Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaring op doen met een Grijze Roodstaart.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ervaring op doen met een Grijze Roodstaart.

    Beste mensen,

    Mijn naam is Coen. ik ben al jaren geïnteresseerd in papegaaien, en zou er graag 1 als vriendje willen hebben.
    Echter was! mijn vrouw niet zo enthousiast zo als ik daarom heb ik nooit een papegaai aangeschaft omdat je als gezin een papegaai als vriend in huis haalt en niet 1 man iedereen in het gezin moet er achter staan.

    Zo als ik al zei: mijn vrouw Was niet enthousiast, ik heb haar mee genomen naar bijvoorbeeld avonturia en tot mij spijt ook naar Dennis papegaaien ik ben een leek wat betreft papegaaien maar zelfs ik zag dat het houden van papegaaien beter kan dan daar. maar doordat mijn vrouw in aanraking kwam met papegaaien is ze er ook wat voor gaan voelen, waarnaar we samen hebben besloten een papegaai aan te schaven.

    Echter willen wij ons erg goed in de papegaai verdiepen, en ook ervaring opdoen in het opvoeden en de omgang met papegaaien.
    na veel informatie inwinnen over de papegaaien hebben we besloten om te gaan voor een Grijze Roodstaart. wij zijn nu opzoek naar mensen in de regio van Dordrecht die een Grijze Roodstaat in bezit hebben, wij zouden graag langs komen, om te leren hoe we om moeten gaan met een papegaai. veel kan je leren uit boeken maar het meeste leer je in de praktijk.

    nu zullen er mensen afvragen waarom?
    wij willen graag voor we een Grijze Roodstaat aanschaven zo veel mogelijk ervaring opdoen. dat verdient de papegaai, wij zouden er niet mee kunnen leven dat de papegaai weg kwijt door onze gebrek aan ervaring of kennis. misschien zal dat allemaal wel mee vallen maar het geeft ons en vooral mij een goed gevoel.

    Dus:
    Wie in de Regio van Dordrecht vindt het leuk om ons alles te vertellen over de Grijze Roodstaat en wil ons laten zien hoe we er mee om moeten gaan?
    natuurlijk is het ook goed als je een andere soort papegaai heb maar aangezien wij graag een Grijze Roodstaat willen zou dat het mooiste zijn.

    wij hopen snel van jullie te horen.

    M.v.g.
    Coen en Nis

  • #2
    Kijk hier eens: http://www.koppiekrauw.com/
    dat heb ik ook gedaan, en ik heb er veel aan gehad, zelfs nu kijk ik nog regelmatig

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door rusman Bekijk Berichten
      Kijk hier eens: http://www.koppiekrauw.com/
      dat heb ik ook gedaan, en ik heb er veel aan gehad, zelfs nu kijk ik nog regelmatig
      Hey Rusman, bedankt voor je redactie, deze site ken ik idd. De theorie kan ik me gemakkelijk eigen maken, het gaat mij juist om de praktijk hier kan ik echt ervaring op doen zo dat ik (wij) de juiste beslissing kunnen nemen. Het gaat niet om een diertje die je maar voor een paar jaar heb en die maar weinig verzorging nodig heeft. Een papegaai verdiend naar mijn mening de best mogelijke verzorging en een baasje die er ook veel tijd in wil steken zelfs voor hij al een papegaai heeft. Maar nogmaals bedankt voor je reactie.
      mvg Coen

      Comment


      • #4
        Mijn complimenten dat jullie de aanschaf en voorbereiding zo zorgvuldig aanpakken.
        Ik woon in Delft en heb twee Grijze Roodstaart mannen, beide heel anders qua uiterlijk en gedrag.
        Ik weet niet of dit te ver voor jullie is?
        Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
        http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pnuts Bekijk Berichten
          Mijn complimenten dat jullie de aanschaf en voorbereiding zo zorgvuldig aanpakken.
          Ik woon in Delft en heb twee Grijze Roodstaart mannen, beide heel anders qua uiterlijk en gedrag.
          Ik weet niet of dit te ver voor jullie is?
          Nee dit is zeker niet te ver. Het is niet de bedoeling dat we elkedag op de stoep zullen staan. En vlor een vriend als een gaai moet je veel over hebben. Zo maar een avondje zal lastig worden maar een zaterdag kan voor ons prima bv.

          Comment


          • #6
            ikzelf woon in hoorn.

            dus denk dat dat te ver is voor jullie
            maar super dat jullie ook in de praktijk willen leren!!!!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ryanne Bekijk Berichten
              ikzelf woon in hoorn.

              dus denk dat dat te ver is voor jullie
              maar super dat jullie ook in de praktijk willen leren!!!!
              wat is te ver? natuurlijk is hoorn best een stukje rijden, nog boven Amsterdam toch? maar ik zou niet zeggen dat het te ver is om een keer af te spreken. maar als het klikt rij je niet even makkelijk heen en weer. zeker niet met een gezin thuis. maar een zaterdag langs komen gaat voor mij wel zeker wel een keer lukken. dus als je het leuk zou vinden hoor ik het wel.

