Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dons veertje erui trekken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dons veertje erui trekken.

    Ik had een vraagje, wij hebben een grijsje van 7 maanden oud, nu zit ze zich te wassen en trekt daarbij de kleine dons veertjes eruit, is dit normaal of kan dit kwaad.

    Marcel

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door marcel1962 Bekijk Berichten
    Ik had een vraagje, wij hebben een grijsje van 7 maanden oud, nu zit ze zich te wassen en trekt daarbij de kleine dons veertjes eruit, is dit normaal of kan dit kwaad.

    Marcel
    dat is moeilijk te beantwoorden. Grijze roodstaarten leven in de natuur buiten de broedtijd in grote groepen
    Jij en je huisgenoten zijn nu zijn groep. Een papegaaisoort lijkt mij toe die niet graag alleen in een te kleine kooi zit.
    Als jouw grijsje zich uit verveling zich zelf gaat plukken dan is dat verkeerd. Het kan ook zijn dat hij gewoon zijn
    verenkleed aan het verzorgen is Tijdens de rui zullen er wat meer veertjes gewisseld worden
    Kan jouw grijsje in zijn kooi/verblijfplaats , zich genoeg bewegen misschien zelfs kleine stukjes vliegen ?
    Heeft hij ook knaagtakken tot zijn beschikking ?
    Verveling zul je moeten voorkomen. Waarschijnlijk heb je hem als baby gehaald.
    Op zo'n moment wordt er veel aandacht gegeven vaak ook door de hele familie. Heeft hij nu minder aandacht ?
    Of het daardoor komt kan ik zo niet zeggen
    Zodra er echte kale plekken ontstaan door plukgedrag dan zou ik pas denken dit is niet normaal

    Comment


    • #3
      als het alleen de donsjes zijn kan het geen kwaad dat is normaal
      als het echt veertjes zijn moet je het in de gaten houden

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X