwagen, hond... werd nagedaan. met als grote specialiteit een ambulance sirene die 200km/h rijdt (waarbij er wild gebobd werd met het hoofdje).
                      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                      Papegaaienpsychologie:
                      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                      Comment


                      • #12
                        je kunt nu langzaam afbouwen met de hoeveelheid voer.
                        als de vogels zelf dingen gaan eten gaat dat ook heel snel.
                        het rooster,,, zou ik zelf persoonlijk niet in de kooi laten, en al helemaal niet
                        bij een vogel die normaalgesproken nog in een nestblok zit,
                        of er misschien net uit is.
                        Het praten. De meeste grijze gaan wel praten maar lang niet allemaal.
                        Vaak doen ze wel andere geluiden na zoals de bel, de telefoon een vogel of hond of kat of het hoesten van een mens. (erg grappig)
                        de meeste vogels gaan imiteren na pas 1 jaar oud.

                        Comment


                        • #13
                          hey josser ,

                          kiki is nu 12a13 weken oud mag de rooster er nu al in of niet ??

                          grtjs

                          Comment


                          • #14
                            antrwoordt

                            hey kiki

                            normaal gesproken kunnen de grijze roodstaarten nu wel op het rooster
                            als de grijze roodstaart klimt, en op en stok in de kooi gaat zitten kan dit gewoon. Als je grijze erg veel op de grond zit, is het misschien beter om het rooster nog even weg te laten, maar meestal doen ze dat niet meer op deze leeftijd. Een zelfstandige grijze roodstaart die constant op de grond zit, is waarschijnlijk ziek, ze proberen namelijk altijd op een bepaalde hoogte te zitten dat ze alles in de gaten kunnen houden. Sommige hebbben de voorkeur om de vogel altijd te laten scharrelen tussen de bodembedekking.

                            Comment


                            • #15
                              kiki

                              hallo josser,

                              kiki klimt goed maar slaapt nogwel altijd beneden op de bodem is dit normaal voor een jong grijzje grtjs

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X