Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kortwieken of niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kortwieken of niet

    Wie laat zijn vogel kortwieken en waarom?

    Of waarom zou ik dit niet laten doen?

    Graag de voor en de nadelen van het kortwieken

  • #2
    Gelet op de vraag ga ik er vanuit dat je er over denkt om een vogel te gaan wieken.

    Waarom zou je dit willen?
    Wat verwacht je er van?
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      ik had ergens gelezen over kortwieken, en zoals veel wil ik de voor en nadelen hier horen van mensen met Grijze Roodstaart papegaaien.
      nu vliegen men grijze roodstaart dikwijls rond in men woonkamer, soms botsen ze tegen de deuren en raam

      Comment


      • #4
        Kort wieken is dierenmishandeling. Als het goed gebeurt misschien OK. Zelfs dierenartsen weten niet hoe ze moeten wieken. Ik heb echter al jaren geen fatsoenlijk gekortwiekte vogel gezien. Ik heb zelf een ara die verkeerd gewiekt is geweest (niet door mij) en die gaat waarschijnlijk nooit meer vliegen.

        Comment


        • #5
          Mij was het ook aangeraden met mijn vogel. Hij was wat ouder en vond mij niet echt leuk en wilde niets van me weten. Ja bijten deed die graag.

          Ik heb toen her en der wat informatie ingewonnen en het enigste waar mensen mee kwamen was kortwieken en dan werd hij wel tam.
          Maar deze vogel had het alleen naar zijn zin als hij vloog. Hij vloog dus ook los terwijl hij niet tam was. Inmiddels 6 jaar verder is hij een zeer goede vlieger, zal niet tegen dingen aanvliegen en
          inmiddels tam en overgezet op een ander dieet.

          Gelukkig heb ik niet geluisterd en hem los laten vliegen. Daar zijn vogels voor gemaakt tenslotte.
          Met veel liefde, niet terugdeinzen bij een beet en veel target en tricktraining is hij tam en bijten doet hij zelden meer.
          Alsjeblieft niet wieken, ga met de vogel aan de slag. Het kan echt. Ook kan je veel vinden op You tube over vliegtrainingen ook gewoon voor in huis.
          Dat zal zeker gaan helpen. Kijk eens bij Birdtricks.com en Parrotwizard.com. Succes!

          Comment


          • #6
            k had ergens gelezen over kortwieken, en zoals veel wil ik de voor en nadelen hier horen van mensen met Grijze Roodstaart papegaaien.
            nu vliegen men grijze roodstaart dikwijls rond in men woonkamer, soms botsen ze tegen de deuren en raam
            Dat vogels ergens tegen aanvliegen kan wel eens gebeuren, mensen stoten zich ook wel eens of lopen tegen een geopende deur aan.

            Dat de vogel tegen een raam aanvliegt kan soms fataal aflopen dus moet je hier voor maatregelen nemen, vogel op de hand kennis laten maken met het raam( vogel op de hand en dan dichtbij het raam houden en op raam tikken met vinger of met de snavel van de vogel) , vitrage of gordijnen sluiten indien vogel vrij is of gaas werk voor het raam maken en dit kan dan vast of verwijder baar als vogel in kooi zit.

            Dus tegen de ramen vliegen zou geen reden hoeven te wezen voor wieken.

            Dat men ramen en deuren goed gesloten houd in dien de vogel los is hoeft geen betoog. Dat vanwege het feit de deur of raam niet open kunnen de vogel gewiekt moet worden is ook een misvatting , er ontsnappen of vliegen meer gewiekte vogels weg als niet gewiekte vogels puur vanwege het feit dat mensen met een gewiekte vogel minder alert zijn op open deuren/ramen puur vanwege niet op tijd weer wieken. Indien met toch deuren/ramen los wil zetten voor ........... dan zou men stevige horren moeten plaatsen.

            Dat sommige mensen wieken omdat de vogel dan tammer is/wordt is ook maar beperkt de vogel is afhankelijker van eigenaar en lijkt daardoor tammer.

            Voor de ontwikkeling van een jonge vogel is het slecht om al direct te wieken, vanwege de lucht wegen , de vogel leert nooit landen op juiste manier en een gewiekte vogel op hoogte zal ernstige kwetsuren kunnen oplopen bij een val. Vogel zit op de deur, in de java boom of hang vrolijk spelend in een speeltje en dit alles op een hoogte van tussen 1,50 en 2 meter schrikt van wat dan ook en breek voor je het weet borstbeen, poot of vleugel.


            Conclusie is volgen mij dan , dat wieken veel gedaan wordt door ongeduldige mensen die heel snel resultaat willen zien(tammer)
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X