              Comment


              • #8
                persoonlijk ben ik gegaan voor een edelpapegaai is ook mijn eerst papegaai omdat een edelpapegaai zich beter hecht aan het hele gezin heb 3 kinderen 12 jaar 9 jaar licht gehandikapt en 6 jaar
                een grijsje aan 1 persoon moeilijker met kinderen
                heb mijn trippy nu 6 maand hij was bij aanschaf 5 weken zodus met de spuit grootgebracht en zou hem niet meer kunnen missen en word aanvaard met het hele gezin en dit is wederzijds echt een pracht van een huisgenoot

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door frank590 Bekijk Berichten
                  persoonlijk ben ik gegaan voor een edelpapegaai is ook mijn eerst papegaai omdat een edelpapegaai zich beter hecht aan het hele gezin heb 3 kinderen 12 jaar 9 jaar licht gehandikapt en 6 jaar
                  een grijsje aan 1 persoon moeilijker met kinderen
                  heb mijn trippy nu 6 maand hij was bij aanschaf 5 weken zodus met de spuit grootgebracht en zou hem niet meer kunnen missen en word aanvaard met het hele gezin en dit is wederzijds echt een pracht van een huisgenoot
                  ik heb hier idd zelf ook aan zitten denken, alleen ben ik al jaren fan van een grijze. in een gesprek met Dirk-jan van Hareco in Sliedrecht hebben we het idd gehad over de optie om te kiezen voor een edelpapegaai dit i.v.m. de eenkennigheid van de Grijze roodstaart.
                  hij wees mij op een artikel die hij heeft geschreven op zijn site. 'Eenkennigheid bij papegaaien'. http://www.harecodierenvriend.nl/een...bij-papegaaien
                  ik heb dit met mijn vrouw overlegd en is onze keuze toch gevallen op een grijze roodstaart.
                  Als hier nu voorbeelden komen dat ik echt beter voor een edel kan kiezen i.v.m. het gezin wil ik hier natuurlijk graag naar luisteren en mijn mening en keuze her overwegen. Dat is ook de rede waarom ik zo actief ben. ik wil gewoon de juiste keuze maken.

                  bedankt voor je reactie, alle meningen zijn welkom zodat wij de juiste keuze kunnen maken. want dat is toch wat elke gaai verdient, een wel overwogen beslissing.

                  Comment


                  • #10
                    Kan iemand mij vertellen hoe een edel is in een gezin met jonge kinderen, ik ben geïnteresseerd in een grijze maar ik hoor hier en daar dat ik beter een edel kan nemen iemand ervaring?

                    Verstuurd van mijn LG-P990 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Wij hebben beide soorten ook uitvoerig bekeken en hebben in het verleden al eens een grijze roodstaart gehad. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een edelpop. Dit ivm het karakter en uiterlijk. Wij hebben namelijk 2 kleine kinderen (3 en 5 jr) en wilde een geschikte papegaai voor het hele gezin. Ook al zijn we pas 2 weken in bezit van ons edelpopje klikt het wel erg goed met onze kids. Dit kan natuurlijk allemaal nog veranderen maar de juiste basis is gelegd. Nu moeten wij alleen zorgen voor de juiste opvoeding en consequent volhouden.

                      Toch ben ik van mijn mening dat vele papegaaien geschikt kunnen zijn voor een gezin mits de juiste opvoeding wordt gehanteerd en kids goed worden begeleid. Mijn kids mogen dus niet telkens bij de kooi en zeker niet met vingers in de kooi etc. Verder weten ze ook dat bij schreeuwen ze geen reactie mogen geven, wat tot nu toe erg goed werkt.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dencar Bekijk Berichten
                        Wij hebben beide soorten ook uitvoerig bekeken en hebben in het verleden al eens een grijze roodstaart gehad. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een edelpop. Dit ivm het karakter en uiterlijk. Wij hebben namelijk 2 kleine kinderen (3 en 5 jr) en wilde een geschikte papegaai voor het hele gezin. Ook al zijn we pas 2 weken in bezit van ons edelpopje klikt het wel erg goed met onze kids. Dit kan natuurlijk allemaal nog veranderen maar de juiste basis is gelegd. Nu moeten wij alleen zorgen voor de juiste opvoeding en consequent volhouden.

                        Toch ben ik van mijn mening dat vele papegaaien geschikt kunnen zijn voor een gezin mits de juiste opvoeding wordt gehanteerd en kids goed worden begeleid. Mijn kids mogen dus niet telkens bij de kooi en zeker niet met vingers in de kooi etc. Verder weten ze ook dat bij schreeuwen ze geen reactie mogen geven, wat tot nu toe erg goed werkt.
                        en hoe is het karakter van een edelman? ook heb ik gehoord dat de rosé kaketoe een leuke vogel is voor het gezin. ik ben er van overtuigd dat een grijze ook moet kunnen als je ze maar goed en consequent opvoed maar het helpt natuurlijk wel mee als het karakter van de gaai wat meer sociaal van natuure is. heb jij of iemand anders ervaring of kennis van de rosé kaketoe? ik ga 16 mei ook naar de informatie avond van de baronie, kan nu eigenlijk al niet wachten.

                        Comment


                        • #13
                          Ik woon ook in dordrecht en heb een grijsje van 11 jaar. Je mag best een keer langskomen.
                          Ellen & her Parrots

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ellenparrots Bekijk Berichten
                            Ik woon ook in dordrecht en heb een grijsje van 11 jaar. Je mag best een keer langskomen.
                            Dat zou fijn, ik wil graag zo veel mogelijk leren van de gaai. En dan komt dordrecht goed uit.

                            Verstuurd van mijn LG-P990 met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              heb edelman leeft perfect mee in heel het gezin is nu ongeveer 8 maand wel de kinderen duidelijk maken dat ze moeten laten zien wat ze willen aan de gaai.
                              niet terug trekken als ze hem op hun hand willen laten zitten en dat de papegaai ook rust nodig heeft
                              mij hadden ze afgeraden om een grijsje te nemen met jonge kinderen zo ben ik voor een edel gegaan
                              en nog altijd geen spijt van (wel een papegaai heeft veel aandacht nodig gelijk wat je hebt )

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X