Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stokken overleden papegaai hergebruiken bij andere papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • stokken overleden papegaai hergebruiken bij andere papegaai

    ik vraag me iets af.
    ik heb 5 maanden een opvang papegaai in huis gehad. hij was zwaar verwaarloosd en kon bij mij weer op krachten komen. helaas hebben we na 5 maanden toch moeten besluiten om hem in te laten slapen.

    nu heb ik dus stokken over die ik graag weer zou willen gebruiken voor onze pokpok. maar ik kan nergens vinden hoe ik die het beste kan schoonmaken en of ik ze een week of 6 in quarantaine moet houden. ook de speeltjes. hij moest niets weten van de speeltjes die ik voor hem gekocht had maar mijn meisje vind ze wel leuk en ze hebben toch bij hem in de kooi gehangen. voor dat dus eigenlijk dezelfde vraag.

    karel (opvangpapegaai) was niet besmettelijk ziek. hij was vermagerd en had een enorme wond onder aan zijn rug en staart. 4 weken nadat het geheeld was is hij weer tot bloedens toe gaan knagen op dezelfde plek.

  • #2
    Hallo,


    Karel was niet besmettelijk ziek zeg je zelf.

    Om welke reden zou je dan ze niet mogen kunnen gebruiken.


    maar ik kan nergens vinden hoe ik die het beste kan schoonmaken en of ik ze een week of 6 in quarantaine moet houden. ook de speeltjes.

    Waarom in quarantaine als er niks besmettelijks was?

    schoonmaken van stokken en speeltjes kan met Halamid, Chloor, Eucalyptusreiniger of Dettol.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      ja daar heb je ook gelijk in.
      ik had denk ik gewoon even bevestiging nodig.
      ook al was hij hier maar 5 maanden, een papegaai verliezen is niet leuk.
      beetje overbezorgd denk ik

      Comment


      • #4
        Ik zou op houten stokken geen chemische middelen gebruiken.
        Dat trekt in het hout en dat lijkt me niet goed voor je andere vogel.
        Gewoon heel goed afborstelen onder heet water.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X