Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies over vogel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Advies over vogel

    Hallo,
    Ik heb een vraag en hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
    Ik zal even het verhaal uitleggen:
    Een aantal jaar geleden heeft een "kennis" van mijn ouders veel papegaaien gehad (Waren echt top beesten). Hij had 1 grijze roodstaart, weet niet de exacte leeftijd maar ergens rond de 10 tot 15 jaar oud is hij (en nog meer maar het gaat om de grijze roodstaart)Totdat diegene overleed en de papegaai aan een vriendin van hem gaf. Maar helaas heeft die de vogel niet echt veel aandacht gegeven (Vooral veel een doek over de kooi de hele dag door). Toen is hij naar de ex-man gegaan van die vriendin. Daar is precies hetzelfde verhaal gebeurd... Vooral doek over de kooi, en misschien 1 keer in de 2 weken mag hij de kooi uit.
    Nu heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen (Na veel gezeur, en aandringen) dat ik de vogel kan overnemen.
    Maar de vogel is niet echt hand tam om het zo te noemen. Je kan wel in de buurt van hem komen met je hand, hij bijt niet hard (meer van dat speel bijten). Maar hij klimt bijvoorbeeld niet op je hand of iets dergelijks.
    Maar dan is mijn vraag eigenlijk.
    Heeft iemand eventueel advies om hem toch nog eventueel hand tam te krijgen? Zodat hij toch uiteindelijk op mijn hand wilt gaan zitten zoals ik bij veel filmpjes en foto's zie van mensen op het internet.
    Ben al veel onderzoek doen op het internet maar kan zelf persoonlijk niet veel informatie vinden.
    Weet wel dat het beestje bij mij hier veel meer aandacht zal krijgen en vooral meer uit de kooi zal gaan dan bij zijn vorige 2 eigenaars.
    Bedankt voor het lezen
    Eigenaar van Coco (Binnen) & Birdie (Voilere buiten) & Buddy (Kooi buiten)

  • #2
    Fijn te lezen dat je deze papegaai een goed huisje wilt bieden en hier veel meer vrij en blij mag zijn als bij zijn vorige eigenaren.
    Is hij bang voor handen? Misschien kun je dan iets van een opstapstok proberen?
    Of hem eerst leren wat lekkers uit je handen te laten eten, hem een nootje oid geven uit je handen, en dat steeds uitbreiden totdat hij voor een nootje op je hand wilt stappen. Kleine stapjes nemen en het vertrouwen winnen...
    Hoop dat andere mensen hier meer ervaring mee hebben, mijn beide Grijsjes waren al tam...
    Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
    http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Hallo,
      Bedankt voor je reactie.
      Nee zover ik merk bij mij is hij niet echt bang voor handen. soms geeft hij mij de kans om hem voorzichtig over zijn hoofd te aaien.
      Dus bang is hij (gelukkig) niet.
      Dat is misschien wel een slim idee van een opstapstok, en eventueel met de nootje(s) proberen.
      Ik wacht nog even af of iemand anders eventueel tips/advies heeft.
      Nogmaals bedankt
      Eigenaar van Coco (Binnen) & Birdie (Voilere buiten) & Buddy (Kooi buiten)

      Comment


      • #4
        Hallo

        Triest verhaal, gelukkig dat er altijd mensen zijn die opkomen voor het welzijn van dieren. Mijn advies aan jouw is geef het de tijd en wil vooralniet teveel in een keer, ga veel voor de kooi zitten en praat met hem/haar laat merken dat je er bent voor hem/haar, win zijn vertrouwen, kleine stapjes. Beloon met wat lekkers, een lieve stem enz. Dan gaat het zeker lukken.

        Heel veel succes.

        Mvg Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

        Comment


        • #5
          Inderdaad gelukkig dat er veel mensen opkomen voor de dieren. En ben er zelf ook blij om dat ik daar 1 van ben
          Dank je voor je advies, zal dit ook zeker doen. Heb nu in ieder geval een idee hoe ik verder met de gaai kan komen.
          Nogmaals bedankt voor je advies
          Last edited by C0c0; 16-06-13, 16:40.
          Eigenaar van Coco (Binnen) & Birdie (Voilere buiten) & Buddy (Kooi buiten)

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X