Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ga 3 jaar oud grijsje overnemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik ga 3 jaar oud grijsje overnemen

    Hallo Allemaal,

    Vanaf woensdag komt er een 3 jaar oud grijsje bij ons wonen.
    Zelf ben ik danny, 41 jaar en heb een vrouw en 2 jonge kinderen. Ook hebben we een hondje.
    de vogel die ik ga overnemen komt ook uit een gezin met jonge kinderen (3) waarvan de jongste van 9 maanden ernstig ziek is waardoor de vogel snel weg moest.
    Deze is nu bij de opa van het gezin geparkeerd sinds 2-3 maanden maar daar komt hij de kooi niet uit.
    Ik wil deze vogel heel graag een goed thuis geven. Ik ben zelf ook opgegroeid met een amazone in het gezin maar is alweer lang geleden.

    het grijsje is bij het vorige gezin van een thuis kweker gekomen en groot gebracht. Hij was ook erg tam en ging mee douchen, op de scooter rijden en kreeg veel aandacht.

    De afgelopen maanden is de vogel op zijn nieuwe plek echter wat schuwer geworden en zal weer (en met ons) vertrouwd moeten raken.
    Ik heb al boeken gekocht en gelezen, diverse websites gelezen en nu deze stap om op het forum vragen te stellen.

    Hier komt dan mijn eerste vraag: hoe kan ik de vogel hier beste ontvangen in ons huis en beginnen met het weer tam maken?

    Hij/zij krijgt een mooie plek tegen de muur in de huiskamer, niet bij verwarming of raam en met zicht op de deur.

    Bij voorbaat dank. Ik hoop op positieve reacties waar ik iets van kan leren.

    Groeten,
    Danny

  • #2
    hoi Danny,

    Wat leuk dat je weer een gaai in je leven krijgt !! En een oudere vogel opvangt !!

    Wij hebben ooit ook een gaai kado gekregen.. alleen zijn wij zonder kids wat wel een verschil is.
    Bij ons kwam de gaai met zijn oude (ongeschikte ) kooi binnen. Was ook vrij kortdag zeg maar. We hem eerst neergezet op een geschikte plek en vooral laten wennen.
    zodat hij kon wennen aan zijn nieuwe omgeving en onze routine e.d.

    Wel tegen hem praten e.d. maar niet aldoor er "bovenop" zitten zeg maar; lastig want t is nogal wat ineens een gaai in huis ;-)
    Wij zijn daarna rustig begonnen met verder kennismaken en laten wennen aan vingers e.d. maar dit was ook een vogel die enig contact behalve een tik als ie schreeuwde niet echt gewent was. Dus het heeft heel wat geduld gekost.

    Ik ga ervan uit dat je nog meer tips of ervaringen zult krijgen; maar daarnaast ook gebruik van het vergrootglas; vind je meer vergelijkbare vragen/antwoorden doe ermee wat bij je/jullie het beste past.

    Suc6 !! en veel plezier met je gaai !!
    "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

    Groetjes Wilmaaa


    & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

    Comment


    • #3
      Dankjewel voor je leuke reactie Wilma.

      Comment


      • #4
        erik

        Danny,

        kijk ook eens op www.koppiekrauw.com daar kun je van alles vinden.
        maar laat hem vooral eerst lekker wennen aan zijn nieuwe huis en omgeving...................en gewoon tegen praten dat hij aan je stem kan wennen. en iedereen van het gezin er tegen laten praten.
        veel plezier met je papegaai.
        erik.

        Comment


        • #5
          Dankjewel erik. De vorige eigenaar kon woensdag niet dus we hebben hem zojuist opgehaald. Hij staat nu gezellig bij ons en kan lekker wennen. Voordat we hem meenamen heeft hij al zonnepitten uit mijn hand gegeten. Hoop dat het thuis ook goed gaat maar eerst maar even met rust laten en alleen praten.

          Comment


          • #6
            Hij heeft al een paar keer hallo gezegd. Erg leuk.

            Comment


            • #7
              En net zei hij koppiekrauw haha. Geweldig. Ik weet natuurlijk niet wat hij allemaal kan zeggen. Had het ook niet verwacht zo snel. Tot nu toe hangt hij alleen maar boven in de kooi, op zijn kop, af en toe wat veren poetsen. Er hangt een belletje boven in en daar speelt hij mee.

