Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Congo en timney

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Congo en timney

    We hebben een congo grijze van 10 maanden. We hebben er erg veel plezier van. Nu ben ik benaderd door kennissen of ik een timney
    wil overnemen, die verwaarloosd is. Ik heb die vogel een keer gezien en het deed me pijn hoe de verzorging was. Overdag bijna de hele
    dag alleen, om de twee a drie dagen water verversen, het voeren wordt ook niet bijgehouden , dus ook een slecht verenpak. Wij verzorgen
    onze vogel optimaal, komt niks tekort. Maar nu is mijn vraag of ik ze samen zou kunnen houden? Want ik wil ons grijsje niks te kort doen.

  • #2
    Waar ik me eerder zorgen om zou maken of deze grijze Timney gezond is. En samen in een kooi, dat zal de tijd leren.

    Wat een triest verhaal, maar dat moet je niet over de streep trekken hoor, je gaat een verplichting aan die nog heeeeeel veeeeel jaren duurt.
    Het zou natuurlijk voor deze vogel wel een paradijsje kunnen worden, vergeleken met waar hij nu zit.

    Ik wens je vooral wijsheid toe, aan je betrokkenheid mankeert niets.
    Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
    .

    Comment


    • #3
      Even een update, we hebben Timmy ( een timney roodstaart ) toch geadopteerd eind april, na onderzoek bleek dat hij toch helemaal gezond is,
      alleen was hij aan de magere kant. Als ik nu na 5 weken de balans opmaak zie ik een blije vogel, die lekker actief is, de borstveren beginnen
      weer bij te groeien en hij is aangekomen kortom ik ben tevreden. Als ik Timmy bij Bobby zet , onze andere (congo) roodstaart gaat het nog niet helemaal vlekkeloos, alhoewel ze mekaar nu niet meer in de haren ( veren ) vliegen, zoals in het begin, daarom hebben we nu twee bomen in de kamer staan,
      en overdag gaan ze alletwee mee naar de zaak, waar ze ook alletwee apart op een boom zitten. Kortom ik en ik denk Bobby en Timmy zijn dik tevreden. Op de foto's staat Timmy.IMG_5147.jpgIMG_5148.jpg

      Comment


      • #4
        Wat goed dat je die Timneh uit die nare situatie hebt gehaald! Een wat een lief hoofdje.
        Ik heb zelf ook een congo&een Timneh
        Chipie Dorus Koekie Marley

        Comment


        • #5
          Super dat je 'm hebt geadopteerd en hij bij jou een beter leven heeft!
          Leuke foto's!
          Veel plezier met je 2 gaaitjes!

          Comment


          • #6
            Helemaal super tof, hier kun je alleen blij van worden, geweldig dat er altijd mensen zijn die er helelmaal voor gaan.

            Mvg. Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

            Comment


            • #7
              Timmy en Bobby vandaag lekker naar buiten, ze wennen al aan elkaar:IMG_5169.jpgIMG_5174.jpgIMG_5176-2.jpg

              Comment


              • #8
                Prachtig, heel mooie foto's, om trots op te zijn, fijn dat het zo goed gaat.

                Mvg. Julia
                Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X