              Comment


              • #8
                Hoi Danny

                Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding

                zo te lezen komt het wel goed daar met jullie , geduld is een schone zaak he ,als die al uit je hand eet zal die ook wel op gaan stappen , weet niet wat voor een kooi je heb , anders deurtje open zetten zodat die er eventueel boven op spelen kan ,en zoals er boven al gezegt is je kan heel veel lezen & leren op koppiekrauw

                wens jullie heel veel gezellige jaartjes toe
                Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                Bedankt voor onze mooie Jaren


                Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                Comment


                • #9
                  Inmiddels komen er ook al leuke geluidjes uit en zegt hij kiekeboe. Hierbij een foto zodat ook de kooi te zien is. Hij heeft net ook al gegeten.

                  Comment


                  • #10
                    Aardige kooi hoor ,maar zou wel wat meer speeltjes er in hangen ,en zie dat de kooi niet open kan bovenop, zou je eventueel een standaartje op kunnen maken er zijn ook touwen die mee buigen die je er op bevestige kan met schroefdraad ,en een lekkere knotwilgetak of andere b.v vlierbes of andere fruitboomtakjes aanbieden dat heeft die wat te slopen

                    wat eet die ? pellets of zaad ? appel, pitloze druifjes mandarijn/sinasappel meloen, walnoot vinden ze ook vaak lekker , of stuk maiskolf ,en zoutloze gekookte groente ,
                    maar daar kom je vanzelf wel achter wat die wel of niet zo lekker vind , maar GEEN advokado geven dat mag die beslist niet !

                    genieten jullie maar van elkaar
                    Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                    Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                    Bedankt voor onze mooie Jaren


                    Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                    http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                    http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt jans! De kooi kan bovenop wel open hoor. Ik heb speelgoed, voer, stokken etc besteld. Hij heeft nu zaden maar de vorige eigenaar wisselde af met pellets dus die heb ik ook besteld. Ik zal hem flink verwennen met fruit en groenten. Hij lult al de hele avond de oren van onze kop af. Net zei hij "kijk eens wat ik kan" haha

                      Comment


                      • #12
                        Hahahaah Geweldig toch !! kom wel goed hoor tis dus een echte kletsert !! veel plezier
                        Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                        Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                        Bedankt voor onze mooie Jaren


                        Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                        http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                        http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                        Comment


                        • #13
                          hoi Danny,

                          Wat leuk he een gaai erbij Jullie zijn al lekker bezig !!
                          Onze gaai hangt ook graag op zijn kop; vleermuis is zijn 2e naam. Het kan ook zijn dat ie nu geen hoge stok heeft; ik kan het niet goed zien op de foto. Maar ze zitten graag hoog zodat ze het kunnen overzien op een "veilige" hoogte. Ik zou als je stokken binnen zijn er een hoger plaatsen als de stokken die ik nu zie in de kooi..

                          Uiteraard zal hij/zij er ook los mogen zitten maar aangezien je nu nog niet weet hoe of dat je hem weer terug in zijn kooi moet (veiligheid) zou ik dat uitproberen op het moment dat je nabij bent en niet de deur uit hoeft.

                          veel plezier en leuk om jullie ervaringen te lezen !!
                          "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

                          Groetjes Wilmaaa


                          & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Hoi wilma. Bedankt voor je reactie. Het gaat prima. We hebben idd nog geen hoge stok maar ga ik zeker toevoegen. Ik heb de indruk dat bobo het al best goed naar zijn zin heeft. Soms schrikt hij nog van dingen, als we opstaan van de bank, voorbij lopen of als de hond even komt snuffelen maar ik ga er vanuit dat dat een kwestie van wennen is.

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou ook een bakje met grit plaatsen , dit heeft hij nodig om het voer verder
                              in zijn krop te kunnen malen .
                              En verder een slijtstok deze is meestal van steen waar hij zijn nagels en snavel
                              op af kan slijten als hij hier op gaat zitten ?
                              Verder heel veel plezier ermee .

                              Wij hebben zelf ook 2 grijzen roodstaarten ze zitten samen in een groten kooi met veel speelgoed .
                              Overdag als er iemand thuis is gaan ze bijde samen op een zitboom .
                              Waar ze beide zich goed op uit leven met spelen schommelen en de gekste stuns uit halen aan de touwen en zo en een praatje hoort natuurlijk ook bij .

                              mvgr Ger,
                              Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
                              sigpic Ik ben luca
                              ,en die knapperd links is mijn vriendje Bartje .

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X